خانه / بدون مجموعه / درباره مسجد

درباره مسجد

دزفول شهری با حدود نیم میلیون نفر جمعیت و قدمتی چند هزار ساله در شمال استان خوزستان قرار دارد.

دزفول یکی از شهر های متدین و مذهبی کشور است که وجود مراجع و علمای عظام از جمله شیخ مرتضی انصاری وآیت اله قاضی و همچنین تقدیم بیش از ۲۵۰۰ شهید در جنگ تحمیلی موید این مطلب است.

دزفول شهر حماسه و ایثار است که با تحمل بیش از ۱۵۰۰ بمب و موشک در جنگ تحمیلی لقب شهر نمونه را دریافت کرد.

 دزفول شهری است که محبت ائمه اطهار به خصوص امام حسین (ع) در دل مردمان آن ریشه دوانده است و گواه این مطلب وجود مساجد،هیات ها و حسینیه ها در جای جای این شهر است که به برگزاری مراسمات مذهبی در ایام  مختلف سال می پردازند و اوج این مراسمات در روزهای عاشورا وتاسوعا ، ماههای محرم و صفر و میلاد باشکوه امامان معصوم(ع) و به خصوص میلاد یگانه منجی عالم بشریت است.

مساجد در دزفولفقط محل برگزاری نماز جماعت نیستند، بلکه هر شب بعد برگزاری نماز جماعت جلسات مختلف آموزش مفاهیم قرآن و مبانی اصول اعتقادی توسط اساتید فن و متناسب با سنین مختلف(دبستان ،راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه) تدریس می شود.

برگزاری منظم این جلسات که از قبل از انقلاب آغاز شده و بعد از انقلاب مستحکم شده و در سالهای سخت جنگ تحمیلی که شهر زیر بمب و موشک رژیم صدام بود چنان تاثیری در جوانان این شهر گذاسته که تربیت شخصیت های بزرگ علمی و مسئولین متدین نشان از موفقیت این جلسات است.

یکی از مساجد فعال  شهرستان دزفول که سابقه فعالیتش به قبل از انقلاب برمی گردد مسجد صاحب الزمان (عج)- جنوبی است که ما در این سایت در نظر داریم به بررسی بیش از ۳۰ سال فعالیت این مسجد بپردازیم.

از شما خواننده ی محترم استدعا دارم که در جهت تکمیل و تقویت این سایت هرگونه که توان دارید (فکری، نظری،مادی)  ما را کمک و یاری نمایید.

نیازمند دلگرمی شما هستیم، حتی با ارسال یک پیام

نمای ۳۶۰ درجه مسجد

سرپرست سایت 

همچنین ببینید

شب قدر

باسمه تعالی   شب قدر   بسم الله الرحمن الرحیم v انا انزلناه فی لیله القدر v و ما …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *