خانه / اخبار / اخبار دزفول / فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

کرسی آزاد اندیشی و نشست پرسش و پاسخ ، با موضوع “آزادی بیان در دانشگاه ها” ، روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ با سخنرانی “حبیب الله آصفی” معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول و با حضور جمعی از مسئولین محلی و اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در محل این دانشگاه برگزار ، که چون همیشه (در برنامه های مشابه) با حاشیه ه…

کرسی آزاد اندیشی و نشست پرسش و پاسخ ، با موضوع “آزادی بیان در دانشگاه ها”

کرسی آزاد اندیشی و نشست پرسش و پاسخ ، با موضوع “آزادی بیان در دانشگاه ها” ، روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ با سخنرانی “حبیب الله آصفی” معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول و با حضور جمعی از مسئولین محلی و اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در محل این دانشگاه برگزار ، که چون همیشه (در برنامه های مشابه) با حاشیه هایی همراه بوده است .

بدلیل اینکه خبرنگاری از «روناش» جهت حضور در این برنامه و تهیه خبر ، دعوت نشده بود ، مطالب زیر با رجوع به یکی از رسانه های اصولگرای این شهرستان ، تنظیم شده است :

آصفی در ابتدا با صحبت درباره فرمایشات رهبری در خصوص آزادی بیان در دانشگاه ‌ها ، ایجاد فضای خود سانسوری را موجب ایجاد اختلاف ‌ها با سیاسیون دانست .

اگر سمفونی ۹ بِت هُوِن را با دقت گوش دهید ، بالاتر از هزار کتاب توحید است

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی عدم لزوم طرح مباحثی همچون روابط دختر و پسر ، کانون ‌های موسیقی و غیره و دامن زدن به سیاست زدگی در دانشگاه بجای تقویت رابطه ی دانشگاه و صنعت و گفتمان سازی پژوهش و کار‌های علمی ، گفت : مباحث مطرح شده خیلی گسترده اند و هر کدام از آنها وقت زیادی از ما می‌گیرد . برخی افراد بیکارند که به جزئی از فرهنگ به عنوان موسیقی اینقدر حمله می کنند ؛ موسیقی ، تئاتر ، سینما و ده ها واحد فرهنگی دیگری که در این حوزه می ‌توانند خدمت بدهند ، چیزی نیستند که از آسمان آمده باشند و جزو اقتضائات زندگی امروزند ، که من مطمئنم مبارزه با اینگونه مواهب خدادادی که ما ریشه ‌های آن را در اندیشه ‌های دینی اسلام ، در اندیشه‌ های اجتماعی و در اندیشه ‌های فرهنگیمان داریم و به عقیده ی من مبارزه با موسیقی نتیجه ‌ای جز پشیمانی ندارد .

وی همچنین در ادامه با اشاره به موسیقی های اصیل دنیا اظهار داشت : من توصیه می‌کنم شما اگر سمفونی ۹ بِت هُوِن را با دقت گوش دهید ، بالاتر از هزار کتاب توحید است و یقین دارم پس از آن خدا را زیباتر خواهید دید .

این مقام مسئول در پاسخ به صحبت های مجری در رابطه با فراموش شدن مباحث حوزه فرهنگ و موسیقی و سینما در شهرستان دزفول ، گفت : بی شک محافظه کاری یک بیماری سرراهی است که جان همه ی مدیران را گرفته ، وگرنه قانون اجازه ی موسیقی را داده است ، اما سلیقه های متعدد دارد تحمیل می ‌شود که ما در این ۱۱ ماه مقاومت کردیم ، همکاری کردیم ، پیگیری کردیم و باز هم دنبال می کنیم ؛ برای آوردن موسیقی های متعدد و اساسا ممنوعیتی برای این قضیه وجود ندارد و این در حالی است که مسائل تلخی وجود دارد که ما با آن ها مقاومت کردیم و دارد جا می افتد .

در ادامه یکی از دانشجویان در رابطه با حصر رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ پرسید : آیا دانشجویان حق دارند در رابطه با این مسئله اظهار نظر یا پرسش کنند و مشکلی نیز برایش پیش نیاید ؟ که فرماندار در پاسخ اینگونه گفت : در این جریان حصر ، عده ای سوار بر موج شدند و بهره برداری ‌های سیاسی و بعضا حتی اقتصادی کردند ؛ اما مسئله این است که تا زمانی که دادگاهی برگزار نشود ، ذهن جامعه ی ما دچار ابهام است و به دنبال این هستند که تکلیف این قضیه را مشخص بکنند ؛ باور من این است که فشارها و موج ‌هایی که عده ‌ای ظاهرالصلاح ایجاد کردند ، فرصت را حتی از دستگاه قضایی هم گرفت ؛ اما به نظر من ابهاماتی اگر وجود دارد طرح آن بهتر از مطرح نکردن است .

در ادامه یکی دیگر از دانشجویان ضمن بیان اظهارات سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از دانشجویان و تناقض صحبت ‌های ایشان با شعار آزادی ، طی سوالی از فرماندار خواست تا رویکرد خود را در قبال آزادی در دوگانه آزادی لیبرال و آزادی از منظر اسلامی مطرح کنند ؛ آصفی آنگونه که این رسانه اصولگرا از آن “دوباره مطرح کردن صحبت ‌های رهبری بدون ارائه پاسخ سوال” مطرح کرد ، گفت : کرسی‌ های آزاداندیشی جهت ایراد انتقاد و گله از مسئولان است .

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

عده‌ ای چون توان مناظره و مباحثه ندارند با جوسازی و رانت ‌ها نمی‌ گذارند فضای آزادی شکل بگیرد

یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ، پرسید : تا چه میزان به آزادی در جمهوری اسلامی عمل شده است ؟ این مقام مسئول در پاسخ اظهار داشت : خود سانسوری باعث شده است که گاها فرصت ابراز عقیده بوجود نیاید ؛ در مقاطعی از انقلاب به دلیل جنگ و جنایات آمریکایی ‌ها بر سر مسئله هسته ‌ای باعث شد که ما احتیاطات امنیتی را بالا ببریم ، ولی از نقد درونی هم رهبری حمایت کرده است و هم نظام دفاع کرده است و عده‌ ای چون توان مناظره و مباحثه ندارند ، با جوسازی و رانت ‌ها و احساس پشتیبانی از برخی مراکز ، نمی گذارند فضای آزادی شکل بگیرد و عده ‌ای افراطی و زیاده ‌خواه نگذاشتند این مسئله روی دهد .

اعتراض یک دانشجو به فرار آصفی از تبیین تعریف آزادی و دوگانه لیبرالیسم و اسلام

در ادامه یکی از دانشجویان در اعتراض به فرار آصفی از تبیین تعریف آزادی و دوگانه لیبرالیسم و اسلام و گفت : از شما خواهش می ‌کنم کمتر از رهبری مایه بگذارید و صحبت ‌های خودتان را به تعریض به فرمایشات رهبری ابراز نکنید ؛ لطفا دقیق پاسخگوی این سوال مهم باشید ؛ شما به عنوان فرماندار دزفول بعد از ۳۶ سال از انقلاب آمده ‌اید در یک دانشگاه صنعتی و با توجه به شرایط اقتصادی و اهمیت نقش آفرینی مسائل پژوهشی ، به جای صحبت درباره سوال یکی از دانشجویان برای رابطه صنعت و دانشگاه ۵ دقیقه درباره مشاهیر موسیقی صحبت کرده‌اید . وی خواستار جواب وی در تعریف آزادی شد . آصفی در جواب به این سوال ، دوباره با تعریض به صحبت ‌های رهبری ، فرار از پاسخگویی به سوال مطرح شده در نقد آزادی آنچنان که در جوامع غربی منجر به نا اخلاقی ‌ها و بی بند و باری شده است پرداخت . (طبق نوشته این رسانه اصولگرا)

تسلیم شدن فرماندار ! بنده نمی ‌دانم چرا رئیس جمهور به منقدانش اجازه انتقاد را نداد !

سپس دانشجویی دیگر با اشاره به مسئله ی مذاکرات هسته ای پرسید که آیا دولت کنونی به آزادی بیان معتقد است ؟ درحالی که پس از مذاکرات به منتقدینش برچسب بی هویتی و بی سوادی میزند ؟! که فرماندار هم در پاسخ اینگونه گفت : در خصوص مذاکرات هسته‌ ای که می‌گویید من چون هیچ اطلاعی ندارم و نمیدانم چه چیزی بوده که آقای رئیس جمهور اجازه ی صحبت و انتقاد را نداده اند ؛ در مقابل سوالتان تسلیم می شوم و دستانم را بالا می برم ، چون ابهامی که در ذهن آقای روحانی بوده را ایشان به ذهن من که منتقل نکرده است !

«روناش» : این صحبت جناب آقای آصفی قدری عجیب بنظر می رسد !

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

حذف آزادی‌ های سفارشی و حذف فاصله‌ بین مردم و حاکمیت

در ادامه یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به انتشار روزنامه کیهان پرسید که به نظر شما این آزادی ‌های مشکوک برای یک عده ‌ای خاص چقدر به فاصله بین مردم و حاکمیت دامن می ‌زند ؟ معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول اظهار داشت : برپایی چنین جلساتی در راستای حذف آزادی ‌‎های سفارشی و حذف فاصله‌ بین مردم و حاکمیت لازم است ، و اگر اجازه دهیم مخالفمان حرف خودش را بزند ، مطمئنا شک نکنید که میدان برای کسانی که از قدرت ‌های خاص پشتیبانی می‌ شوند ، گرفته می ‌شود ، و اعتقاد بنده این است که این‌ ها رانت ‌های قدرت است ، که برخی از آن بهره می‌ برند .

ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است

در ادامه ، دانشجویی با اشاره به صحبت ‌های امام خمینی (ره) درباره آزادی بیان ، گفت : طبق فرموده ایشان در سه مورد آزادی بیان نهی شده است : اول اگر مضر به حالت ملت نباشد بیان همه چیز آزاد است و چیزهایی آزاد نیست که مضر به حال ملت باشد ؛ دوم اگر در راستای ایجاد توطئه باشد ؛ و سوم اینکه آزادی بیان در راستای انتقام گیری از افراد باشد . این دانشجو با اشاره به اساتیدی که با استفاده از تریبون کلاس درس حرف‌ های خود را می ‌زنند ، از این اساتید و دانشجویان دعوت کرد تا با برگزاری کرسی آزاد اندیشی ، توطئه سران فتنه و آقای خاتمی در سال ۸۸ بررسی شود .

حبیب الله آصفی در پاسخ ، ضمن حمایت از آقای سید محمد خاتمی ، افزود : ایشان یک ظرفیت ملی هستند و شما به چه حقی ایشان را متهم به توطئه می کنید ؟ ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد شود و باید بررسی شود ، اما شما به چه اتهامی آقای خاتمی را محکوم می کنید ؟

آنگونه که این رسانه اصولگرا در ادامه این پرسش و پاسخ روایت کرده است این است که (( در ادامه صحبت‌ های این دانشجو که با سر و صدای حضار و اقدام مسئولین برنامه به پایین آوردن ایشان ناقص باقی ماند و آقای آصفی به خاطر نبودن اساتید مطرح شده در جلسه ، صحبت کردن درباره برخورد ایشان در طرح مباحث نامربوط در کلاس درس را جایز ندانستند . ))

در پایان ، مجری برنامه از پشتیبانی یکی از اصلاح طلبان که انتقادات زیادی از جانب هر دو جناح به وی وارد است ، در برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی نمود .

مرجع : دز مهراب

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

فرماندار ویژه دزفول : ممکن است به آقایان موسوی و کروبی نقد وارد باشد ، اما آقای خاتمی یک ظرفیت ملی است/تسلیم شدن فرماندار! +عکس

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *