خانه / اخبار / اخبار دزفول / استفاده از هر گونه روغن گیاهی در لبنیات ممنوع

استفاده از هر گونه روغن گیاهی در لبنیات ممنوع

استفاده از هر گونه روغن گیاهی در لبنیات ممنوع

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور جلوگیری از استفاده از روغن پالم استفاده از روغن های گیاهی از پایان شهریور ماه در لبنیات و فرآورده های لبنی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش گروه جامعه روناش ، به دکترˈایرج خدادادیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند سال گذشته برای حذف چربی های حیوانی در لبنیات که یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی…

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور جلوگیری از استفاده از روغن پالم استفاده از روغن های گیاهی از پایان شهریور ماه در لبنیات و فرآورده های لبنی ممنوع اعلام شده است. دکترˈایرج خدادادیˈروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند سال گذشته…

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور جلوگیری از استفاده از روغن پالم استفاده از روغن های گیاهی از پایان شهریور ماه در لبنیات و فرآورده های لبنی ممنوع اعلام شده است.

به گزارش گروه جامعه روناش ، به دکترˈایرج خدادادیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند سال گذشته برای حذف چربی های حیوانی در لبنیات که یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی، فشارخون،دیابت، چربی خون و اضافه وزن است اضافه کردن چربی های گیاهی به عنوان جایگزین مصوب شد.

وی اظهار داشت: روغن پالم یکی از انواع روغن های گیاهی و بدترین شکل ممکن این روغن ها می باشد که دارای اسیدهای چرب اشباع بالایی است.

وی با بیان اینکه این روغن از مغز میوه نخل به دست می آید افزود:به گفته سازمان جهانی بهداشت شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف روغن پالم(پالمیتیک اسید) احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد لذا روغن پالم به دلیل داشتن میزان بالای اسیدهای اشباع شده برای مصرف بعد تمام روغن های گیاهی دیگر توصیه می شود.

دکتر خدادادی گفت:در کشور ما روغن های گیاهی براساس استانداردهای ملی در بسیاری از فرآورده های غذایی و لبنی به عنوان یک مواد اولیه تعین و کاربرد دارند که این روغن های گیاهی حاوی روغن پالم نیز می باشند.

وی ادامه داد:متاسفانه روغن پالم یکی از بی کیفیت ترین نوع روغن های گیاهی است که در انواع پنیر خامه ای با چربی گیاهی، پنیر تازه، پنیر پیتزا، بستنی و خامه گیاهی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقا ویژگی های تغذیه ای فرآورده های لبنی و محدودیت استفاده از چربی های گیاهی به خصوص روغن پالم و در راستای حفظ اصالت این محصولات سازمان غذا و دارو طی بخشنامه ای استفاده از روغن های گیاهی را در فرآورده های لبنی یاد شده از شهریور ماه سالجاری ممنوع اعلام کرده است.

طبق گزارشات معاونت غذا و دارو خوشبختانه هیچ واحد لبنی در استان همدان تاکنون از روغن پالم استفاده نکرده است.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *