خانه / مصاحبه / پیشکسوتان / قاسم حاجی غلامرضا

قاسم حاجی غلامرضا

alt

س۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟

من که باشم که بر آن خاطره ها        لطف ها می کنی ای خاک درت تاج سرم

اینجانب قاسم حاجی غلام رضا متولد سال ۱۳۴۸ در  دزفول و دارای مدرک تحصیلی دیپلم ریاضی هستم.

 از دوران کودکی  در جلسات قرائت قرآن مسجد انصارالمهدی (کجبافان) ، مسجد انصارالله و حسینه صاحب الزمان(عج)  شرکت داشته ام و  از سال ۱۳۶۲ افتخار حضور در جلسات قرائت قرآن مسجد صاحب الزمان(عج)  را پیدا نمودم و تا کنون نیز ارتباطم را با مسجد از طریق حضور در نماز جماعت الحمدالله حفظ کرده ام .

کارمند اداره مجمع امورصنفی دزفول که زیر نظر اداره بازرگانی ، در زمینه ی قانونمندی سازی صنوف و بازار می باشد مشغول بکار هستم.

 

س۲- فضای جلسات قرائت قرآن در زمان شما چگونه بود؟

اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت            باقی همه بی حاصلی و بی خبری 

فضای جلسه سراسر روحانی و لبریز از معنویت بود بچه هایی درجلسه (جوانان) حضور داشتند که نور معرفت و شور و اخلاصی مثال زدنی داشتند، همه دلسوز هم، غمخوار هم، بیاد هم درسختی ها، شادیها، مشکلات. از لغزشهای یکدیگر به بزرگی وکرامت می گذشتند و در خوبیهای همدیگر را تشویق می کردند. تنها به خود نمی اندیشیدند و رشد و تعالی دوست و برادر دینی خود را موجب افتخار خود می دانستند، جلسات منبع خیر و برکت و سکوی پرتاب به سعادت و رستگاری بود، همانگونه که شهدا به اثبات رساندند.

 

 

س۳- برخی از برنامه های تاثیرگذار جلسه؟

هر کدام از برنامه ها هر چند ساده و معمولی و متداول (قرائت قران، تفسر، احکام و سخنرانی و …) اما در محتوا بسیار غنی و تاثیر گذار بود. به ویژه این که با عشق و علاقه و تعلیم و با انگیزه وا گرفته شود.

 گروها بقیه اله ، روح اله، حزب اله  و هر که در جلسه فعالیت  می نماید رقابت سالم وسازنده داشتن خود گروهها برای اعضای خود برنامه سازندگی (خود سازی )  داشتن جلسات گروهی داشتند  منسجم و هماهنگ در پیشرو و اهداف مسجدو جلسات قدم بر داشتند این رمز اعلا وپیشرفت مسجد صاحب الزمان بود .

 

س۴- مسئولیت های شما در دوران حضورتان  در مسجد صاحب الزمان (عج) ؟

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست        عرض خود می بری و زحمت ما می داری

این حقیر تنها افتخار حضور مسجد و  عضویت در جلسه قرائت قرآن را داشتم البته به سهم خود در امورات و برنامه ها فرهنگی مسجد مثل گرامی داشت یاد شهدا، مناسبت ها ملی و مذهبی، ایام محرم و صفر  نیز ارادت خود را هر چند اندک همراه ،دیگر برادران مسئول،ابراز می داشتیم

 

 

س۵- تاثیر مسجد در زندگی شما؟

مرا تا عشق تعلیم سخنی کرد                حدیثم نکته هر محفلی کرد

بدون اغرق باید بگریم هر چه که خدای بزرگ از دنیا و از آخرت نصیب نمی کرد،و خواهد نمود از برکت حضور در جماعت نماز و مسجد وجلسات قرائت قرآن بود.و می باشد این موهبت را با هیچ چیز معاوضه نمی کنم چرا که مسجد محل ذکر و یاداشت و مهبط هماره شهدا، کافی اشت دیده دل باز شود تا دریابد که در تمام اذکار و توسلات و دعاهاو… روح شهدا حاضر است و ناظر، و چه فضایی و مکانی بهتر و سازنده تر و غنی تر از مسجد و چه دوستانی برتر از اهل مسجد

 

س۶- نظر شما راجع به دوستان مسجدی؟

آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند         شود ایا که گوشه چشمی به ما کنند

بهتر از آنان در کره ی خاکی یافت نمی شود، باید غنیمت شمرد آنانی را که هنگام شب و اوقات روز، مسجد را برای ارتباط با خالق خود انتخاب می کنند، می گویند اگر می خواهی کسی را بشناسی اول دوستانش را بشناس. رشته ارتباط هر کسی با مسجد و جماعت وصل شود جز عزت و آبرو و ارجمندی در دنیا و آخرت نصیب او

 نمی شود، علی الخصوص وقتی که این حضور با معرفت و خالص لوجه اله می باشد من که بنوبه خود از همه دوستان مسجدی خرسندم به داشتنشان افتخار می کنم و از همه آنها التماس دعا دارم.

 

 

س۷- بهترین و بدترین خاطره شما در مسجد؟

نا امیدم مکن از سابقه لطف ازل        تو پس پرده چه دانی که که خوبست و که زشت

بهترین خاطراتم همنشینی و مجالست با خوبانی بود که آیینه تمام نمای ایثارو گذشت، اخلاص و ایمان و تقوی و…بودند با کوله باری از صفا و صمیمیت و توشه ای از معرفت و یقین و زیباترین لحظات زندگی پربارشان (هر چند کم سن وسال) به دیدار محبوبشان شتافتند و من را تنها گذاشتند. و بدترین خاطراتم نیز فقدان این یاران سفر کرده است. اکنون در جای جای مسجد و اتاق جلسات هنوز جایشان خالی است و افسوس که مابا این همه قیل و قال نتوانسته ایم ذره ای از نبودشان را جبران کنیم. خدا انشاالله ما را در سرای دیگر شرمنده آنان نگرداند .    آمین

 

س۸- پیام شما برای اعضای کنونی جلسات؟

یار مردا نخدا باش که در کشتی نوح      هست خاکی که به آنجا نخرد طوفان را

همدلی، اتحاد، حضور مستمر، حضور با معرفت و انگیزه در مسجد جلسات و تنها برای رضای خدا و قرب به حضرت دوستو ادامه راه شهیدان که در تک تک وصیت نامه هایشان ما را بهآن سفارش نمودند.

بزرگ داشتن امر نماز جماعت و تکریم امام جماعت جناب حاج آقای انصاری که حق بزرگی به گردن همه ما دارند امر به معروف و نهب از منکر بدون هیچ گونه چشمداشتی و در کمال احترام و اقتدار فراموش نشود. از حال همدیگر غافل نباشند در سختی هاا به یاری هم بشتابند خودسازی را فراموش کنند اوقاتی را از روز صرف تربیت جسم خود(ورزش) و روح خود(کتاب خوانی) بپردازند.

 

 

س۹- اولین کلمه ای که پس از شنیدن کلمات زیر به ذهنتان می رسد بیان کنید؟

قرآن:منشور زندگی

شهید:حاضر ناظر فائز

مسجد:رحمت خیز، برکت افزا        

نماز:نیازبه درگاه بی نیاز

مسول جلسه:همدل، همراه

اردو:انگیزه ارتباط

 

 

س۱۰- دیدگاه شما راجع به پایگاه اینترنتی مسجد؟

ای بیخبر بکوش تا صاحب خبر شوی                  تا رهرو نباشی کی راهبر شوی

در جهان کنونی و با پیشرفت علم و تکنولوژی، امری ضروری و در نوع خود بی نظیر بود که می بایست انجام شود و بحول و قوه الهی و با مساعدت و کاردانی برادران مسئول انجام شد، و این تازه شروع کار است و آنچا که می ماند رسالتی است که باید به انجام برسد. به غیر از عنصر خبررسانی و اطلاع رسانی، تبلیغ برای مسجد و جلسات قرآن، نماز جماعت صبح، ظهرو… مراسمات مسجد، مناسبت ها، امر به معروف و نهی از منکر و به ویژه بروز بودن گزارشات و اخبار مسجد در راس اموری است که در صورت امکان انجام و یا انجام آن با قوت بیشتری پیگیری و اقدام گردد.

    به امید موفقیت همه دست اندر کاران مسجد

همچنین ببینید

ahmad ansari

احمد انصاری

س۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟ ج-  اینجانب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *