خانه / اخبار / اخبار دزفول / عزاداری روز تاسوعا و عاشورا باید بهتر و هدفمند باشد

عزاداری روز تاسوعا و عاشورا باید بهتر و هدفمند باشد

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول از پخش آیین عزاداری مردم دزفول در شب اربعین حسینی از شبکه سه سیما خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام”سیدمحمدعلی قاضی دزفولی” در نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات فرمانداری بر بهره گیری از این فرصت برای معرفی هر…

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول از پخش آیین عزاداری مردم دزفول در شب اربعین حسینی از شبکه سه سیما خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام”سیدمحمدعلی قاضی دزفولی” در نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات فرمانداری بر بهره گیری از این فرصت برای معرفی هر چه بهتر جایگاه دزفول به عنوان شهر نمونه و دومین شهر خوزستان تاکید کرد.
امام جمعه دزفول در ادامه با انتقاد از برخی مجالس روضه خوانی زنانه گفت:روضه های زنانه باید در روز برگزار شود تا بانوان شب را در خانه و در کنار خانواده باشند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:باید جلوی برخی باورها و خرافه در روضه های زنانه گرفته شود و صدای زن مداح را مرد نشنود.
وی گفت:باید فرهنگ سازی شود وروضه های زنانه با کیفیت و به دور از گناه برگزار شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به آسیب های ماه محرم گفت:در تاسوعا وعاشورا با برخی تعصبات کور و بی منطق روبرو هستیم که باید کارشناسی و آسیب شناسی شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: هر هیئت عزادار در دزفول در روزهای تاسوعا و عاشورا تنها یک بار باید به حرکت درآید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دسته جات عزاداری در حال افزایش است عزاداران باید در شهر و روستای محل خود به عزاداری پرداخته و از سفر به شهر دزفول امتناع کنند.
قاضی دزفولی گفت: برخی از مردم و همشهریان هستند که عنوان نموده اند بخاطر مشکلات موجود رضایت نداریم که هیئتها حتما باید از درب منازل ما عبور کنند.
وی تصریح کرد: قرار نیست مراسم سنتی تاسوعا و عاشورا در دزفول جمع شود ، میخواهیم این مراسم باشکوه بهتر و هدفمند تر برگزار گردد.
در ادامه جلسه مصوب شد گروهی متخصص برنامه های تاسوعا و عاشورا را آسیب شناسی کنند.
“عبدالرضا احسانی نیا ” فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت:کوچه ها و خیابان های شهر دزفول جوابگوی هیات های عزادار نیست.
وی خواستار ساماندهی هیأت های عزاداری دزفول در عاشورا وتاسوعا شد وگفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مانند عزاداری روز هفتم مراسمی منسجم و متحد تحت عنوان هیات عزاداری متحده دزفول در یک مکان برگزار شود.
احسانی نیا اظهار داشت: در روز اربعین نیز عزاداران حسینی با حضوری منسجم مسیر آستان سبزقبا(ع) تا آستان محمدبن جعفر(ع) را طی خواهند کرد و در مسیر به عزاداری خواهند پرداخت.
دبیر شورای هیئات عزاداری نیز ضمن تقدیر از مردم، هیئتها  و امام جمعه و شهرداری و همچنین نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورای دزفول اظهار داشت: امسال در این دو روز مقداری ناهماهنگی میان نیروهای انتظامی به چشم می خورد، برخی هیئتها نیز از این بی نظمی ها سوء استفاده کردند، بهمین دلیل برخی از هیئتها بسیار معطل شدند و بعضا برگسشتند به مساجد و محله های خودشان عزاداری کردند.
حاج کریم بیدلی گفت: باید مسیرهای عزاداری روز تاسوعا و عاشورا تغییر کند چرا که از نظر امنیتی هم مشکل ایجاد می کند، متاسفانه برخی از بدعتها و خرافه گویی ها در برخی مجالس بابا شده که از این شورا تقاضا دارم پیگیری و جلوگیری گردند.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *