خانه / اخبار / اخبار دزفول / انتخاب قوی ترین مدیر یا مدیران دزفول بر اساس چه معیارهایی بوده است ؟ / قمر : برگزاری این قبیل نظرسنجی ها از اساس غلط است

انتخاب قوی ترین مدیر یا مدیران دزفول بر اساس چه معیارهایی بوده است ؟ / قمر : برگزاری این قبیل نظرسنجی ها از اساس غلط است

انتخاب قوی ترین مدیر یا مدیران دزفول بر اساس چه معیارهایی بوده است ؟ / قمر : برگزاری این قبیل نظرسنجی ها از اساس غلط است

به گزارش روناش ، یکی از رسانه های نزدیک به شهرداری دزفول مدتی پیش در اقدامی مسبوق به سابقه ، نظرسنجی تحت عنوان عملکرد مدیران شهرستان برگزار نمود ، که امروز شنبه نتایج آن را اعلام ، و طی آن “محمد رضا کرمی نژاد” شهردار این شهر ، با کسب قریب به نیمی از آراء ، بعنوان مدیر نمونه شهرستان معرفی ، و این موضوع توسط سامانه پیامکی این رسانه نزدیک…

یک فعال اجتماعی رسانه ای در گفتگو با «روناش» :

به گزارش روناش ، یکی از رسانه های نزدیک به شهرداری دزفول مدتی پیش در اقدامی مسبوق به سابقه ، نظرسنجی تحت عنوان عملکرد مدیران شهرستان برگزار نمود ، که […]

به گزارش روناش ، یکی از رسانه های نزدیک به شهرداری دزفول مدتی پیش در اقدامی مسبوق به سابقه ، نظرسنجی تحت عنوان عملکرد مدیران شهرستان برگزار نمود ، که امروز شنبه نتایج آن را اعلام ، و طی آن “محمد رضا کرمی نژاد” شهردار این شهر ، با کسب قریب به نیمی از آراء ، بعنوان مدیر نمونه شهرستان معرفی ، و این موضوع توسط سامانه پیامکی این رسانه نزدیک به شهرداری نیز ، برای مسئولین شهرستان پیامک گردید .

انتخاب قوی ترین مدیر یا مدیران دزفول بر اساس چه معیارهایی بوده است ؟ / قمر : برگزاری این قبیل نظرسنجی ها از اساس غلط است

در ابتدا نتایج این نظرسنجی با این تیتر خبری رسانه ای شد که : “قویترین و ضعیفترین مدیران شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۳ از نگاه مخاطبان” ؛ اما پس از اعتراض برخی شهروندان و فعالین در برنامه اجتماعی واتس اَپ (آپ) ، کلمه «ضعیفترین» از تیتر مطلب حذف گردید .

ایرادات و انتقادات فراوانی به این قبیل نظرسنجی ها وارد است ؛ مثلا : شهردار دزفول که بعنوان قوی ترین مدیر در این نظرسنجی انتخاب شده ، در سال ۹۳ مورد هجوم انتقادات فراوان از سوی فعالین و شهروندان و حتی برخی مسئولین و برخی اعضای حامی خود در شورای اسلامی شهر بابت عملکرد خود بود که بعضا در این رسانه نزدیک به شهرداری منتشر نمی شد ، و در طرف مقابل نیز اقدام قابل توجهی را در این سال از دید آمار و ارقام به انجام نرسانیده است . و از سویی دیگر هم “فرهاد قلی نژاد” رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول کمترین رای را در این نظرسنجی آورده ، در صورتی که برای مثال : وی یکی از عوامل اصلی در ثبت ملی “آبشار شوی” دزفول بوده است . و یا عدم وجود نام “فروزان مهران پور” رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول ، که به جِد ، زحمات زیادی را در زمینه های ارتقای سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ کتابخوانی مردم شهرستان متحمل می شوند .

حال سوال اساسی اینجاست که برگزاری و رسانه ای کردن نتایج این نظرسنجی ها ، و انتخاب قوی ترین مدیر یا مدیران دزفول بر اساس و با استناد بر چه معیارهایی و با نظر و بررسی کدام کارشناسان مرتبط بوده است ؟ و آیا اعلام نتایج این گونه نظرسنجی ها ، باعث تضعیف روحیه ی جهادی رئیس و کارکنان اداراتی که بدون تبلیغ و هیاهو ، خالصانه تلاش می نمایند ، نمی شود ؟

اما در همین راستا ، یک فعال اجتماعی رسانه ای و مدیرمسئول شبکه تحلیلی فرهنگی “دز آوان” ، شامگاه امروز شنبه طی گفتگویی با خبرنگار «روناش» ، گفت : اینکه یک نظرسنجی با نام قوی ترین و ضعیف ترین مدیر از نظر مردم برگزار شود ، از اساس غلط است.

“امین قمر” اظهار داشت : همه مسئولین خادمین ملت هستند. مقایسه ادارات با شرح وظایف مختلف نمیتواند درست باشد . قطعا فرمانداری و شهرداری و نماینده مجلس به دلیل تبلیغات و نوع فعالیت بیشتر در معرض دید مردم می باشند. باید دقت داشته باشیم که اگر یک روز آب و برق و تلفن و یا گاز شهر به طور کامل قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ ولو اینکه میبینیم آسفالت خیابانها چه وضع اسفباری دارد ، اما در زندگی روز مره مردم اختلالی ایجاد نمیکند. در اینکه جناب مهندس آصفی (معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول) و مهندس کرمی (شهردار دزفول) مسئولین پرکاری هستند شکی نیست ، و قطعا هم نیاز به انجام نظرسنجی جهت اثبات این موضوع نمی باشد. اما آنچه ما نسبت به آن ایراد داریم ، نوع گفتار و مقایسه ادارات مختلف است که به عقیده بنده کاملا اشتباه و به دور از انصاف است. همچنین لفظ ضعیف و قوی برای ادارات و مدیران و کارمندان یک مجموعه ، لفظی غلط و گاها توهین آمیز است.

وی خاطرنشان کرد : شما دقت بفرمایید به عنوان مثال اگر مردم نسبت به آب و برق و یا گاز و تلفن مشکلی داشتند ، همین آقایان در سایتشان برای بالا بردن مخاطبین ، اخبار را بزرگنمایی میکردند ، اما در سال گذشته چند خبر انتقادی از این ادارات بود ؟ علت این است که ادارات نامبرده بدون هیچ منتی در حال انجام وظیفه به مردم عزیز هستند. البته خدمت رسانی به مردم وظیفه است ، اما کارمندان و مدیران برخی ادارات جدا مظلوم واقع شده اند. به عنوان مثال : این دوستان ، اداره ورزش و جوانان را جزء ضعیف ترین ادارت معرفی کرده اند ، حال سوال اینجاست که خود این دوستان در سایتشان جهت کمک به ورزش شهر چه گامی برداشته اند ؟

قمر ادامه داد : مثلا کارکنان اداره آب و فاضلاب (آبفا) دزفول ، حتی در نیمه های شب و حتی در لحظه تحویل سال در حال خدمت رسانی بوده اند . بنده به شخصه شاهد بوده ام کارکنان این اداره را ، که در تعطیلات نوروز در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده لالی بوده اند. اما این خدمت بی منت این کارکنان این ادارات است ، که تبلیغات و هیاهو نمیکنند. کارکنان آموزش و پرورش و ادارات برق و مخابرات و گاز و همه هم همینطور و در حال خدمت رسانی بی منت و بدون تبلیغات و هیاهو هستند.

این فعال اجتماعی رسانه ای در پایان به خبرنگار «روناش» گفت : این نوع ادبیات و برگزاری اینگونه نظرسنجی ها ، خستگی ۳۶۵ روزه را بر تَن همه باقی میگذارد.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *