خانه / اخبار / اخبار دزفول / افزایش ۴۱ درصدی میزان باسوادی در دزفول

افزایش ۴۱ درصدی میزان باسوادی در دزفول

غلامرضا نصرالله‌پور عصر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته سوادآموزی، اظهار کرد: از پس از انقلاب تا کنون میزان قدر مطلق بی‌سوادی در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش داشته و در زمینه فاصله بین بی‌سوادی زنان و مردان شهری و روستایی نیز ۲۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: میزان بی‌سوادی در خانم‌ها به ویژه در حوزه روستایی معمولا بالاتر بوده که امروز این فاصله به حداقل رسیده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول اضافه کرد: از پس از انقلاب ۱۸۴ هزار بی‌سواد و کم سواد در دزفول در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده که ۱۴۴ هزار و ۹۶۰ نفر از آن‌ها موفق به کسب گواهی پایان دوره شده‌اند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای سوادآموزی بوده است، تصریح کرد: ۳۱ هزار نفر پالایش اسمی را در شهر و روستا انجام داده‌ایم که با معضل بی‌سوادی با کم سوادی مواجه هستند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه این اداره سعی در فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل برای همه سنین دارد، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر بزرگسال در سطح شهرستان داریم که تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرده‌اند که زمینه ادامه تحصیل آن ها فراهم شده است.

نصرالله‌پور ادامه داد: در همین راستا طرح‌های سوادآموزی برای کارکنان نیروهای مسلح، مددجویان و همچنین زندانیان نیز اجرا شده است.

وی گفت: زندان دزفول تعداد بالایی زندانی بی‌سواد و کم سواد دارد که کلاس‌های سوادآموزی متعددی برای آنها برگزار شده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان توضیح داد: ۳ هزار نفر از اولیای بی‌سواد و کم سواد دانش‌آموزان شناسایی شده که در حال تلاش برای برگزاری دوره جهت باسواد شدن آنها نیز هستیم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه به فردی که تا سوم یا چهارم ابتدایی تحصیل کرده کم سواد می‌گویند، افزود: سوادآموزی به سه دوره سوادآموزی، انتقال که معادل ششم ابتدایی است و تحکیم سوادآموزی تقسیم می‌شود که در مرحله تحکیم کارهای خوبی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اینکه ۷۵۰ بی‌سواد مطلق در دزفول تحت پوشش آموزش و پرورش است، بیان کرد: اکنون ۷۸۷ کم سواد در حال تحصیل بوده و ۳۰۰ نفر هم در کلاس‌های نیمه حضوری تحکیم سوادآموزی مشغول آموزش هستند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌سوادی عیب نیست، افزود: هدف امسال ما اولیای بی‌سواد و کم سواد بوده که با کمک پرسنل مدارس و دانش آموزان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را شناسایی کرده‌ایم که با همکاری شرکت‌های خصوصی و مدارس غیردولتی، تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

* برگزاری آزمون استخدامی بر اساس اعلام وزیر

نصرالله‌پور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با سهم دزفول در جذب ۱۴ هزار نیرو برای سال آینده، عنوان کرد: بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش و طبق نیاز مناطق و استان‌ها، آزمون استخدامی برگزار خواهد شد ولی هنوز آمار دقیقی به تفکیک اعلام نشده است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: خوزستان بالاترین کمبود نیروی انسانی را ۷ هزار و ۵۰۰ نیازمندی دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جذب نیرو در بخش پیش دبستانی و ابتدایی، با توجه به تجربه و سطح تحصیلات (فوق دیپلم و لیسانس) ۱۳۹ نفر در دزفول به صورت حق التدریسی جذب شدند که بخش عمده‌ای از مشکل ما را مرتفع کرد.

روناش

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *