خانه / اخبار / اخبار دزفول / نمی‌ توان سیاست یک بام و دو هوا داشت / چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌ کنیم ، حال این موضوع باید هر روز باشد

نمی‌ توان سیاست یک بام و دو هوا داشت / چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌ کنیم ، حال این موضوع باید هر روز باشد

رییس جمهوری با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه تاریخ این سرزمین بوده اند، گفت: راه ما باید راه شهیدان رجایی و باهنر باشد.

به گزارش حوزه دولت روناش ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در اولین جشنواره شهید رجایی در دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته دولت را که یادآور نام و خاطره و ایثار شهیدان بزرگ رجا…

رییس جمهوری با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه تاریخ این سرزمین بوده اند، گفت: راه ما باید راه شهیدان رجایی و باهنر باشد.

به گزارش حوزه دولت روناش ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در اولین جشنواره شهید رجایی در دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته دولت را که یادآور نام و خاطره و ایثار شهیدان بزرگ رجایی و باهنر و سایر دولتمردانی که اجر و مزد خود را از طریق شهادت و دستیابی به فیض الهی گرفته اند، تبریک و تهنیت گفت و یاد آن عزیزان را گرامی داشت.

وی افزود: یاد امام راحل به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین و یاد همه شهیدانی که با ایثار آنها انقلاب و نهضت اسلامی به پیروزی رسید و یاد شهیدانی که هشت سال از میهن، کشور، نظام و انقلاب دفاع کردند و یاد همه شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های عزیز آنها که در راه این نظام، استقلال و عزت این سرزمین تلاش و ایثار کردند، گرامی می داریم.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: اگر ما بگوییم شهید رجایی و شهید باهنر از دولتمردان نمونه نه تنها، دوران انقلاب بلکه تاریخ این سرزمین بوده اند، چیزی به اغراق و مبالغه نگفته ایم.

روحانی ادامه داد: قبل از انقلاب با این عزیزان از نزدیک آشنا بودم و بعد از انقلاب به دلیل همکاری در مسوولیت های مختلف آنان را می شناختم و تا روزهای پایانی زندگی پر افتخارشان در خلوص، تواضع ،مردمداری ،فداکاری آنها روز به روز این روند رو به افزایش بود.

وی یادآور شد: رجایی رییس جمهور، رجایی نخست وزیر، رجایی نماینده مجلس با رجایی مبارز تحت شکنجه در زندان تا رجایی به تعبیر امام راحل به عنوان دستفروش در بازار هیچ تغییر نکرد. رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگی اش رجا بود و امید،پاکی و فداکاری برای این مردم بود.

رییس جمهوری همچنین درباره ویژگی های شهید باهنر گفت: شهید باهنر به عنوان اندیشمند، دانشمند و یک روحانی مبارز از روزی که تلاش می کرد در دوران گذشته برای آموزش و پرورش این سرزمین و تلاش در زمینه کتاب های درسی،در کنار شهید بهشتی و دیگران تا روزی که به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از انقلاب تلاش می کرد و بعد از انقلاب نیز که مسوولیت های فراوان تا نماینده مجلس و بالاخره نخست وزیر این کشور داشت، همواره همه کارهایش با هنرمندی بود.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بی هنری در سراسر زندگی این مرد بزرگ دیده نشد. متواضع ،خوش بیان،خلیل، متفکر از ویژگی های وی بود.

روحانی همچنین گفت: روزها و خاطرات فراوانی از این بزرگواران به یاد دارم که بیان و توضیح آن از حوصله مجلس خارج است.

رییس جمهوری ادامه داد: ما به شهید رجایی ها و شهید باهنرها و به همه شهدای بزرگ از دولت اسلامی از اول انقلاب تا امروز افتخار می کنیم؛ به روح بلندشان درود می فرستیم و از خدا می خواهیم که راه و مسیر آنها را ادامه دهیم و اهداف و آرمانهای بلند آنها را که اهداف امام(ره) و ملت بود، پاس بداریم.

روحانی افزود: این جشنواره به عنوان تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است که البته این برگزیدگان کاملا نمادین است والا اگر بخواهیم همه برگزیده ها را در یک فضایی جمع کنیم، هم فضای وسیعی می خواهد و هم زمان بلندی برای نام آنها و تجلیل از آنها نیاز دارد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: وقتی می گوییم دولت، یعنی همه کارکنان. مقصود از دولت ، هیات دولت یا آن بیست سی نفری نفری که هفته ای چند بار دور یک میز جمع می شوند، آیین نامه تصویب می کنند، برنامه ها را بررسی می کنند و برکشور نظارت می کنند، نیست.

روحانی تصریح کرد: دولت یعنی همه آنهایی که برای اجرای برنامه دولت، مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان این نظام، تلاش و خدمت می کنند. حتی دولت به معنای عام، اختصاص به دستگاه اجرایی ندارد. همه دستگاهها از قوه مقننه و قضاییه گرفته تا نیروهای مسلح و همه آنهایی که در نهادهای عمومی غیر دولتی تلاش می کنند، همه و همه در مجموع کارکنان دولت هستند.

رییس جمهوری تاکید کرد: هر کاری در کشور انجام می شود، نه کار رییس جمهور است و نه کار وزرا و معاونین؛ آن کار و خدمت تعلق به همه کارکنان دولت دارد، همه دست به دست هم می دهند .

روحانی اضافه کرد: اگر در کنار دولت، قوه مقننه نباشد، قانون لازم در اختیار ما قرار نگیرد، برنامه سالانه را تصویب نکنند، چگونه می توانیم برای مردم عزیزمان خدمت کنیم ؟

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: اگر دستگاه قضایی در کنار ما نباشد، عدالت را مستقر نکند و پناهگاه مظلومین و آنهایی که می خواهند تظلم خواه باشند، نباشد، مگر می توان خدمتی را به این مردم ارایه داد؟

روحانی تاکید کرد: اگر نیروهای مسلح ایثارگر از مرز و بوم این کشور و از امنیت ملی دفاع نکنند، مگر می توان بدون امنیت ملی و اجتماعی، کاری را در این کشور به سامان رساند؟همه به نحوی در کشور مشغول خدمت و در تلاش هستند.

رییس جمهوری یادآور شد: اگر این جشنواره از سه وزارتخانه تجلیل شد به آن معنا نبود که بقیه دستگاه ها از وظیفه خود چیزی را کم گذاشته باشند، همه دستگاهها تلاش و خدمت کردند اما در این یک سال که گذشت ما یک برنامه ویژه و بار خاصی را به دلایل شرایط کشورمان بر دوش این سه وزارتخانه گذاشتیم .

وی ادامه داد: ما برای آرامش در منطقه و برای اینکه صدای ملت رساتر به گوش جهانیان برسد و برای آنکه از حقوق مردم در صحنه های بین المللی بهتر دفاع کنیم و برای اینکه ظلم ها، تجاوزها و تعدی ها بر این ملت که متاسفانه در طول تاریخ به ناروا روا شده است، مهار کنیم و جلوی آن را بگیریم، رسالت بس سنگینی بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور گذاشتیم.

روحانی تصریح کرد: جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه همه معاونان و همکارانشان که در این راه کار گسترده‌ای انجام دادند و من به خوبی می‌فهم که کارشان تا چه اندازه سخت است. در این راستا هر جا لازم بوده من شخصا مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر لازم بوده که دراین مسیر کمکی انجام دهم مستقیما این کمک را انجام داده‌ام و این بار نیز در حضور ملت ایران عرض می‌کنم که رئیس جمهور به شخصه بار این مسئولیت را بر دوش گرفته است و تا پایان بر دوش خواهد گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر این که عدالت را باید برای همه یکسان و برابر ببینیم چرا که ما خادم کل ملت ایرانیم، تاکید کرد: یک بام و دو هوا نمی‌شود. چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و قومیت‌ها را با لباس‌های مختلف و افراد را از این جناح و آن جناح و چادری و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؛ حال این موضوع باید هر روز باشد نمی‌شود شب انتخابات کل ملت ایران را دعوت کنیم و انتخابات که تمام شد ببینیم ما هستیم و یک قبیله. این موضوع بر خلاف توصیه‌های امام(ره) و رهبری است. همه را باید یکسان ببینیم و خالصانه خدمت کنیم و عادلانه به همه نگاه کنیم.

منبع : انتخاب

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *