خانه / اخبار / اخبار دزفول / نمایشگاه هوایی راهیان نور درپایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت

نمایشگاه هوایی راهیان نور درپایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت

نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و جانشین فرمانده نیروی هوایی در پایگاه چهارم شکاری دزفول گشایش یافت.

به گزارش دزمهراب فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول روز پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در سخنانی گفت: برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور فرصتی برای نمایش توان و اقتدار نیروی هوایی است تا نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس بیشتر آشنا شود.
امیر سرتیپ دوم خلبان سیدحمیدرضا آشنا با اشاره به استقبال خوب راهیان نور از این نمایشگاه در سالهای گذشته افزود: دراین نمایشگاه توان رزمی دفاعی نیروی هوایی از جمله جنگنده های تیز پرواز و ترابری این پایگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به در صحنه بودن خلبانان و پرسنل نیروی هوایی در عرصه های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس افزود:نیروی هوایی این افتخار را دارد که به عنوان نیروی هوایی اولی ها در کشور شناخته شود چرا که خلبانان و پرسنل این نیرو در نخستین روزهای انقلاب اسلامی با رهبر کبیر انقلاب بیعت کرد و این افتخار بزرگی برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد.


امیر آشنا همچنین با بیان اینکه اولین شهید و اولین آزاده هشت سال دفاع مقدس مربوط به نیروی هوایی و پایگاه چهارم شکاری دزفول می باشد گفت:نخستین پاسخ دندان شکن به دشمن متجاوز بعثی با پرواز ۲۲۰ فروند هواپیمای شکاری تنها چند ساعت پس از آغاز رسمی جنگ هشت ساله از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع دشمن صورت گرفت.
وی با بیان اینکه خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس ۱۶۰ هزار و ۵۳۵ سورتی پرواز عملیاتی علیه مواضع دشمن انجام داده اند افزود:در هشت سال دفاع مقدس به طور متوسط روزانه ۵۶ سورتی پرواز عملیاتی علیه دشمن متجاوز انجام شده است.
فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس را تعیین کننده و مهم دانست و گفت:در مدت برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور روزانه چند سورتی پرواز نمایشی توسط هواپیماهای شکاری انجام می شود.
امام جمعه دزفول نیز در این آیین در سخنانی برپایی نمایشگاه هوایی راهیان نور بازخوانی از هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت:سفر راهیان نور سنت حسنه ای است که در کشور جاری و ساری شده است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود:در جریان دیدار مردم ایران از نمایشگاه هوایی راهیان نور ، هشت سال دفاع مقدس بار دیگر برای آنان بازخوانی شده و مردم ایران به ویژه نسل جوان با ایثارگری و رشادت های نیروی مقتدر هوایی آشنا می شوند.


وی برپایی این نمایشگاه را اقدامی ارزشمند ازسوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پایگاه چهارم شکاری دزفول دانست و گفت:ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید نقش مهمی در مقابله با دشمن متجاوز در هشت سال دفاع مقدس داشت که این اقتدار همچنان موجب بازدارندگی هرگونه تحرک از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی شده است.
نمایشگاه هوایی راهیان نور از ۲۹ اسفند ماه تا ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ برای دیدار کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی برپاست.
پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان پایگاه مقدم هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس مقاومت جانانه ای داشته و خلبانان دلیر این پایگاه نیز رشادت غیرقابل توصیفی در دفاع از حریم هوایی و زمینی میهن اسلامی از خود نشان دادند.
این پایگاه که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پایگاه مقاومت شناخته شد در هشت سال دفاع مقدس ۵۰ خلبان شهید تقدیم دفاع از اسلام و میهن کرد.
این پایگاه همچنین ۴۵۰ شهید ، جانباز و آزاده تقدیم کرده است.
نمایشگاه هوایی راهیان نور از جمله جاذبه های گردشگری جنگ در استان خوزستان می باشد که همه ساله مورد استقبال گسترده کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می گیرد.
در نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول علاوه بر نمایش هواپیماهای جنگنده و شکاری انواع تجهیزات هوایی ، نظامی و فرهنگی به نمایش در آمده است.
شهر دزفول پایتخت مقاومت ایران در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی و راهیان نور از سراسر کشور است.
پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.
دزفول در شمال استان خوزستان در دوران دفاع مقدس مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد ، ۴۸۹ بمب و راکت و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ دشمن قرار گرفت.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در مقابل بمباران موشکی ، هوایی و توپخانه ای دشمن ، این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی انتخاب شد.

ایرنا

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *