خانه / اخبار / اخبار دزفول / تاریخ مدیون کرامت امام حسن (ع) است

تاریخ مدیون کرامت امام حسن (ع) است

تاریخ مدیون کرامت امام حسن (ع) است

تاریخ مدیون کرامت امام حسن (ع) است

گروه جامعه روناش : کارشناس مسائل دینی گفت: امام حسن تاریخ را مورد کرامت قرار داده است یعنی رفتار کریمانه امام حسن(ع) به اندازه ای زیاد است که ایشان به وسیله آن مسیر تاریخ را تبیین و آن را مدیون خود کردند.

در روزهای پایانی ماه صفر، بقیع بیش از همیشه در نظر دلدادگان پدیدار می شود، زیرا در آنجا کریم ترین فرد عالم همانند دوران حیات خود مظلومانه آرمیده ا

گروه جامعه روناش : کارشناس مسائل دینی گفت: امام حسن تاریخ را مورد کرامت قرار داده است یعنی رفتار کریمانه امام حسن(ع) به اندازه ای زیاد است که ایشان به وسیله آن مسیر تاریخ را تبیین و آن را مدیون خود کردند.

در روزهای پایانی ماه صفر، بقیع بیش از همیشه در نظر دلدادگان پدیدار می شود، زیرا در آنجا کریم ترین فرد عالم همانند دوران حیات خود مظلومانه آرمیده است.

همان کسی که اجازه نداد تا کیسه نان و خرمای پدرش امیرالمومنین(ع) بعد از شهادت ایشان روی زمین بماند. امام حسن(ع) در کنار تمام فضائل اخلاقی نیکوی خود، کریم اهل بیت نیز بودند به طوری که حتی اجازه نمی دادند فرد محتاج و نیازمند درخواست کمک نماید و قبل از این که آن فرد حرفی را بزند ایشان نیاز آن را بر طرف می کردند.

حجت الاسلام علی نوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان تفاوت دو واژه، بخشندگی و کرامت، امام حسن(ع) را فردی خواند که دارای صفت کریمانه هستند و گفت: کرامت و کریم بودن وجه بالا امام حسن است و آیه “تنفقوا مما تحبون” را می توان در وجود امام حسن (ع)مطرح کرد.

کارشناس مسائل دینی افزود: علاوه بر تعاریفی که از کریم بودن ایشان ذکر شده است در تاریخ روایات زیادی مبنی بر رسیدگی به ایتام و جامعه از طرف ایشان وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ فردی که صفت کریم بودن در او شکل گرفته و به واسطه آن دیگران و جامعه را مورد کرامت قرار می دهد، از این دست انسان ها نیز در تاریخ وجود دارد اما چرا ما امام حسن را به عنوان یک الگو معرفی می کنیم.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که امام حسن تاریخ را مورد کرامت قرار داده است یعنی رفتار کریمانه امام حسن(ع) به اندازه ای زیاد است که ایشان به وسیله آن مسیر تاریخ را تبیین و آن را مدیون خود کردند.

مسئول دفتر نماینده رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در بحث بخشندگی و کرامت یک نگاه نوع اولی داریم که آن زمانی است که صفت بخشندگی و کریم بودن در انسان شکل بگیرد.

وی گفت: ما زمانی که به امام حسن(ع) متوسل می شویم که خواسته های دنیایی داریم و دلیل آن  نگاه حداقلی ما است که البته ایشان آنقدر کریم هستند که آن را  بی پاسخ نمی گذارند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: باید فهم اجتماعی مردم به اندازه ای بالا برود که فرد اهل بخشندگی شود و این صفت کریم بودن در او رقم بخورد و فرد نسبت جامعه و در مرحله بعد نسبت به جریان تاریخ این حس را پیدا کند که امام حسن اینگونه بودند.

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: امام حسن با تمرکز بر تربیت جمعی تاثیر گذار، جریان کربلا را پایه گذاری کردند، چنانچه که در یک بحبوبه که حرکت اسلام به امام حسن می رسد، ایشان طوری رفتار می کند که با کرامت خود اسلام را از آن پیچ تاریخی حساس نجات می دهند.

مسئول دفتر نماینده رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: بعضی وقت ها با گذشتن از خود می توان مسیر تاریخ را دگرگون کرد، که مصداق این شهدای دفاع مقدس هستند که با کرامتی که به خرج دادند و از جان خود گذشتند، این اتفاق را رقم زدند.

حجت السلام نوری در ادامه ضمن انتقاد از این که ما نتوانستیم صفت کریم بودن را در جامعه به درستی تبیین کنیم، گفت: در بحث کریم بودن دو محور مورد بحث است، محور اول صفت کریم بودن و بخشندگی است که ما نسبت به دیگران آن را اجرا می کنیم اما محوردوم این است که انسان از جان خود با یک روحیه جهادی بگذرد و به وسیله آن کرامت خود را نشان دهد

وی افزود: در محور اول عمدتا انگیزه ها و بهره های فردی است اما در نوع دوم انگیزه ها کاملا اجتماعی و بهره های آن جریان ساز می شود که همانطور که ذکر شد شهیدان ما مثال محور دوم هستند.

مسئول دفتر نماینده رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد افزود: ما مدیون امام حسن هستیم که با حرکت تاریخی خود امروزه دین محبت، اسلام را در دل ما قرار داده است.

حجت الاسام نوری بیان داشت: اگر چه  ما در عصر حیات فیزیکی امام حسن(ع) نبودیم که از تقسیم اموال ایشان بهره ببریم اما در نگاه بعدی باید گفت که امام حسن(ع) تاریخ را مدیون کرامت خود کرد و آیین نبوی را به بهترین شکل در اختیار نسل های بعد و امروز نیز در اختیار ما قرار داده است و ما باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در عصر غیبت باشیم.

.

اخبار مرتبط :

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *