خانه / اخبار / اخبار دزفول / ۱۷پروژه عمرانی خدماتی شهرداری دزفول افتتاح شد+گزارش تصویری

۱۷پروژه عمرانی خدماتی شهرداری دزفول افتتاح شد+گزارش تصویری

به گزارش دزمهراب صبح امروز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت و ایام عید قربان و غدیر طی آیینی با حضور مسئولان محلی ۱۷ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری دزفول با اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

شهردار دزفول در آیین افتتاح این پروژه ها که در میدان شیخ انصاری برگزار شد گفت: به طور معمول شهرداری سالی دوبار یکی در ایام دهه فجر و دیگری در هفته دولت پروژه های اجرا شده را مورد بهره برداری قرار می دهد.

مهندس محمدرضا کرمی نژاد افزود: ما در هفته دولت ۱۷ پروژه را با حدود مبلغ ۳۴ میلیارد ریال برای افتتاح در نظر گرفته بودیم ولی به دلیل آماده نبودن در آن ایام، این امر صورت نگرفت و خوشبختانه امروز در دهه ولایت با هماهنگی که با مسئولین محلی انجام دادیم این ۱۷ ارمغان شهرداری را مورد بهره برداری قرار دادیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های افتتاح شده امروز اظهار کرد: دو پل عابر پیاده افشار و میدان مقاومت را امروز به صورت موقت افتتاح کرده ایم که در آینده نزدیک این دو پل به پله های برقی مجهز خواهند شد.

img_4375

شهردار دزفول همچنین سیل ۲۶فروردین را که باعث وارد شدن خسارات سنگینی به شهرداری شده بود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پل شناور دزفول نیز بر اثر این طغیان رودخانه دز آسیب دیده بود که ما در ماه های اول تلاش  برای جایگزین کردن یک پل جدید به جای این پل فعلی داشتیم ولی نتیجه ای حاصل نشده و به ناچار پل شناور فعلی با هزینه شهرداری توسط واحد جوشکاری تعمیر و بازسازی کردیم.

کرمی نژاد با بیان اینکه ساحل غرب و شرق دز را بعد از سیلاب با هزینه ایی بالغ بر هشت میلیارد ریال تقریباً به حالت اولیه بازگردانده ایم عنوان کرد: میدان شیخ انصاری نیز حدود چهل سال پیش ایجاد ولی تا کنون هیچ گونه بازسازی برای آن انجام نشده بود، ما با همکاری شورا نوسازی کامل این میدان را با انجام عملیات هایی ازجمله ۶ هزار مترکاشی کاری، ۲ هزار مترمربع کف پوش گذاری، ۱۵۰۰ متر آجر کاری، ۵۰۰ متر سنگ کف، ۵ عدد آبنما، ۸۰ پایه چراغ، ۳۰ پمپ، ۱۰ هزار مترمربع فضای سبز با مساحت کلی ۱۷۷ مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۱۰ میلیارد ریال انجام داده ایم.

وی همچنین گفت: هزینه های صرف شده برای افتتاح این پروژه ها در شرایطی بوده است که هیچ اعتبار دولتی و نیز کاهش صدور پروانه برای ساخت ساز همراه بوده ، صورت گرفته است.

کرمی نژاد ادامه داد: در هیچ دوره ایی حتی در دوران جنگ چنین رکودی بر شهرداری حاکم نبوده ولی ما به لطف خدا نگذاشته ایم که این رکورد بر شهرداری سایه برافکند و تنوانسته ایم این خدمات به مردم شریف دزفول تقدیم کنیم.

شهردار دزفول در ادامه در خصوص پروژه های در حال اجر نیز اظهار کرد: تلاش داریم تا دهه فجر نیز پروژه هایی از جمله پارک بانوان یا فلاحت سابق با سه و نیم هکتار، تقاطع غیر همسطح فتح المبین، کمربندی غرب حدفاصل پل پنجم غدیر تا کوی مهرشهر، ، فاز دوم کمربندی شرق از خیابان شریعتی تا روستا، پل فلزی گاومیش آباد و دیگر پروژه ها را با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار دهیم.

مهندس محمدرضا کرمی نژاد تصریح کرد: خیابان و مجتمع تجاری قائم، مجموعه برج طاووس، مجتمع پارکینگ دروازه، ساختمان اداری شهرداری دزفول، پارکینگ نیایش، سایت مشاغل مزاحم و قبرستان جدید دزفول از جمله پروژه های فعال در دزفول هستند که امید داریم با بهبود شرایط مالی پروژه های دیگری را نیز آغاز کنیم.

وی در پایان از تلاش همه ی همکاران در مجموعه شهرداری و نیز مسئولین و مردم دزفول در به ثمر رسیدن این پروژه ها تقدیر و تشکر نمود.

img_4409

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در سه سال گذشته با یک فضای رکودی در بحث اقتصاد و بودجه مواجه شده ایم به طوری که اکنون ۹۰ درصد شهرداری های کشور برای اعتبارات به مجموعه خود متکی هستند.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه  سالهاست که با معضل عدم بهسازی بافت قدیم، مرکز شهر و بافت حاشیه شهر دزفول مواجه هستیم تصریح کرد: شهرداری به دلیل مشکلات اعتباری از رفع این مشکل عاجز بود ولی در دو سال گذشته حال پیگیری از طریق وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی بافت کهن دزفول هستیم که خوشبختانه به نتایج خوبی در این زمینه رسیده ایم.

وی افزود: خوشبختانه طرح ملی بازسازی بافت کهن دزفول برای نخستین بار در خوزستان و استان های همجوار  مصوی گردیده است که استارت کار زده شده و فاز اول این طرح با تعریف چند پروژه در بافت حاشیه و مرکزی شهر نیز آغاز گردیده، ضمن اینکه پیمانکار اجرای این طرح بزرگ ملی نیز تعیین شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث راه آهن دزفول در پایان آذرماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پس از دو سال و نیم پیگیری توانستیم موافقت اجرای راه آهن در دزفول را اخذ کنیم که فاز اول این طرح در حال اجرا و در مرحله میخ کوبی است، ضمن اینکه فاز دوم که نقشه برداری و شروع عملیات اجرایی است تا پایان آذرماه امسال آغاز می شود.

پاپی زاده در پایان، از تلاش های شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول برای افتتاح پروژه های خدماتی و عمرانی فراوان در سطح شهر با وجود مشکلات اعتباری تقدیر و ابزار امیدواری کرد که با روی کار آمدن ریاست جدید در شورا تعامل بین شهرداری و شورای شهر دزفول بیش از گذشته شود.

img_4351

حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز طی سخنان کوتاهی از تلاش ها و خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری دزفول در راستای گره گشایی از مشکلات پیش روی پروژه ها قدردانی و ابراز امیدواری  کرد که این افتتاحیه ها و خدمات رسانی ها همچنان تداوم داشته باشد.

همچنین عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز ضمن تشکر از تمام عوامل شورای شهر و شهرداری دزفول برای احداث این پروژه ها، بر تداوم همدلی و همراهی شهرداری و شورای شهر برای پیشرفت امور شهری تاکید داشت و نیز تحمل شهروندان برای پروژه های در دست اجرا را خواستار شد.

در پایان از مدیران و معاونین مناطق سه گانه شهرداری دزفول و نیز پیمانکاران که تلاش بر اجرای این پروژه ها نموده بودند تقدیر به عمل آمد.

احداث کانال خیابان فردوسی حدفاصل خیابان فتح المبین تا طالقانی با انجام ۷۵۰ متر لوله گذاری و صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار، اجرای فاز اول احداث کانال دفع آبهای سطحی کوی مدرس با طول ۵۰۰ مترمربع و صرف ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، ۴۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، احداث ساختمان آتش نشانی درکوی آزادگان با ۴ میلیارد ریال اعتبار، احداث پارک کوره میلیونی با مساحت ۵ هزار و ۱۶۰ مترمربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک بانوان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، پیاده رو سازی خیابان شریعتی حدفاصل ۴۵ متری تابوعلی با انجام ۹۴۵ مترکفپوش گذاری و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال، نصب و بازسازی کامل پل شناور با ۴ میلیارد ریال اعتبار، احداث پارک محله ای ۱۲ فروردین واقع در پشت نمازجمعه با ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار، احداث خیابان شریعتی حدفاصل عقیق تا کمربندی شرق با ۴۳۰ متر طول و ۹ هزار و ۳۰ مترمربع آسفالت و با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با هدف سهولت تردد و کاهش بار سنگین ترافیک، احداث فاز دوم ساختمان اداری شهرداری منطقه ۲ و تکمیل لوله گذاری و تعریض ضلع شمالی بلوار ۶۰ متری سیدالشهدا از آفرینش تا میدان مادر با صرف اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله ی این ۱۷ پروژه بودند.

img_4428

قبل از این آیین مسئولین با حضور در محل برخی از این پروژه ها، آنها را به صورت نمادین مورد بهره برداری قرار دادند.

افتتاح پروژه بازسازی و نصب مجدد پل شناور و نیز بهره برداری از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی دزفول

در دزفول ۴۸۵ تاکسی فرسوده در بین یک هزار و ۱۶۲ تاکسی وجود دارد که حدود ۳۰۰ راننده برای تعویض خودروهای خود اقدام نموده و از این تعداد، ۷۰ خودروی نو جایگزین خودروهای فرسوده شد.

img_4207img_4216img_4197img_4231

افتتاح پارک محله ایی ۱۲فروردین( واقع در پشت نماز جمعه)

img_4240img_4245img_4253

افتتاح پل عابر پیاده افشار

پل عابر پیاده افشار با طول ۴۲ متر و عرض ۲ متر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نصب پله های معمولی افتتاح شد ولی قرارداد نصب پله های برقی این پل با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بسته شده در سال جاری رونمایی خواهد شد.

دومین پل عابر پیاده نیز با مختصات ۴۲ متر طول و ۲.۵ متر مربع عرض و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در میدان مقاومت دزفول احداث شده است.

img_4274img_4268img_4281img_4290

افتتاح پارک کوره میلیونی

img_4297img_4300img_4291img_4302

افتتاح ایستگاه شماه پنج آتش نشانی دزفول( واقع در بین کوی آزادگان و مهرشهر)

افتتاح این ایستگاه آتش نشانی ۲ منطقه مسکونی و پرجمعیت آزادگان و مهرشهر را تحت پوشش سازمان آتش نشانی شهرستان قرار خواهند داد و در کمترین زمان ممکن خدمات به آنها ارائه می شود.

این ایستگاه با مساحت کلی ۲ هزار مترمربع است شامل زیربنای سایت اداری با ۲۶۸ متر مربع و نیز آشیانه ۱۵۰ متر و همچنین هزار و ۵۰۰ متر محوطه سازی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال افتتاح شد.

img_4319img_4330

بهره برداری از میدان نوسازی شده شیخ انصاری

img_4446img_4388img_4383img_4392

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *