خانه / اخبار / اخبار دزفول / در آستانـه پـنـجـمـیـن سـال از طـرح مـوضـوع ؛ ثــبــت آسـتـانـه سبزقبا (ع) دزفول به کجا رسید؟

در آستانـه پـنـجـمـیـن سـال از طـرح مـوضـوع ؛ ثــبــت آسـتـانـه سبزقبا (ع) دزفول به کجا رسید؟

پنج سال پیش طرح ثبت آستانه متبرکه حضرت “محمد بن موسی الکاظم (ع)” ملقب به “سبزقبا” بعنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران از سوی علیرضا زمانی راد رئیس وقت شورای اسلامی شهر دزفول مطرح ، و با استقبال و حمایت شورای وقت به تصویب رسید . بدینوسیله در سطح […]

به گزارش خبرنگار روناش ، پنج سال پیش طرح ثبت آستانه متبرکه حضرت “محمد بن موسی الکاظم (ع)” ملقب به “سبزقبا” بعنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران از سوی علیرضا زمانی راد رئیس وقت شورای اسلامی شهر دزفول مطرح ، و با استقبال و حمایت شورای وقت به تصویب رسید .

در آستانـه پـنـجـمـیـن سـال از طـرح مـوضـوع ؛ ثــبــت آسـتـانـه سبزقبا (ع) دزفول به کجا رسید؟

بدینوسیله در سطح شهرستان در دهه کرامت و در روز دهم ذی القعده یعنی یک روز پیش از ولادت امام رضا (ع) برادر حضرت سبزقبا (ع) ، به نام روز بزرگداشت مقام وی نامگذاری گردید .

در طی چهار سال گذشته با برگزاری نشست هماهنگی ، برنامه هایی جهت این روز تدارک ، که امسال با توجه به تغییرات مدیریتی در سطح عالی شهرستان و تغییری که اخیرا در اداره اوقاف دزفول که متولی اصلی امورات حرم نیز می باشد – صورت پذیرفت ، اقدام خاصی از مسئولین امر دیده نشد ، که البته شنیده شده شورای شهر قرار است تا در روز سه شنبه جلسه ای را هرچند دیر ، در این رابطه برگزار نماید .

“علیرضا زمانی راد” عصر امروز در گفتگو با خبرنگار روناش ضمن گلایه از روند دیر آغاز شدن نشست هماهنگی امسال ، افزود : باید در طول سال برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا روزی جهت بزرگداشت مقام حضرت سبزقبا (ع) همانند حضرت شاهچراغ (حرم سوم) ، ثبت ملی شده و بعنوان چهارمین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران ، آنطور که شایسته است جا انداخته شود .

این فعال فرهنگی – مذهبی و رئیس اسبق شورای اسلامی شهر دزفول اظهار داشت : باید همه باهم تلاش کنیم تا این روز به جایگاه واقعی خود رسیده و در راستای شناسایی هرچه بهتر و بیشتر شخصیت و کرامات حضرت محمد بن موسی الکاظم (ع) تحقیق و پژوهش شده ، و در راستای بزرگداشت وی ، شب شعر و خاطره و برنامه های سخنرانی در سطح شهرستان برگزار گردد .

اما درخواستی که مردم متدین شهرستان دزفول از مسئولین امر انتظار تحقق آن را داشته و طی روزهای گذشته هم با ایجاد گروه های واتس آپی ، بحث و تبادل نظر پیرامون آن آغاز شده ، ثبت ملی این روز بوده ، و در این رابطه انتظار از مسئولین امر – اوقاف و شورای فرهنگ عمومی دزفول و بویژه شورای فرهنگ عمومی خوزستان و اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان این است تا موضوع را به مقامات زیربط در پایتخت منتقل نموده ، تا از این طریق موجبات ثبت ملی آن فراهم گردد .

در پایان گفتنی است ، آرامگاه حضرت “احمد بن موسی الکاظم (ع)” برادر حضرت سبزقبا و معروف به “شاهچراغ” که واقع در شهرستان شیراز بوده ، پس از طرح موضوع جهت تعیین روزی برای بزرگداشت مقام وی توسط شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال ۱۳۸۶ ، شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۸ ، روز ششم ذی القعده یعنی پنجمین روز از دهه کرامت را به نام روز بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ جهت ثبت در تقویم مناسبت‌ های ملی – اسلامی کشور تصویب کرد .

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *