خانه / اخبار / اخبار دزفول / هرآنچه درسفر یک روزه استاندار دردزفول رقم خورد+عکس

هرآنچه درسفر یک روزه استاندار دردزفول رقم خورد+عکس

استاندار خوزستان در سفر یکروزه خود به دزفول از پروژ هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی بازدید، کلنگ زنی و افتتاح به عمل آورد

به گزارش دزمهراب صبح امروز یکشنبه استاندار خوزستان به همراه جمعی از مسئولین استانی در قالب سفرهای شهرستانی خود به دزفول سفر و ضمن بازدید، کلنگ زنی و افتتاح برخی از پروژه‌های در قالب اقتصاد مقاومتی به بررسی مسایل و مشکلات دزفول نیز پرداخت.

در این سفر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ابتدا با حضور در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول کلنگ ساخت کارخانه تولید و بسته‌بندی علوفه و خوراک دام توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۳۵ میلیاد ریال به زمین زد.

تولید ۴۰ هزار تن ذرت علوفه ای در سال ، تولید و انتقال ۱۵ هزار تن چغندرقند و تولید یکهزار تن یونجه از جمله ظرفیت های تولیدی این کارخانه پس از بهره برداری خواهد بود.

IMG_2390IMG_2406

سپس استاندار خوزستان به همراه همراهان استانی و مسئولین شهرستان، به محل ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی که توسط سرمایه گذار دانمارکی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در شهرک صنعتی ۲ دزفول در حال ساخت است رفتند.

فاز اول ساخت این کارخانه که به تولید قیچی وباند و گازاستریل اختصاص و مدت زمان ساخت آن یک سال و نیم پیش بینی شده است.

مدیر اجرایی این پروژه با بیان اینکه در تمام جهان نظیر این کارخانه تنها در دو کشور چین و دانمارک است اظهار کرد: تمام تجهیزات این کارخانه از دانمارک تامین می شود و پیش بینی می کنیم با ساخت این کارخانه بتوانیم با کشورهای اروپایی برای صادرات تعاملات خوبی داشته باشیم.

فارس سعد تصریح کرد: در فاز اول این کارخانه یک هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و اگر شما(استاندار و فرماندار) در جهت تامین زمین و سرمایه همکاری کنید می توانیم فاز دو این کارخانه که ساخت سرم است را آغاز کنیم.

استاندار خوزستان نیز ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این پروژه، وجود چنین کارخانه ای را نیاز داخلی کشور دانست و افزود: عملیات احداث این کارخانه ساده است و امیدوار هستیم هرچه زودتر تکمیل و راه اندازی شود ضمن اینکه ما مسئولان نیز باید در جهت تسریع آغاز با کار این کارخانه همت کنیم.

حبیب الله آصفی فرماندار دزفول نیز در پاسخ به درخواست عوامل اجرایی پروژه گفت: برای اهدای زمین برای ساخت فاز دوم این پروژه همکاری می کنیم اما برای تامین سرمایه تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار این مشکل را برطرف کنیم.

IMG_2423IMG_2428

همچنین این هیئت در سفر یک روزه خود به دزفول، از کارخانه تولید قارچ جلگه دزفول دیدار به عمل آوردند.

استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: با جذب سرمایه گذاری ، همت بلند مردم و مسئولان شاهد رشد سرمایه گذاری و برداشتن موانع تولید در دزفول در آینده نزدیک خواهیم بود و معتقدم با طرح‌های در حال اجرا و طرح‌هایی که در آینده در دزفول اجرا خواهد شد، این شهر در سطح استان و حتی کشور نسبت به کمیت خود، به شهر مقاومت و اقتصاد مقاومتی تبدیل خواهد شد.

شریعتی افزود: با توجه به ظرفیت‌های پتانسیل‌ها و استعدادهای اقتصادی شهرستان دزفول، جغرافیای خاص این شهرستان، تلاش و پشتکار مردم منطقه و روحیه کار جمعی انشاءالله شهرستان دزفول به شهرهای نمونه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری، تولید و رشد اقتصادی تبدیل می‌شود. تلاش ما نیز تبدیل شدن این شهرستان به نماد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور است.

بازدید از طرح تولید بستر رویشی بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی یا کمپوست فاز۳ با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار خوزستان به دزفول بود.

IMG_2465IMG_2484IMG_2487IMG_2494IMG_2498

افتتاح بزرگترین سیلوی بتنی کشور در دزفول نیز از دیگر برنامه های سفر استاندار به دزفول بود، این سیلو به عنوان بزرگترین سیلوی بتنی کشور به همت اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان دزفول احداث شده است.

عملیات ساخت این سیلوی بتنی با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن شهریورماه سال ۱۳۹۳ آغاز شد و در خرداد ماه به بهره برداری و امروز با داشتن گندم با ذخیره ۳۰هزار تنی افتتاح شد.

سرمایه هزینه شده برای ساخت این سیلو را ۷۵ میلیارد ریال بوده که ۳۶ میلیارد ریال از این سرمایه از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون تاممین شده است.

همچنین در این آیین کلنگ ساخت سردخانه چهار هزار تنی اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی دزفول توسط حسین صفایی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و نیز غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محوطه این سیلوها به زمین زده شد.

IMG_2504IMG_2521IMG_2551IMG_2564IMG_2569IMG_2581

همچنین استاندار خوزستان با حضور در کارخانه بزرگ فولاد دزفول از رود روند پیشرفت این پروژه عظیم بازدید به عمل آورد، غلامرضا شریعتی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه فولاد دزفول یکی از پروژه های مادر و اختصاصی خوزستان است که از پروژه های اساسی در توسعه هر کشوری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه فولاد دزفول یک کارخانه کامل و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: قطع وابستگی به خارج و توسعه صادرات از جمله مهمترین مزایای کارخانه فولاد دزفول خواهد بود.

استاندار خوزستان با تقدیر از سرمایه گذار کارخانه فولاد دزفول، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود احداث چنین پروژه عظیمی یک ریسک بزرگ است که ما وظیفه داریم امنیت لازم را برای سرمایه گذار فراهم کنیم. علت حضور بنده نیز در این پروژه اعلام حمایت و تلاش برای رفع موانع ساخت این کارخانه است.

شریعتی با اشاره به مشکل تامین برق این کارخانه که از سوی مسئولان حاضر در محل پروژه مطرح شد، یادآور شد: تاکنون نماینده و فرماندار شهرستان برای این مشکل تلاش زیادی کرده اند، بنده نیز شخصا در این زمینه ورود خواهم کرد و امیدوار هستم در برنامه زمان بندی شده این پروژه بتواند به اهداف و برنامه های خود دست یابد.

IMG_2606IMG_2614IMG_2632IMG_2641

در ادامه بازدیدها، استاندار به همراه هیئت همراه از طرح توسعه کارخانه خمیر مایه، شرکت روغن نباتی فربست، تصفیه خانه و نیز از کوی مدرس و مشکلات فاضلاب این منطقه بازدید کرد؛ همچنین طرح احداث دامداری صنعتی ۲ هزار راسی و طرح احداث دو ساختمان اورژانس ۱۱۵ در این شهرستان کلنگ زنی شد.

IMG_2645

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *