خانه / اخبار / اخبار دزفول / سقوط قیمت گوجه وپیازباآغازبرداشت

سقوط قیمت گوجه وپیازباآغازبرداشت

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: امسال به دلیل رطوبت بالا بیماری زنگ زرد خسارت قابل توجهی به مزارع گندم وارد کرد. این بیماری برای اولین‌بار در گندم شمال خوزستان شایع شده و یکی از عوارض آن افت عملکرد تولید است.

ناصر نظرزاده عنوان‌کرد: کلیه مزارع گندم دزفول تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته و با شیوع این بیماری کشاورزان انتظار می‌رود پرداخت خسارات وارد شده از بین بیماری زنگ زرد در اسرع وقت آغاز شود، اما صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعهدی به پرداخت خسارت ندارد.
وی افزود: در سال زراعی جاری ۴۲ هزار هکتار از اراضی دزفول زیرکشت گندم رفته است. میزان برداشت گندم به دلیل بروز بیماری زنگ زرد در این محصول قابل پیش‌بینی نیست.
رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با اشاره به تولید سایر محصولات کشاورزی دیگر این منطقه، بیان‌کرد: برداشت صیفی‌جات از مزارع این شهرستان از ماه گذشته آغاز شده و این محصولات به میزان زیاد و از کیفیت بالایی برخورد است؛ ۹۰ درصد از صیفی‌جات شمال خوزستان در بازارهای داخلی عرضه و مابقی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
نظرزاده تصرح‌کرد: تا ۲ هفته‌آینده نیز برداشت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی آغاز می‌شود. برداشت این محصولات موجب سقوط قیمت آن‌ها در بازار خواهد شد
.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *