خانه / نشریه / چهار سوي علم / چگونه برای امتحانات درس بخونیم؟

چگونه برای امتحانات درس بخونیم؟

امتحاناتبرای اینکه بتوانید در امتحانات نتیجه لازم را بگیرید باید به نکات خاصی توجه داشته باشید که می توانند به شما در کسب بهترین نتایج کمک به سزایی کنند. این نکات اعم از نوع درس خواندن و محیط مطالعه است.

** اولین نکته در این موضوع بدست آوردن روش صحیح درس خواندن است. ممکن است شما پشت میز راحت تر باشید و یا اینکه روی زمین درس را بهتر متوجه شوید. حتما به همان روشی که درس را بهتر متوجه می شوید مطالعه کنید.

** وسایلی که حواس شما را پرت می کنند از خودتان دور کنید. تلفن های همراه و همچنین لپ تاپ ها می توانند بیشترین میزان حواس پرتی را در شما ایجاد کنند.

** بسیاری از دانش آموزان با استفاده از ماژیک های فسفری نکات را خط می کشند اما محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماژیک ها چشم را اذیت می کنند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

** حتما یک چرک نویس در کنارتان داشته باشید تا برخی مواردی که بسیار سخت هستند را روی ان یادداشت کنید. نوشتن مطالبی که متوجه نمی شوید می تواند به شما کمک کند تا به خاطر بسپارید.

** از خودکاری که میخواهید در جلسه امتحان استفاده کنید برای خواندن درس ها استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا تند نویسی را با این خودکار یاد بگیرید و وقت کم نخواهید آورد.

** دمای محیط درس خواندن را تنظیم کنید. این دما باید در حدود ۲۶ درجه باشد و دمای گرمتر باعث می شود تا حس خواب به شما القا شود.

** فلش کارت های درس های مختلف را خودتان تهیه کنید. برگه های کاغذ را در اندازه های کوچک تهیه کنید و نکات اصلی را روی آن یادداشت کنید تا همه جا در اختیار داشته باشید و مرور کنید.

همچنین ببینید

گلی که موجب حیرت‌دانشمندان شد+عکس

دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *