خانه / شهدای مسجد / 10- شهيد عبدالكريم تيغ كار / دست نوشته ای از شهید تیغ کار – سری ۱

دست نوشته ای از شهید تیغ کار – سری ۱

بسم اللّه الرحمن الرحیم

با اعزام کاروان نینوا راهی جبهه حق علیه باطل شدیم . همه با شور و شوق وارد ماشین شدیم و به پلاژ رفتیم.

 پس از ستایش خداوند تبارک و تعالی و صلوات و سلام بر رسولش و ائمه طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین و درود بر روان تابناک شهیدان

 کتاب جبهه و جهاد استاد مظاهری برای اینکه بدانیم جبهه یک مکتب و برای ساختن انسان(شاید) مکتبی بهتر از جبهه نباشد.

و ما کان المؤمنون لینفروا کافه فلولا نفر من کل فرقته منهم طائفهٌ لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم لعلهم ینذرون            توبه ۱۲۲

((چرا از هر طائفه ای جمعی برای جنگی و گروهی دیگر نزد رسول(ص)برای آموختن علم مهیا نباشد؟ تا آن علمی را که آموخته اند پس از بازگشت به قوم خود بیاموزند که شاید قومشان نیز خدا ترس شده و از نافرمانی بر حذر کنند.))

البته این آیه شریفه را به گونه دیگری نیز معنی و تفسیر کرده اند که ظاهراً این معنی بهتر از معنای اولی است و آن است که:

مجاهد باید به جبهه برود، برای این که آنجا مکتبی است تا نشانه های خدا را در جبهه ها ببیند و صفات انسانیت را در وجود خویش تحقق بخشند و آنگاه که از جبهه بازگشتند دیگران را که به جبهه نرفته اند تعلیم دهد و آنها را از (خدا) ‌بترساند و دعوت به حق نماید بنابراین افرادی که به جبهه اعزام شده اند باید معلم و مربی کسانی باشند که به جبهه نرفته اند و به راستی باید این چنین باشد.

جبهه مکتب انسان سازی

در حقیقت یک نفر سپاهی، بسیجی یا ارتشی وقتی به جبهه می رود، ۲ کار باید انجام دهد،‌ یکی جهاد اکبر و دیگری جهاد اصغر، یکی مغلوب کردن دشمن و شکست دادن او و دیگری خودسازی و به صفات انسانی در آمدن است. مجاهد باید چنان باشد که صبر و استقامتش در برابر ناملایمات را به ارمغان آورد و صفات ایثار و گذشت را در وجود خود به تحقیق برهاند و صفات رذیله را یکی پس از دیگری از وجود خود بزداید و همانگونه که دشمن را نابود می کند بر نفس امّاره همانطور چیره شود که بر دشمن پیروز شود و هنگام بازگشت " انسان" باز گردد، مربی و معلم و مدیری برای افرادی که به جبهه نرفته اند باشد.

وای به حال کسی که به جبهه رفته است و در باز گشت او تغییر حاصل نشده است و همانند اولش باشد که به جبهه نرفته است یعنی در جبهه رفته باشد و خود را از خود دور نکرده است اگر سیر و سلوک الی اللّه و مکتب طلبگی بیست یا سی سال وقت لازم است تا اینکه آدم ساخته شود مکتب جبهه در مدت زمان پنج یا شش ماه آدم ساخته می شود در صدر اسلام نیز چنین بوده که افراد در مدت بسیار کوتاهی در جبهه ساخته می شوند افرادی در صدر اسلام بودند که متخلق به اخلاق الهی نبوده بلکه صفات اولیه هم نداشته اند ولی جبهه و جنگ، آنها را چنان ساخت که انسان حیران [شده] و تعجّب می نماید که چگونه بشر به این زودی عوض می شود.

 

پنج شنبه ۲۴/۷/۱۳۶۴           مهر ماه               اعزام کاروان نینوا


********************

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 خدایا پروردگارا از سر گناهانم بگذر و مرا بیامرز خدایا دوستان خوبم رفتند و از ما جدا شدند و حال ما ماندیم و گناهانمان که روز به روز زیادتر می شود و همیشه روز به روز به مرگ نزدیک می شویم و هیچ بفکر حال خویش نیستیم خدایا مرا ببخش و قلبم را همیشه بیاد برادران نگهدار و همیشه خصوصیات برادران شهید را در ذهنم بگذار، که اگر خواستم گناهی انجام دهم خجالت زده باشم و دست بردارم خدایا این  یاران لحظه به لحظه به مرگ نزدیکتر می شوند و الان معلوم نیست که چه کسی در آینده شهید خواهد شد و الان قدر آن کارهایی و زحمت هایشان را که می کشند، قدر آن ناله هایی را که در تاریکی و ظلمانی شب انجام می دهند می دانیم. سعی کنیم که یک لحظه از شهدا و اسرا و مفقودین و مجروحین از یادمان نرود و امیدوارم که همیشه همه ملت ایران بخصوص مردم شهرمان دزفول که این قدر در جبهه شهید دادند و استقامت ورزیدن و فرزندان خود با موشک از دست داده اند، مادران خود را از دست داده اند، بعضی تمام خانواده هایشان شهید شده است. چطور چنین اجازه ای به خود می دهیم که وقتی امام خود می گوید جبهه ها را پر کنید در شهر بمانیم چطور ممکن است جوانان ما به جبهه نروند .

ان شأ اللّه حرم امام حسین را زیارت کنیم و به امید پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ خدایا


********************

بسم الله الرحمن الرحیم                                            

بنام او که آفریدگار زمین و آسمانهاست . بنام او که آفریننده جهان و جهانیان است بنام او که به اخلاصمان خواند.

به نظر شما چرا دعا مستجاب نمی شود؟ در این رابطه بسیار سخن گفته شده ، برادران وقتی دعا مستجاب می شود که صلاح باشد ، وقتی که مستجاب نمی شود شاید صلاح نیست که مستجاب بشود. برادران وقتی دعا می کنید تمام روحتان به خدا باشد و قلبهایتان را به او مطمئن کنید و همیشه به یاد او باشید و یک لحظه ای هم از او غافل نباشید  خداوند خودش می فرماید: شما مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.

خالِصُ الوُرِّ                        در دوستی خالص است.

وثیقُ العهد                        در پیمان استوار است.

نه متکبر و خود خواه و نه خود فروش است و نه حیله گر و مکار.

لاعَیابٌ                            نه عیبجوی مردم است.

ولامُغتابٌ              و نه در پشت سر آنان بد گویی می کند.

لایَفْشَلُ فیِ الشِدّه    در سختی، سستی به او دست نمی دهد.

اگر خشمناک نشود از عدالت منصرف نمی گردد، یاری کننده دین است.

برادران سعی کنید که به دوستانتان محبت کنید و با دیگران مهربان باشید و سعی کنید در پیمانهایی که با هم می بندید استوار باشید و به قول خود عمل کنید. همیشه سعی کنید متکبر و خود خواه و خود فروش برای دیگران نباشید و همیشه سعی کنید …

همیشه سعی کنید عیبجوی دیگران نباشید و پشت سر دیگران بدگویی نکنید . خداوند در سختی ها سستی را به خود راه نمی دهد، مانند شهید امیر آبزاده در سختیهایتان صبور و پایدار باشید ، سعی کنید عدالت پیشه باشید و یاری کننده دین اسلام باشید همیشه سعی کنید در کارهایتان و حتی در صحبت کردنتان صبور باشید.

والسلام

همچنین ببینید

مصاحبه با عبدالحسین تیغکار پدر شهید

بسم اللّه الرحمن الرحیم ۱ـ دوران کودکی شهید ؟ بفرموده مادر بزرگوار از کودکی نورانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *