خانه / اخبار / اخبار دزفول / صدای شهر از تنها رادیوی دزفول

صدای شهر از تنها رادیوی دزفول

خبرنگار همشهری ، خبرنگار روناش : آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ و با آغاز دوران جنگ تحمیلی بود که جمعی از جوانان ارزشی و رزمنده دزفول، با توجه به وجود آنتن صدا و سیما در این شهرستان، اقدام به راه‌اندازی «رادیو شهری دزفول» کرده و در آن زمان پخش اطلاعیه‌ها و آخرین وضعیت جبهه و جنگ و همچنین گفت‌وگو با رزمندگان پیش از عملیات‌ها از مهم‌ترین برنامه‌هایش بود.

رسانه‌های محلی در اوایل سال ۱۳۹۴ اعلام کردند که صدا و سیمای خوزستان در اوایل سال ۱۳۹۴ با هدف کوچک‌سازی سازمان، اعلام کرده که قصد محدودکردن رادیو شهری دزفول، پوشش‌دهنده شهرهای شمال خوزستان و جمع‌آوری آن را دارد. مردم دزفول هم در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده و از ادامه فعالیت این رادیو حمایت کردند.

صدای شهر از تنها رادیوی دزفول

کذب محض است

پس از انتشار این مطلب «مسلم رحیمی»، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در گفت‌و با تسنیم به سرعت به آن واکنش نشان داد و خبر تعطیلی این رادیو را «کذب محض» عنوان کرد.

از سویی دیگر، حجت‌الاسلام «قاضی‌دزفولی»، امام جمعه دزفول در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که صدا و سیمای مرکز خوزستان قصد داشت برنامه‌های رادیو دزفول را محدود کند که به مسئولان تذکر دادیم و جلوی این کار را گرفتیم. در ادامه این کش و قوس، «حبیب‌الله آصفی»، معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول در گفت‌وگو با ایرنا، نیز با انتقاد از صدا و سیمای مرکز خوزستان به دلیل ایجاد محدودیت برای فعالیت خبری و تولیدی رادیو شهری دزفول، گفت: این اقدام صدا و سیمای مرکز خوزستان شایسته مردم دزفول نیست و کم لطفی است. در نهایت هم مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بهتر دید تا به دزفول سفر کند و در جلسه‌ای با حضور مسئولان بر تقویت رادیو شهری دزفول، افزایش برنامه‌ها و ادامه فعالیت‌های آن تأکید کند.

خاصیت رادیو دزفول، بومی‌بودن آن است

در همین راستا، همشهری با کارشناس امور رسانه و گوینده رادیو شهری دزفول، درباره اهمیت وجودی و حضور و جایگاه رادیو دزفول در این شهر، پای میز گفت‌وگو نشست. «مسعود قمر» در این‌باره گفت: خاصیت رادیو دزفول، بومی‌بودن آن است و اهمیت آن نیز برای شهر روشن است و در زمینه‌های اجتماعی، شهری، فرهنگی، آیین‌ها و گویش‌های محلی برنامه‌سازی می‌کند. هر چند که رادیو دزفول با توجه به سیاستگذاری‌های کلی سازمان حرکت می‌کند، ولی چون ویژه یک شهر است. بنابراین ساختار برنامه‌سازی آن با سایر شبکه‌های استانی متفاوت است و در واقع نگاه آن بومی‌تر است.

قمر درباره لزوم ادامه فعالیت رادیو دزفول، اظهار کرد: این رادیوی شهری برای مردم یادگار دوران جنگ و دفاع مقدس بوده و با آن اُنس دارند.

انتظارات مردم

این کارشناس امور رسانه ادامه داد: مردم این شهر به نوعی با این رادیو و خاطرات آن زندگی می‌کنند و خیلی سخت است که بگوییم یک روز ممکن است رادیو دزفول جمع‌آوری شود و شهروندان از ایجاد محدودیت برای آن نگران هستند. پیامک‌هایی که در برنامه‌های این رادیو، از سوی مردم دریافت می‌کنیم، حاکی از آن است که نگاه مردم این شهر به رادیو دزفول، از رادیو سراسری هم بیشتر است و انتظارشان از آن بسیار بالاست و توقع تولید برنامه‌هایی کیفی، پرمفهوم، پرمغز و شاد را دارند. مردم دزفول تنزل و محدودیت این رادیو را نمی‌پذیرند و خواستار ارتقای آن هستند. وی در پایان، به عشق مردم دزفول نسبت به این رادیو اشاره کرد و گفت: ما بارها شاهد این بوده‌ایم که شهروندان برای تقدیر از کارکنان رادیو شهری دزفول اقداماتی انجام داده‌اند و حتی برخی خانواده‌های شهدا به یاد فرزندانشان، برای کارکنان رادیو دسته گل آورده‌اند. آقای احمد فرجاد از گویندگان اولیه رادیو دزفول تعریف می‌کردند که در زمان جنگ تحمیلی، یک‌ بار در نزدیک رادیو موشک زدند و پس از آن شهروندان سریعاً تماس گرفتند تا احوال ما را جویا شده و از سلامت ما و دفتر رادیو اطمینان حاصل کنند.

لینک مطلب منتشره در وبسایت روزنامه همشهری مورخ یک شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۴

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *