خانه / شهدای مسجد / 3-شهید ناصر آریان پور / زندگینامه شهید ناصر آریان پور

زندگینامه شهید ناصر آریان پور

بسم رب الشهداء و الصدیقین

                                                                                تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۹/۲۸

برادر شهید ناصر آریانپور در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی متولد شد و دوران کودکی خود را با گذراندن دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی پشت سر گذاشت و هنگامی که نوجوانی بیش نبود در راهپیمایی های زمان انقلاب شرکت می کرد و شبها همراه دوستانش به پشت بامها می رفت و طنین الله اکبر را سر می دادند و مزدوران شاه که همانند خفاشانی که از نور وحشت می کردند از صدای الله اکبر به رعشه افتاده و شلیک می کردند .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پست های شبانه فعالانه شرکت داشت. با شروع جنگ تحمیلی وی با ثبت نام در بسیج به آموزش نظامی می رفت.

 شهید ناصر بعد از شهادت برادرش هیچگاه سلاح مسعود را بر زمین نگذاشت و رزمنده ای داوطلب در بسیج بود ولی بعد از مدتی همچون دو برادر دیگرش در جبهه های جنگ حضور یافت و دلیرانه در حمله بستان شرکت نمود. در این حمله بود که گروهانی که او در آن خدمت می کرد به محاصره می افتاد و دوستانش یکی پس از دیگری به شهادت می رسند و بعد از رسیدن نیروهای کمکی به یاری خدا از محاصره نجات می یابد .

سرانجام شهید ناصر آریانپور همراه با دوازده تن دیگر از خانواده اش در تاریخ ۲۸/۹/۱۳۶۱ به وسیله اصابت موشکی به منزلشان به درجه رفیع شهادت نایل می شود.یاد آنروز نشان می دهد که شهرمان دزفول در طول ۸ سال دفاع مقدس چه مقاومت سرسختانه ای از خود نشان داد  هر چند حدود ۲۰۰ موشک غول پیکر بر قامت سبزش فرود آمد ولی امام را از خود راضی نمود.

 

درگلزارشهدای دزفول مزار خانوادگی ۲۳ شهید چشمگیر است و زایرین را به سوی خود می کشاند روی سنگ قبر آنها را مرور کنیم:

شهید ابراهیم آرینپور( پدر خانواده) – فرزند احمدمتولد ۱۳۴۰

شهیده محترمه سفیدگر( مادر خانواده)- فرزند مجید متولد ۱۳۱۷

شهیده فاطمه آریانپور- فرزند ابراهیم متولد ۱۳۴۶

شهیده فریده آریانپور- فرزند ابراهیم متولد ۱۳۴۴

شهیده الهام جمال نیا- فرزند حسن متولد ۱۳۵۳

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *