خانه / اخبار / اخبار دزفول / تشریح آخرین برنامه ها و طرح های اجرا شده در حرم سبزقبا(ع)

تشریح آخرین برنامه ها و طرح های اجرا شده در حرم سبزقبا(ع)

به گزارش دزمهراب پس از گذشت سه روز از تودیع مدیریت جدید حرم مطهر سبزقبا(ع)، مدیر جدید این آستانه صبح امروز دوشنبه نشستی خبری با اصحاب رسانه برگزار و برنامه های خود را تشریح کرد.

ابوالفضل بهینه مدیر جدید آستانه سبزقبا(ع) در کارنامه ی سوابق خود از سال ۸۳ تا ۹۱ فعالیت و خدمت در شرکت سبزقبا(ع) و سال ۹۲ تا کنون مدیریت این شرکت را که زیر مجموعه ی امامزداه سبزقبا(ع) می باشد دارا می باشد و اکنون با حفظ سمت مدیریت حرم مطهر سبزقبا(ع) عهده دار شده است.

در توضییح شرکت سبزقبا(ع) لازم به ذکراست که طرح توسعه حرم مطهر سبزقبا(ع) در دو فاز کلی در حال اجرا می باشد که یک فاز طرح توسعه بقعه که شامل نمازخانه، صحن مطهر، دارالشفاء، دارالضیافه، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، کتابخانه و مواردی از این قبیل می باشد؛ همچنین در دل طرح جامع حرم، یک مجتمع تجاری تعبیه شده است که فاز نخست آن بهره برداری و فاز دوم آماده آن نیز در حال احداث می باشد.

بهینه

در این نشست “ابوالفضل بهینه” مدیریت آستانه سبزقبا(ع) امورات این امامزاده را به دو دسته عمرانی و فرهنگی تقسیم کرد و گفت: یکی از پروژه های عمرانی کف سازی سالن نمازخانه در شبستان و همکف حرم میباشد که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا کنون دو میلیارد ریال هزینه داشته است.

ابوالفضل بهینه افزود: آهن کشی و کاشی کاری دور گنبد که به اسماء ۱۴ معصوم متبرک است به اتمام رسیده است و تا کنون این دو امر ۶۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است.

وی به تامین ۱۳ چیلر سرمایشی و گرمایشی آستانه نیز اشاره داشت و تصریح کرد: این طرح در حال اجرا می باشد که تا کنون با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه بوده است و پیش بینی می شود عملیات کانال کشی که ۷۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است تا بهمن ماه به اتمام برسد.

مدیریت آستانه سبزقبا(ع) از پروژه های در دست اقدام به کف پوش ایوان ورودی حرم اشاره و اظهار داشت: تهیه آسانسور هیدرولیک برای گلدسته ضلع جنوبی از دیگر اقدامات در دست اجرا می باشد که با داربست های فعلی که جلوی نامناسبی نیز دارد جمع آوری و جایگزین شود.

ابوالفضل بهینه وضعیت موزه آستانه را نامناسب خواند و گفت: یک مکان جدید بین سالن نمازخانه و کتابخانه برای موزه آستانه تعبیه شده است که تصمیم ما بر این است که موزه به بخش خصوصی متخصص واگذار شود به این معنا که فضا و موزه از ما و مدیریت آن با بخش خصوصی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه حرم به صورت سنتی اداره می شود که در نظر داریم آن را به روز رسانی و مکانیزه کنیم که در مورد کتابخانه نیز واگذری تبلیغات و حتی مدیریتش را نیز در نظر داریم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیریت آستانه سبزقبا(ع) همچنین اظهار داشت: در زمان فعالیت در شرکت سبزقبا(ع)، با یک واسته از ریاست سازمان اوقاف کشور، ابلاغیه ایی جهت یکپارچه سازی و همنواسازی املاک تجاری و حرم مطهر داشته ام؛ بر این اساس طی دو سال هفت واحد مسکونی با فضای دوهزار و دویست مترمربع خریداری و تخریب و تسطیح شد.

بهینه خاطر نشان کرد: بین حرم مطهر و مجتمع تجاری سه واحد مسکونی و یک باب تجاری به دلیل عدم همکاری و فروش مالکین باقی مانده است، که اگر محقق شود صحن بزرگ آستانه سبزقبا(ع) با فضای هشت هزار مترمربع خواهیم بود.

وی اظهار نمود: سرویس های بهداشتی حرم وضعیت مناسبی نداشته و مراتب اعتراض از سوی مسئولین و مردم را ایجاد کرده است، لذا حرم مطهر این آمادگی را دارد که مکان احداث سرویس را تهیه و خیرین یا شهرداری برای احداث ورود کنند.

IMG_3744

مدیریت آستانه سبزقبا(ع) همچنین اشاره به امورات فرهنگی و اجتماعی داشت و گفت: در حال احیای طرح نیک مراجعه زوج های جوان بعد از جشن عقد در حرم و زیارت این زوجین میباشم که جهت تشویق زوجین به این امرپسندیده برنامه هایی از جمله اهدای هدیه به زوجین و نیز تشویق دفاتر ثبت ازدواج جهت زیارت امامزاده بعد از خوانده شدن خطبه عقد داشته باشند.

ابوالفضل بهینه با بیان اینکه ایام عزای فاطمیه(س) را در پیش داریم، تصریح کرد:  با همکاری هیئات رزمندگان قصد برگزاری مراسماتی در طول ایام فاطمیه(س) با حضور سخنرانان و مداحان شاخص هستیم؛ در راستای برنامه های فرهنگی و نیز جهت داشتن خروجی برنامه سعی بر آوردن سخنران مطرح داریم و تنها مراسم مداح محور نباشد.

وی استقبال ویژه از کاروان های راهیان نور را از جمله برنامه های فرهنگی خواند و افزود: در حال رایزنی با اداره میراث فرهنگی هستیم که راهنما هایی را در جهت دزفول شناسایی در ایام نوروز در حرم مطهر اسقرار کند و با کاروان هایی که به شهر می آیند همراه شوند.

مدیریت آستانه سبزقبا(ع) برگزاری مراسم تحویل سال را به نحوی باشکوه در حرم از دیگر برنامه های فرهنگی یاد کرد و گفت: در طی سال های گذشته این مراسم با همکاری هیئت مکتب الزینب(س) برگزار شده است که جای تقدیر و تشکر است و نظر ما تعامل با تمامی هیئت ها میباشد.

ابوالفضل بهینه در پایان ضمن دعوت از هیات‌های مذهبی و گروه‌های فرهنگی جهت برپایی و قرائت ادعیه و مراسم‌های مذهبی از جمله زیارت عاشورا، ختم صلوات، دعای کمیل، ندبه، توسل و سما، در طول هفته در حرم مطهر سبزقبا(ع) گفت: خواستار دعوت از خیرین جهت برنامه های عمرانی و برنامه های فرهنگی هستم که ما را یاری کنند چرا که نذورات حرم به تنهایی کفاف این برنامه ها نمی هد.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *