خانه / اخبار / اخبار دزفول / آخوندی مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج دزفول

آخوندی مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج دزفول

به گزارش دزمهراب از مجد دز،  حجت الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول در جلسه شجره طیبه صالحین که با حضور فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج، روحانیون و مربیان در نهاد امامت جمعه برگزار شد، با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی و تشکر از دست اندر کاران برگزاری این همایش باشکوه گفت: اربعین حسینی عظمت و حماسه ای برای شیعه است و امروز امام حسین(ع) توانسته دنیا را مسخر خود نماید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول فرهنگ بسیج، ایثار،شهادت و مقاومت را مورد توجه قرار داد و افزود: برای کشور، انقلاب و نظام اسلامی نهادینه کردن فرهنگ بسیجی ضروری بوده و با برگزاری جلسات منظم باید در صدد تحقق آن بود.

امام جمعه دزفول حفظ اصالت و روحیه فرهنگ بسیجی را از ضروری ترین امور انقلاب و کشور دانست و عنوان کرد: تعهد به این دو مورد وحدت، انسجام و ایثار را برای همه اقشار جامعه بدنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی سه رکن طرح صالحین را بسیج، مسجد و حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: هماهنگی این سه رکن و فعالیت جدی در زمینه مسائل تربیتی، بصیرتی و معرفتی در سطح شهرستان موفقیت حلقه صالحین را در پی خواهد داشت.

امام جمعه دزفول اجرایی شدن طرح و برنامه ها در سطح شهرستان را منوط به برگزاری جلسات رایزنی و تبادل نظر خواند و اظهار کرد: با تشکیل جلسات کارشناسی و اصلاحات لازم می توان طرح ها را متناسب با ظرفیت هایی که در سطح شهرستان وجود دارد بومی سازی نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با اشاره به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن که مخاطب آن قشر جوان کشور است توضیح داد: اکنون نبرد گسترده ای بصورت جنگ سرد و نرم وجود دارد که فقط با برنامه ریزی آموزشی و تربیتی در مدارس و دانشگاه ها و هماهنگی و همبستگی بخش های مختلف می توان مانع آن شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی جامع ترین برنامه برای جلوگیری از نفوذ دشمن را برنامه های بسیج دانست و افزود: محور همه برنامه ها از جمله حلقه صالحین، کانون جلسات قرائت قرآن مساجد و کانون فرهنگی مساجد باید با محوریت مساجد  و فرهنگ بسیج باشد.

امام جمعه دزفول با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی و قرائت نامه ایشان در سازمان ملل گفت: این نامه بر اساس فطرت انسانی و نشان دهنده قدرت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بود که موجب فروپاشی هجمه ها و تلاش های استکبار جهانی، وهابیت و سران خود فروخته کشورهای عربی و تکفیری ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی حضور جوان استرالیایی با مذهب مسیحیت در همایش بزرگ اربعین حسینی و شهدای مدافع حرم و قدرت فکری اسلام و شیعه برای اداره جهان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: پیام شهدا این است که باید با مراقبت از داخل و برنامه ریزی برای استقبال افرادی که در خارج از مرزها بدنبال اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) هستند در صدد گسترش اسلام ناب بود.

همچنین در این جلسه سرهنگ محتشمی راد حلقه های صالحین را برگرفته از جلسات قرائت قرآن دانست و گفت: این جلسات از دیرباز و قبل از انقلاب در سطح شهرستان برگزار می شده که بسیج با نامگذاری آن به عنوان حلقه های صالحین در صدد به روز کردن آن بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول حجت الاسلام آخوندی را به عنوان مسئول تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج دزفول معرفی کرد.

در ابتدای این دیدار نیز یکی از اعضای شورای بسیج فرهنگیان درباره برنامه های اجرا شده توسط کانون بسیج فرهنگیان بمناسبت هفته بسیج گزارشی ارائه داد.

shajaresalehin00001shajaresalehin00002shajaresalehin00003

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *