خانه / اخبار / اخبار دزفول / تکذیب عدم صدور مجوز سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر

تکذیب عدم صدور مجوز سخنرانی شریعتمداری در دانشگاه امیرکبیر

نکته جالب توجه آن است که معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در تماسی که با آنان برقرار شد از اساس اعطای مجوز برای سخنرانی مدیر مسئول کیهان در دانشگاه را بلاموضوع و فاقد حقیقت دانسته و با این وصف لغو سخنرانی هم از حیز انتفاع ساقط بوده و مشخص می‌شود تنها یک وارونه نمایی محض و یک قلب واقعیت تمام عیار رخ داده است.

به گزارش سرویس دانشجویی روناش ، روزنامه آرم…

نکته جالب توجه آن است که معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در تماسی که با آنان برقرار شد از اساس اعطای مجوز برای سخنرانی مدیر مسئول کیهان در دانشگاه را بلاموضوع و فاقد حقیقت دانسته و با این وصف لغو سخنرانی هم از حیز انتفاع ساقط بوده و مشخص می‌شود تنها یک وارونه نمایی محض و یک قلب واقعیت تمام عیار رخ داده است.

به گزارش سرویس دانشجویی روناش ، روزنامه آرمان در یادداشتی تحت عنوان “موج «لغو» جعلی!” نوشت: «خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی» این مثل قدیمی این روزها مصداق عینی و البته وافی و کافی منتقدان تندرو دولت است.

آنان که حرفی برای گفتن و متاعی فکری و نظری برای عرضه به دانشجویان ندارند و در پروپاگاندایی قلابی و به تمامی پوچ، نعل وارونه می‌زنند و می‌خواهند این نقطه ضعف خود رابا فرافکنی تمام عیار دیگرگونه جلوه داده و با یک تیر، دو نشان بزنند، هم خود را از معرض پرسشگری و مطالبه‌گری دانشجویان دور کنند و هم دولت را به انسداد فضا متهم ساخته و برای فقدان حضور خود به داستان‌سرایی و سناریونویسی متوسل شده‌اند.

دانشگاه‌های کشور در روز ۱۶آذر و روزهای پیش از آن به مناسبت «روز دانشجو» شاهد حضور چهره‌های سیاسی از نحله‌های مختلف و طیف‌های متفاوت سیاسی هستند و پردیس‌های مختلف دانشگاهی روزهای داغ و پرحرارتی را با حضور سیاسیون جناح‌های مختلف سپری می‌کنند.

با برآمدن دولت تدبیر و امید و گشایش بیشتر فضای سیاسی و اتخاذ رویکردهای تعاملی، ۱۶ آذر امسال پرشورتر از چند سال گذشته بوده و مناظرات و بحث‌های داغی در دانشگاه‌های مختلف کشور به منصه ظهور رسید اما در کنار این اخبار یک موج جالب توجه نیز از سوی رسانه‌های منتقد دولت به راه افتاد؛ در این «موج لغو» رسانه‌های منتقد مدعی شدند که برنامه سخنرانی و گپ و گفت تنی چند از تندترین منتقدان دولت با دانشجویان در حالی که هماهنگ شده و دارای مجوز بوده ناگهان لغو شده است.

خبری که در وهله اولیه تاثیر ناخوشایند و غیر روامندانه‌ای از دولت و وزارت علوم به نمایش می‌گذارد و این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا دولت تدبیر و امید که از تعامل و اعتدال سخن می‌گوید و پارادایم خود را بسترسازی پیرامون فضایی مهیا برای تبادل آرا و نظرات عنوان کرده و مضاف بر آن از قانونمداری به دفاع می‌پردازد چرا در اقدامی انسدادی و غیرسازنده مانع عرض اندام و سخن پردازی منتقدان خود در جامعه دانشگاهی می‌شود.

ماجرای لغو یک سخنرانی!

«در حالی که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود مدیرمسئول روزنامه کیهان به دعوت بسیج دانشجویی و به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه امیرکبیر مراسم سخنرانی و پاسخ به پرسش‌های دانشجویی خواهد داشت، مسئولان این دانشگاه با حضور مدیر مسئول روزنامه کیهان مخالفت کردند! این اقدام مسئولان دانشگاه امیرکبیر با واکنش گسترده نمایندگان مجلس، سیاسیون و اساتید حوزه و دانشگاه همراه بود.»

این مقدمه گزارشی است که روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۶ آذر با آب و تاب آن را انعکاس داده و در مصاحبه با تنی چند از همفکران سیاسی این طیف به ابراز تاسف و ناراحتی پیرامون لغو جلسه سخنرانی حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان پرداخته است.

نکته جالب توجه آن است که معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در تماسی که با آنان برقرار شد از اساس اعطای مجوز برای سخنرانی مدیر مسئول کیهان در دانشگاه را بلاموضوع و فاقد حقیقت دانسته و با این وصف لغو سخنرانی هم از حیز انتفاع ساقط بوده و مشخص می‌شود تنها یک وارونه نمایی محض و یک قلب واقعیت تمام عیار رخ داده است.

دکتر فرخ، معاون فرهنگی دانشگاه در توضیح این موضوع عنوان داشت: فرآیند اعطای مجوز به تشکل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه امیر‌کبیر سازوکار مشخصی داشته و یک هفته کاری برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیج دانشجویی قبل از این که مجوزی برای این سخنرانی داده شود و درخواست بر اساس روال قانونی فرآیند خود را طی کند به رسانه‌ای کردن این موضوع پرداختند در حالی که بر اساس روند طبیعی و همیشگی، مراحل قانونی طی نشده بود و بر همین اساس مجوزی صادر نشده بود که لغو شود.

وی در پایان نیز تاکید کرد: دانشگاه امیرکبیر آمادگی دارد پذیرای تمامی جریان‌های سیاسی طی روال قانونی بوده و از حضور آقای شریعتمداری نیز به عنوان یک نیروی ارزشی استقبال می‌کند اما در این برهه مراحل قانونی طی نشده و مجوزی هم طبیعتا اعطا نشده است که لغو نیز شود.

وارونه نمایی گزاره‌های خیالی

نکته جالب توجه در پروپاگاندای «موج لغو» آن است که ادعا پیرامون لغو سخنرانی منتقدان دولت تنها منحصر به حسین شریعتمداری نبوده و حمید رسایی نماینده نام‌آشنای منتقد دولت نیز مدعی شده که سخنرانی خود وی و تنی چند از نمایندگان و همسر شهید علیمحمدی نیز در روز ۱۶آذر لغو شده است.

این در حالی است که وی هیچ ادله و مستندی در خصوص ادعای خود مطرح نساخته و گزاره مطروحه فاقد ادله مشخص است. گویا ایشان و دوستان همانند همیشه می‌خواهند علیه دولت و هر فعل و انفعال معطوف به آن به جوسازی بپردازند و در این راستا همه موارد دیگر فاقد اهمیت و اصالت است.

مواردی چون اینکه دانشگاه همانند هر نهاد و سازمان و مجموعه‌ای قوانین مشخص و چارچوب‌های مالوفی دارد و اینکه یک تشکل دانشجویی از جانب خود و بدون هماهنگی با ارکان قانونی دانشگاه فردی را برای سخنرانی دعوت کند به منزله قانونی بودن و اعطای مجوز نیست که ممانعت از برگزاری آن به معنای «لغو» باشد.

خوب است دوستان این نکته را ملحوظ کنند که اگر همین اتفاق در خصوص چهره‌های سیاسی جناح مقابل رخ می‌داد و آنان بدون مجوز در دانشگاه به سخنرانی می‌پرداختند آیا همین موضوع دستمایه تندترین انتقادات علیه دانشگاه و وزارت علوم نمی‌شد؟ جالب آنکه سخنرانی «مجوز دار» فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد پیشوا آنگونه که رسانه‌های منتقد مدعی شده اند با اعتراض مردم و مسئولان! لغو شده است.

با این وصف اعتراض کسانی که خود را متعهد به چارچوب‌های اصولگرایی می‌دانند اما اعتنایی به سازوکارهای قانونی ندارند و تنها هجمه و حمله به دولت را به هر بهانه‌ای مرجح می‌دانند، در نوع خود جالب توجه و شایسته تامل است. حال سوال اینجاست که چرا و به چه علتی این هیاهوهای جعلی و موج سازی‌های خبری فاقد صحت به راه می‌افتد.

 در نهایت…

در وهله اولیه ضد تبلیغات علیه دولت و شعار تساهل و تسامح آن در حوزه‌های مختلف و به خصوص شعار گشایش در فضای دانشگاهی هدف منتقدان در این موج‌سازی‌های فاقد صحت است. از طرف دیگر تندروها به خوبی می‌دانند که رویکردها و مشی سیاسی آنان و نیز عملکردهایی که در گذشته به منصه ظهور رسانده‌اند مورد اقبال و استقبال قاطبه جامعه دانشگاهی نیست و کسانی که همواره خود را نماینده تام الاختیار و بلامنازع مردم می‌دانند، نمی‌توانند به این حقیقت اذعان کرده و یا در برابر موج پرسشگری نخبگان و قاطبه جامعه دانشگاهی قرار بگیرند و در سهل الوصول‌ترین واکنش به فرافکنی برای پاک کردن صورت مسئله می‌پردازند.

آنان به گمان خود با این مانورهای تصنعی و اقدامات ایذایی خود را در مقام مدعی و مطالبه‌گر جا زده و از طرف دیگر خود را از هزینه‌پردازی پیرامون عملکردهایشان دور می‌دارند اما این نکته بدیهی را لحاظ نمی‌کنند که در عصر اخبار و اطلاعات هیچ چیز پشت ابر نمی‌ماند.

—————————-

دسته بندی : ۱۶ آذر ۹۳

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *