خانه / نشریه / معارف اسلامی / عوارض خیرگی به صفحه مانیتورو تلویزیون

عوارض خیرگی به صفحه مانیتورو تلویزیون

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: خیرگی زیاد به صفحه مانیتور و تلویزیون و پلک نزدن در فواصل زمانی مناسب، باعث خشکی چشم و در نهایت کاهش قدرت اپتیکی بینایی می شود.
به گزارش فارس، محمد آقازاده امیری افزود: خشکی چشم یکی از عوارض ایجاد شده در چشم است که در سنین بالای ۴۰ سال افزایش یافته وعمدتاً در بانوان بیش از آقایان مشاهده می شود ولی بر اثر عواملی چون نگاه کردن طولانی مدت و خیرگی بیش از حد و همچنین پلک نزدن در زمان مناسب تشدید می شود.
وی گفت: افرادی که زمان طولانی به صفحه مانیتور یا تلویزیون نگاه می کنند می بایست هر ۶-۵ ثانیه یکبار پلک بزنند تا سطح قرنیه چشم آنها مرطوب شده و مکانیسم بینایی عملکرد بهتری داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مرطوب نگهداشتن چشم و خشک نشدن آن را در مواردی که افراد از لنزهای تماسی استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: در استفاده کنندگان از عدسی تماسی مایع اشکی به عنوان یک سطح اپتیکی مناسب عمل می کند و لازم است جهت تأمین این مایع اشکی فرد در فواصل زمانی کوتاه پلک بزند و از خیرگی بیش از حد پرهیز کند چرا که خشکی چشم منجر به عدم تحمل لنز تماسی در افراد می شود.
امیری همچنین بررسی آخرین دستاوردها در زمینه ساخت و ارائه لنزهای تماسی و راه های درمان عوارض ایجاد شده در این زمینه را از جمله مباحثی عنوان کرد که در جریان برگزاری چهاردهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در مرکز همایش های رازی تهران مورد بحث و بررسی استادان و اندیشمندان علوم بینایی قرار می گیرد.

همچنین ببینید

چرا به امام عصر(عج) ربیع الانام می گویند؟

یاصاحب الزمان(عج)! باز بهار رسید و «تو» بهار انسانها نیآمدی. فصل نو شد و باز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *