خانه / اخبار / اخبار دزفول / برگزاری مسابقات روباتیک در پژوهش سرای فرهیختگان دزفول + تصاویر

برگزاری مسابقات روباتیک در پژوهش سرای فرهیختگان دزفول + تصاویر

 این مسابقات  به مناسبت آغاز سال تحصیلی و به ابتکار انجمن روباتیک پژوهش سرای فرهیختگان در  شانزدهم و هفدهم  مهرماه برگزار گردید .

« فاطمه بگل » مدیریت  اجرایی این مسابقات را بر عهده داشت و هادی لقمانیان داوری جنگجوی متوسطه ، رضا روغنی زادگان داوری جنگجوی ابتدایی  و مینو حبیبی راد داوری بازی های رالی را بر عهده داشتند .
برندگان این دوره  در جنگجوی ابتدایی به ترتیب علی فضیلت پور مقام اول ، محمد جواد یگانه پناه مقام دوم ، محمد حسین آخورد زاده مقام سوم و امیر حسین تمجید نیا مقام چهارم را کسب کردند .
در جنگجوی  متوسطه اول  مبین شایان نسب مقام اول ، صمصام زلقی مقام دوم ، مجتبی رشاد مقام سوم و محسن ربانی فر مقام چهارم را کسب کردند .
در رالی هوشمند متوسطه اول ، محمد اسحاقی  مقام اول ، پارسا ثابت مقام دوم ، محمد مهدی فرخیان مقام سوم و امیر عباس نعیمی فرد مقام چهارم را کسب کردند .
مربیان دوره های روباتیک ،  مانا پول تنگری ، فاطمه بگل  ، زهرا قپانچیان ، مینو آرین منش و هدا مشکی زاده   می باشند که برگزاری  دوره های آموزشی ، شرکت در نمایشگاه های مختلف  و هدایت دانش آموزان  را  برای شرکت در مسابقات بر عهده دارند . مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ، در مراسم اختتامیه ، ضمن اهدای جوایز  به نفرات برگزیده ، هدف از برگزاری  این مسابقات را در آغاز سال تحصیلی ، ایجاد نشاط علمی و تشویق دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی ذکر کرد  علیرضا مهرشاد  افزود که منتخبین این دوره از مسابقات در طول سال تحصیلی ، علاوه بر شرکت در کلاس های آموزشی پژوهش سرا ، در مسابقات استانی نیز شرکت خواهند کرد و در نهایت منتخبین استانی در اسفند ماه به مسابقات نادکاپ دانشگاه صنعتی شریف اعزام خواهند شد . گفتنی است مسابقات کشوری روباتیک هر ساله در شیراز ، مشهد و تهران برگزار می شود و تیم منتخب پژوهش سرای فرهیختگان ، در مسابقات نادکاپ صنعتی شریف شرکت می کند . سال تحصیلی ۹۴-۹۳ دانش آموزان  نیز دزفول در مسابقات  نادکاپ دانشگاه شریف موفق به کسب رتبه هایی  گردیدند .
در حاشیه مسابقات روباتیک ، بخشی از وسایل آزمایشگاهی و امکانات مربوط به انجمن های شیمی و زیست شناسی نیز
در سالن پژوهش سرا به معرض نمایش گذاشته شد .

در طول اجرای این مسابقات تعدادی از خانواده های دانش آموزان نیز شرکت داشتند . علاوه بر آن بهروز زبرجد ، معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش ، عظیم سرافراز  و فرهاد جاموسی از اعضای شورای شهر نیز  از رقابت های بین  تیم های شرکت کننده در این مسابقات  بازدید کردند .
علیرضا مهرشاد ، آمادگی  پژوهش سرا را در حمایت  از طرح های ابتکاری  دانش آموزان و هدایت آنها  به مسابقات علمی کشوری ، اعلام کرد  وی افزود در سال تحصیلی ۹۵-۹۴  نیز  انجمن های نجوم ، ریاضی  ، روباتیک ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی  و انجمن ادبی برنامه های متنوعی را  برای دانش آموزان در پژوهش سرای فرهیختگان  اجرا می کنند و در حال حاضر از دانش آموزان  علاقه مند ثبت نام به عمل می آید .

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *