خانه / اخبار / اخبار دزفول / برنامه های هفته دفاع مقدس در دزفول تشریح شد+تصاویر

برنامه های هفته دفاع مقدس در دزفول تشریح شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه دزفول به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه با حضور اصحاب رسانه در محل سپاه ناحیه دزفول برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول در این نشست ضمن تبریک دهه ولایت و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به نیروهای نظامی نیست و این هفته که به عزت و سربلندی ایران سرانجامید، متعلق به همه ی آحاد مردم ایران می باشد و باید همه در گرامی داشت آن سهیم باشیم.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد با بیان اینکه برخی در کشور قصد دارند چهره آمریکا را متفاومت نشان دهند اظهار کرد: با وجود تمام بدعهدی های و نامهربانی ها که ما در گوشه کنار تاریخ از آمریکا و استکبار ملاحظه می کنیم ولی هنوز برخی بر این باورند که تنها راه سعادت کشور ارتباط با آمریکا است.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی اغلب کشورهای جهان از صدام حمایت کردند اما نقش آمریکا به دلیل اینکه ژست بی طرفی می گرفت بسیار منافقانه بود در حالی که تمام برنامه های هدایت جنگ تحمیلی توسط آمریکا ارائه می شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: پنهان کردن این دخالت توسط آمریکا به دلیل منافع باقیمانده این کشور در ایران از زمان ستم شاهی بود چرا که آمریکایی ها قصد داشتند چهره خود را همانند آن دوران ننگین در ایران خوب نشان دهند.

محتشمی راد عنوان کرد: اخیراً نیز بعضی ها کودتای ۲۸ مرداد را یک حرکت مردمی می خوانند در صورتی که دولتمردان غربی نیز بر کودتا بودن موضوع اعتراف کرده اند ولی عده ایی به این توجه نمیکنند.

وی بیان اینکه با واقع بینی و دوراندیشی باید دشمن خودمان را بشناسیم تصریح کرد: سرشت هرکسی تغییر ناپذیر است و تنها شکل و قیافه است که تغییر می کند و این می طلبد که با بصریت به رصد وقایع اقدام شود.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول همچنین گفت: ایران در طول جنگ تحمیلی چهار هزار و ۷۶۹ مرتبه مورد حملات موشکی و بمباران از سوی رژیم بعث عراق قرار گرفت که با وجود اینکه سازمان ملل می توانست از همان ابتدای جنگ با صدور قطعنامه و تنبیه صدام نسبت به برخورد با این تجاوز اقدام کند اما شاهد اعمال فشار و نفوذ آمریکا برای سکوت مجامع بین الملل مواجه بودیم.

سرهنگ محتشمی راد یادآور شد: اکنون نیز آمریکا به طرق مختلف از جمله فضای مجازی، ماهواره، تحریم ها، بلوکه کردن اموال، حمایت از گروه های تروریستی و جنبش سبز برای تجاوز به ایران اقدام می کند.

img_4453

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: آغاز هفته دفاع مقدس چهارشنبه ۳۱ شهریورماه میباشد که به عنوان «اقتدار، صلابت نیروهای مسلح» نامگذاری شده، که در این روز نیروهای مسلح شهرستان در جنب گلزار شهیدآباد به رژه می پردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: روز دوم هفته دفاع مقدس «شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان» مطرح شده است که قرار است در قالب تیم های مختلف دیداری با خانوداه های شهدا انجام شود، همچنین برگزاری همایشی در راستای نقش و جایگاه زنان در طول دفاع مقدس در آستانه مقدس سبزقبا(ع) و نیز همایشی با حضور سربازان یگان نظامی در تالار مهتاب برگزار خواهد شد.

سرهنگ محتشمی راد روز سوم این هفته را «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» عنوان و تصریح کرد: دراین روز برنامه پیاده روی خانوادگی ساعت هشت صبح از محل شهدای گمنام به طرف پارک دولت با اهدای جوایزی در پایان صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه حضور شکوهمند نیروهای مسلح در نمازجمعه و نیز برپایی ایستگاه های صلواتی توسط  بسیج کارمندی و اصناف در مصلای نمازجمعه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شنبه سوم مهرماه، روز چهارم هفته دفاع مقدس به عنوان «دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان» نامگذاری شده که در این روز مرکز رشد دزفول در محل کانون بسیج جوانان شهرستان افتتاح خواهد شد ضمن اینکه  بسیج هنرمندان دزفول در تاریخ ۳۱ شهریورماه تا دوم مهرماه تئاترهای خیابانی را در محل پارک دولت برگزار می کند و از سوم تا پنجم مهرماه نیز تئاترهای سالنی این کانون بسیج هنری در مجتمع فرهنگی و سینمایی و سالن اداره ارشاد اجرا خواهند شد. همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس دزفول از دیگر برنامه های این روز است.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف» برای روز پنج مطرح گردیده تصریح کرد: در سال جاری که به  اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده، توسط بسیج و با همکاری کمیته امداد کار ساخت ۲۰ باب خانه برای محرومان در دستور کار قرار داده ایم که ۶ باب ازاین تعداد در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهند شد و تا قبل از هفته بسیج نیز تمام ۲۰ باب منزل مسکونی تحویل داده خواهد شد. ضمن اینکه در باب همین محرومیت زدایی ۴باب خانه عالم در مناطق محروم را در دستور ساخت داریم که ۲باب آن در این هفته افتتاح خواهد شد، ضمن اینکه ساخت ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در مناطق محروم توسط بسیج شهرستان آغاز خواهد شد.

سرهنگ محتشمی راد روز ششم هفته دفاع مقدس را «پیشکسوتان، رزمندگان و عزتمداران» و روز هفتم را «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی و دشمن شناسی» اعلام کرد و اظهار کرد:  برگزاری همایش ویژه بسیجیان و نظامیان دزفول در روز دوشنبه ساعت ۱۶ در محل تالار مهتاب و نیز برگزاری نشست های بصیرتی از جمله برنامه های این دو روز میباشد.

وی پایان بخش هفته دفاع مقدس را در چهارشنبه ۷مهرماه با عنوان «فرماندهان،مسئولان،حماسه آفرینان و ولایتمداران» خواند و گفت: تجدید میثاق نیروی نظامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه دزفول در این روز انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر برنامه هایی که در هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه جنگ سرد و جنگ نرم در روزهای پنجم و ششم مهرماه در پارک دولت و اجرای نمایش های رزمی و برگزاری نمایشگاه های مختلف در پایگاه های بسیج شهرستان و نیز اجرای یادواره های متعدد از دیگر برنامه های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول به مناسبت هفته دفاع مقدس هستند.

img_4472img_4480

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *