خانه / اخبار / اخبار دزفول / نخستین کشتارگاه بلدرچین دزفول افتتاح شد+تصاویر

نخستین کشتارگاه بلدرچین دزفول افتتاح شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پیش از ظهر امروز سه شنبه آیین افتتاح خط کشتار بلدرچین دزفول با حضور مسئولان استانی وشهری در شرکت کشتارگاه صنعتی طیور دزفول برگزار گردید.

رئیس اداره جهادکشاورزی دزفول در این مراسم با بیان بهره برداری از چهار پروژه اقتصادی و اشتغالزایی و دو پروژه عمرانی با سرمایه گذاری بالغ بر هفت میلیارد تومان اظهار کرد: در دزفول ۵۰ واحد تولیدی بلدرچین به صورت سنتی در حال فعالیت هستند که همیشه برای عرضه و کشتار با مشکلات فراوانی مواجه می شدند.

احمد زارعی افزود: این واحدها گاه مجبور به کشتار بلدرچین به صورت سنتی و غیربهداشتی می شدند اما اکنون خوشبختانه با سرمایه گذاری شرکت کشتارگاه صنعتی طیور شمال خوزستان(بخش خصوصی) این خط کشتار بلدرچین در دزفول راه اندازی شد تا شاهد رفع اکثر مشکلات مذکور باشیم.

وی با اشاره به اینکه دزفول عهده دار ۳۳ درصد تولیدات طیور کل استان در سه کشتارگاه فرآوری و بسته بندی میباشد، تصریح کرد: تولیدات بخش طیور دزفول ۲۴ هزار تن بوده که امروز با بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی ۵۷۰ تن دیگر به این ظرفیت افزوده شد.

رئیس اداره جهادکشاورزی دزفول همچنین گفت: در بخش کشاورزی با توجه به شاخص های عظیم استانی و کشوری، ۹۰ درصد بذر کلزا و ۹۰ درصد بذر شبدر کشور در دزفول تولید می شود؛ همچنین این شهرستان اولین تولیدکننده گل مریم و دومین تولیدکننده گل رز کشور می باشد.

احمد زارعی با بیان اینکه تمام سرمایه گذاری های بخش کشاورزی دزفول در قسمت تولید است و تمام زیرساخت های تولید در این شهرستان شکل گرفته گفت: متأسفانه با وجود برخورداری از این تولیدات عظیم در بحث فرآوری، بازاریابی و بازرگانی مشکل داریم.

وی افزود: در دزفول گمرک نمایندگی ایجاد کرده اما چون اظهارنامه ها باید به استان بروند کمی مشکل شده و امیدوار هستیم تا مسئولان شهرستان و استان برای حل این مشکل اقدام کنند.

رئیس اداره جهادکشاورزی دزفول اظهار کرد: متأسفانه عمده محصولات صادراتی دزفول توسط واسطه ها و به ویژه واسطه های شمالی و پایانه آستارا صادر می شوند بنابراین هیچ یک از محصولات کشاورزی به نام دزفول یا خوزستان صادر نمی شوند به گونه ای که در برخی سالها ۳۰۰ هزار تن سبزی و صیفی جات از دزفول صادر می شود اما متأسفانه وقتی به آمارها نگاه می کنیم متوجه می شویم که چون این صادرات توسط گمرک استان ها انجام شده هیچ آماری با اسم دزفول ثبت نشده است.

زارعی در پایان گفت: در دزفول بیش از ۱۲۰ نوع محصول تولید می شود و از نظر کیفیت و کمیت تنوع زیادی در این شهرستان وجود دارد پس لازم است که مسئولان استانی نسبت به رفع این مشکلات حوزه کشاورزی دزفول اقدام کنند.

IMG_5845

در حاشیه افتتاح این کشتارگاه بلدرچین، معاون عمرانی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران حاضر و اظهار داشت: این کشتارگاه بلدرچین توسط بخش خصوصی با سرمایه ای قریب به ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده است، میزان کاری این کشتارگاه دوهزار بلدرچین در ساعت خواهد بود و تقریبا ۱۰ نفر به صورت مستقیم در این مکان اشتغال به کار خواهند داشت. همچنین در کنارش یک کشتارگاه مرغ میباشد که سالهای گذشته افتتاح و در آنجا نیز ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته است.

دکتر احمد سیاحی با بیان اینکه پروژه های در حال افتتاح دهه فجر در استان خوزستان قریب به ۶۷۷ پروژه با اعتبار هزینه شده قریب هزار و سیصد و پنجاه میلیار تومان است خاطر نشان کرد: این پروژه ها در ۲۲ شهرستان افتتاح شده یا خواهد شد و به نظر میرسد یک تحول بسیار مثبتی در جهت رونق اقتصادی استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به الویت های عمران و آبادنی در استان گفت: بحث راهسازی و راهداری به صورت جدی و اساسی در حال پیگیری هستیم؛ الویت دوم ما مسائل آب که شامل آب شهری و روستایی، ارتقا کیفیت آب رودخانه ها از جمله رودخانه کارون و نیز رودخانه دز همچنین آب تالاب ها، کشاورزی و صنعت و جلوگیری از برداشت آب از سرشاخ ها و در نهایت حل شوری آب سد گتوند و انجام پروژه هایی که به ارتقای کیفیت آب منجر میشوند .

معاون عمرانی استاندار خوزستان فعالیتهای مربوط به جلوگیری از انتضار گردوخاک از کانون های داخلی را به عنوان الویت سوم برشمرد و افزود: الویت چهارم ما مسائل عمران شهری و ارائه خدمات بهینه ای است توسط شهرداری ها از جمله فضای سبز آسفالت جمع آوری پسماند ایجاد فضای مناسب و مفرح برای شهروندان و در الویت پنجم ما ایجاد محیط های گردشگری برای شهروندان خوزستانی از جمله استفاده از جاذبه های آبی در شهرهای خوزستان و نیز استفاده از مخازن سدها میباشد.

احمد سیاحی با بیان اینکه دزفول همیشه در الویت جدی و اساسی در استانداری بوده اظهار کرد: ما حتی مواردی را که باید در دزفول انجام شود را مشخص کرده ایم و معتقدیم که باید در رابطه با شهر دزفول جدی تر و اساس تر انجام بگیرد.

وی افزود: باید از بخش خصوصی در دزفول حمایت جدی تری به عمل آوریم به دلیل اینکه دزفول اجر و قربی که در استان خوزستان و کشور دارد و این نیز علاوه بر دزفول شامل شهرهای اقماری دزفول هم میباشد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت های بسیار مناسب استان از جمله برخورداری از دو پایانه، ۸بندر، فرودگاه و راه های ترانزیتی تصریح کرد: قطعا با ایجاد کشتارگاه طیور و احداث کارخانه فولاد در دزفول بحث صادرات ایجاد می شود.

سیاحی گفت: فرمانداری دزفول در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده و اکنون نیز نیاز است تا یک کمیته صادرات در دزفول تشکیل شود و با توجه به ظرفیت های زیاد دزفول قطعا پیگیری این امر را در دستور کار قرار خواهیم داد و این کار سختی به نظر نمی رسد.

IMG_5929IMG_5824IMG_5866IMG_5873IMG_5887IMG_5894IMG_5916IMG_5926IMG_5977

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *