خانه / نشریه / چهار سوي علم / تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

بسیاری از افراد معتقدندگاهی یک عکس به تنهایی می‌تواند هزاران جمله و حرف به همراه داشته باشد. شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشد که با دیدن یک عکس قدیمی خانوادگی و یا تصاویر موجود در کتاب ها، مجلات و اینترنت تحت تأثیر قرار گرفته باشید. در این میان هیچ کس نمی‌تواند قدرت عکاسی و تصاویر به خصوص در رسانه‌های خبری را انکار کند. در ادامه مطلب قصد داریم به برخی از خاص‌ترین عکس‌های گرفته شده در تاریخ که بعضی از آن‌ها بسیار معروف نیز هستند اشاره کنیم.

پدر و پسر
هنگامی‌که جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ آغاز شد، عکاسان خبری تصاویر زیادی از لحظه خداحافظی نیروهای نظامی با خانواده‌شان شکار کردند. یکی از معروف‌ترین این عکس ها لحظه جدایی یک سرباز کانادایی از پسر و خانواده‌اش در حین اعزام به همراه دیگر سربازان به خط مقدم است.

 

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

جراح قلب
دکتر Zbigniew، جراح لهستانی در سال ۱۹۸۷ یک عمل جراحی قلب موفقیت‌آمیز ۲۳ ساعته را بدون وقفه انجام داد. عکسی که بعد از عمل جراحی گرفته شد به یکی از خاص‌ترین عکس‌های پزشکی در تاریخ تبدیل شد. دستیار جراح در گوشه ای خوابیده و خود جراح نیز وضعیت بیمار را در مانیتورها برسی می‌کند.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

غروب مارتیان
در نگاه اول این‌یک تصویر معمولی از غروب آفتاب به نظر می‌رسد که با فیلترهای عکاسی ویرایش شده اما در واقع این تصویر غروب آفتاب بر روی سیاره مریخ است که توسط مریخ نورد ناسا در سال ۲۰۱۲ گرفته شده و یکی از زیباترین عکس‌های فضایی تاریخ لقب گرفته است.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

کهنه سرباز روسی
در سال ۲۰۰۸ در طی مراسمی که در روسیه ادوات و تجهیزات جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شده بود. یک کهنه سرباز روسی متوجه حضور یک تانک T-34 می‌شود که دقیقاً همان تانکی بوده که وی در جبهه جنگ با آن کار می‌کرده است. وی به نزدیکی تانک رفته و کنار آن زانو می زند.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

پرچم شوروی بر فراز برلین
هنگامی که نیروهای شوروی توانستند در جنگ جهانی دوم برلین به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی هیتلر را فتح کنند، پرچم خود را بر فراز این شهز قرار دادند. تصویر نصب این پرچم یکی از خاص‌ترین تصاویر مربوط به جنگ جهانی دوم است.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

قتل لی هاروی اسوالد
ترور رئیس جمهور جان کندی خود یکی از بزرگ‌ترین رازهای معاصر است. این که چه کسی و به چه علت کندی را ترور کرد هنوز بی جواب باقی مانده است. لی هاروی اسوالد که متهم به قتل کندی بود تنها دو روز بعد از دستگیری توسط جک روبی در مقابل دوربین‌های زنده تلویزیونی به قتل رسید. تصویر این حادثه نیز شهرت بسیار زیادی پیدا کرد.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

خودسوزی راهب بودایی
در سال ۱۹۶۳ یک راهب بودایی در یکی از خیابان‌های شلوغ ویتنام در اعتراض به رفتارهای بد بر علیه بودایی ها در جنوب ویتنام با ریختن بنزین، خود را آتش زد. عکسی که از این اقدام گرفته شد به سرعت در سرتاسر دنیا پخش شد و به یکی از نشانه‌های اعتراض‌های بودایی ها در دنیا تبدیل شد.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

ایستادگی در مقابل تانک
در سال ۱۹۸۹ اعتراضات دانشجویی در چین به تظاهرات بزرگ بر علیه سیاست‌های این کشور در آن زمان تبدیل شد. از تظاهرات دانشجوهای چینی تصاویر زیادی گرفته شده است اما خاص‌ترین عکس را می‌توان عکس ایستادگی یک مرد در مقابل صف تانک‌های نظامی چین دانست.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

قدرت گل
در دهه ۶۰ در امریکا در یکی از اعتراضات مردمی در مقابل پنتاگون Bernie Boston عکاس خبری تصویری را شکار کرد که بعدها به یکی از معروف‌ترین سمبل‌های ضد جنگ تبدیل شد. در این تصویر معترضین در اعراض خود گل‌هایی در لوله‌های تفنگ نیروهای امنیتی قرار می‌دهند.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

قدرت سیاه در المپیک ۶۸
در سال ۱۹۸۶ که تبعیض نژادی در آمریکا و آزار و اذیت سیاه پوست ها در اوج خود بود. هنگامی که دو سیاه پوست آفریقایی تبار در تیم آمریکا بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفتن. در هنگام خواندن سرود ملی دستان مشت کرده خود را به بالا بردن. این حرکت آن‌ها بعدها به سمبل اعتراض به تبعیض نژادی در امریکا تبدیل شد.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

اتاق‌های گاز
در دوران جنگ جهانی دوم رژیم نازی اسیرهای جنگی زیادی را به قتل رساند. تصاویر جنگی زیادی از کشتارهای بی رحمانه در جنگ جهانی دوم موجود است. اما یکی از تأثیرگذارترین آن‌ها تصویر دیواره‌های اتاق‌های گازی است که بر روی آن‌ها اثر خراشیدگی دیده می‌شود. در واقع آثار خراشیدگی اثر ناخن‌های قربانیان برای فرار از گازهای سمی موجود در اتاق بوده است.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

فقر در آفریقا
 در سال ۱۹۸۰ Mike Wells عکاس یکی از خاص‌ترین و تأثیر گزار ترین عکس‌های مربوط به فقر و گرسنگی در آفریقا را شکار کرد. تصویر دست یک کودک گرسنه آفریقایی در دست یک فرد دیگر تا مدت‌ها از سوژه‌های مهم خبری در دنیا و سمبل کمک به کودکان گرسنه آفریقایی و مبارزه با فقر در این قاره بود.

تاثیر‌گذار‌ترین عکس‌های تاریخ

منبع: بازارخبر

همچنین ببینید

سبد غذایی ضد سرطان

سرطان، یکی از بیماری‌های دوران مدرنیته است که به شکل‌های مختلف بروز کرده است تعداد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *