خانه / اخبار / اخبار دزفول / یادواره ۱۳ شهید حمله موشکی مسجد نجفیه برگزار شد

یادواره ۱۳ شهید حمله موشکی مسجد نجفیه برگزار شد

مراسم یادواره ۱۳ شهید حمله موشکی به مسجد نجفیه شب گذشته ۱۸اسفند ماه، با حضور مردم شهیدپرور و خانواده های معظم شهدا در محل شهادت این عزیزان در مسجد نجفیه  دزفول برگزار گردید. در این مراسم پس از پخش فیلم «آن سیزده تن» که سال ۱۳۸۰ توسط گروه «روایت فتح »در ارتباط با حمله موشکی ۱۹ اسفندماه سال ۵۹ به این مسجد ساخته شده بود و باعث تجدید خاطره حضار گردید، امام جمعه محترم شهرستان دزفول حضرت حجه الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی نکاتی را در باب شهید و شهادت و مقام شهدا بیان فرمودند.

در ادامه فیلم آرشیوی که صبح ۲۰ اسفند سال ۵۹ از محل حادثه فیلم برداری شده بود پخش و پس از آن آقای محمد رضا ایزدیان از بازماندگان این حادثه به ذکر خاطره پرداختند.

در پایان مراسم نیز حاج محمد ابراهیمی زاد مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ذکر یاد و نام شهدای والامقام به مداحی پرداختند.

لازم به ذکر است که برنامه صبح پنجشنبه «آسمانی ها» رادیو دزفول نیز در ارتباط با این شهدای عزیز پخش و برادران پایگاه مقاومت و جلسات قرائت قرآن این مسجد با دایر کردن ایستگاه صلواتی در گلزار شهدای شهیدآباد یاد و نام این شهدای والامقام را گرامی داشتند.

مسجد نجفیه دزفول ساعت ۹:۳۰ شب ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۵۹ مورد اصابت موشک قرار می گیرد و تعدادی از بسیجیان نوجوان این مسجد زیرآوار می مانند . آتش گرفتن ماشین کپسول های گاز که در کنار مسجد قرار دارد و پس از آن  انفجار پی در پی کپسول های گاز امداد رسانی به این عزیزان را مشکل می نماید و در نهایت پس از فروکش کردن این انفجارها و امداد رسانی ۱۳ تن از این نوجوانان به نام های

غلامرضا صارمی نیا ، ۱۱ ساله

محمود سعادتی زارع ،  ۱۲ ساله

محسن افشار نیا ،۱۳ ساله

مصطفی رجول دزفولی ، ۱۳ ساله

غلامرضا ملک ، ۱۳ ساله

غلامعلی دیناروند ، ۱۳ ساله

علیرضا حلیمی ، ۱۳ ساله

مرتضی صارمی نیا ، ۱۴ ساله

غلامعلی دزفولیان ، ۱۴ ساله

غلامحسین دستوری ، ۱۵ ساله

عبدالنبی اکبرنیا ، ۱۶ ساله

علی غلامی ، ۲۱ ساله

غلامرضا سپهری ، ۲۲ ساله

به شهادت می رسند و تنها سه نفر نجات پیدا می کنند .

نثار شادی روح این شهدای والامقام صلوات و فاتحه ای قرائت بفرمایید.

منبع: دزفیل

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *