خانه / اخبار / اخبار دزفول / نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی جامعه معلولین ذهنی وجسمی دزفول برگزارشد+تصویر

نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی جامعه معلولین ذهنی وجسمی دزفول برگزارشد+تصویر

به گزارش دزمهراب نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی جامعه معلولین ذهنی و جسمی شهرستان دزفول تحت عنوان باور خدا در ایام الله دهه فجر در مجتمع نگین دز(سبزقبا) برگزار گردید.

فرمانده حوزه مالک اشتر(ع) در گفتگو با خبرنگار دزمهراب در این رابطه گفت: نمایشگاه باور خدا محل به نمایش درآمدن آثار هنری و صنایع دستی جامعه معلولین جسمی و ذهنی شهرستان دزفول است که این نمایشگاه دارای یک میهمان ویژه نیز بود.

سروان پاسدار عظیم سرتیپی افزود: خانم فاطمه محمدشریفی هنرمند نقاشی است که دارای معلولیت ذهنی و جسمی میباشند و از نعمت دست برای نقاشی محروم اند؛ اما همت خود را جزم کرده و نقاشی ها و آثارش را با پای خود و در قالب آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگ ارائه داده اند؛ و ما از ایشان دعوت کرده بودیم که در کنار سایر معلولین شهرستان در این نمایشگاه حضور یابند.

وی با بیان اینکه حدود هشت موسسه و کانون های مختلف معلولین جسمی و ذهنی در این نمایشگاه حضور یافته اند، تصریح کرد: در این مکان آثار هنری و صنایع دستی مختلفی از جمله عروسک دوزی، گلدوزی، گلسازی، نمددوزی، نقاشی و بسیاری دیگر به نمایش درآمد.

فرمانده حوزه مالک اشتر(ع) با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: به نمایش در آمدن توانمندی جامعه معلولین برای مردم و اینکه معلولین را به عنوان کسی ببینند که هم دارای احساس و نیز عشق است و در کنار این ها با محمدودیت های خود جنگ کرده و یک خلاقیت و هنری از خود به ارمغان آورده است، چرا که شاید خیلی از کسانی که دارای سلامت کامل جسمی اند ممکن است نتوانسته باشند این هنر خود را بروز دهند.

سروان پاسدار عظیم سرتیپی ادامه داد: از دیگر اهداف ما ایجاد روحیه ما می توانیم در سطح جامعه و جوانان سالمی بوده که با بازدید از این نمایشگاه این روحیه در او پدیدار شود؛ همچنین نزدیکتر شدن ما به بدنه اجتماعی مردم و نیز نزدیکتر شدن مردم به این عزیزان معلول، از فلسفه های برگزاری این نمایشگاه بوده است.

وی همچنین یادآور شد: پایگاه طالقانی که از پایگاه های تابعه حوزه مالک اشتر است برای اینکه از قافله بسیج که یک سازمان جامع است جا نماند حدود ۸۰ نفر از نابینایان شهرستان را تحت پوشش بسیج درآورده است.

فرمانده حوزه مالک اشتر(ع) در پایان ضمن تشکر از کلیه نهادهای برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همکاری ادارات بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، مدیریت آستان سبزقبا، مرکز توانبخشی وفا، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، ناحیه مقاومت بسیج و نیز حوزه مالک اشتر برگزار گردید.

IMG_5615IMG_5620IMG_5628IMG_5635IMG_5643IMG_5645IMG_5648IMG_5655IMG_5660IMG_5663IMG_5671IMG_5673

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *