خانه / شهدای مسجد / 19-شهید کریم راجی / مصاحبه با برادر مسعود مشیری همرزم شهید

مصاحبه با برادر مسعود مشیری همرزم شهید

 

دوره دبستان که وارد مسجد شدم با ایشان آشنا شدم. ایشان در یک خانواده بسیار مذهبی رشد و نمو پیدا کردند و پدر بزرگ ایشان آیت الله ابن العلم بوده است و مرحوم پدرش یکی از علمای برجسته و بارز بوده است واقعاً کسی که در چنین خانواده ای بزرگ شود در حد بسیار بالایی از نظر معنوی و روحی داشته است و ما هیچ مکروهی از او ندیدیم که از ایشان سر بزند و ما فکر می کردیم که شهید راجی یک انسان فدایی است و ما چنین تصوری از وی داشتیم ایشان شجاعت خاصی داشته بطوری که هنگامی که دستگیر می شود و ساواک وی را شکنجه می کنند نمی توانند از وی مطلبی بگیرند.

 ایشان ظهرها در مسجد جلسه را بر پا می کرد. شهید یک غیرت دینی مخصوص به خود داشت نسبت به دینش و اجتماع و سیاست و غیره . ویژگی دیگرش گستاخی در برابر رژیم بود او با سن کمی که داشت فعّالیت هایی داشته و زندان هم رفته است(حداقل یک یا دو بار)و حرف خود را به طور صریح می گفت وشجاعت زایدالوصفی داشت که این به اعتقادات عمیق وی بر می گردد. ایشان علاقه زیادی به جمع کردن بچه ها ایجاد کارهای جمعی و تشکیل اردوها و تقسیم مسؤلیت ها بین افراد و ایجاد یک سری کارهای جمعی داشت.

علاقه خاصی برای تربیت کردن نونهالان داشت و تلاش زیادی می نمود که بچه ها حضور مداوم داشته باشند و اگر کسی یک یا دو روز به مسجد نمی آمدند پیگیر می شد و علت را جویا می شد. بنده یکی دو روز به مسجد نیادم. یک روز من را قبل از اذان دید وگفت: چرا به جلسه نمی آیی؟

علاقه داشت بچه ها رو بیاورند به کتابخوانی و بچه ها را مرتب به این امر تشویق می کرد چون در آن زمان مشغولیت ها برای  بچه ها کم بود و بازی بچه ها بیشتر شنا بود و تیله بازی. ولی شهید دوست نداشت که افراد وقتشان به بطالت بگذرد و به یاد دارم که می گفت: هر کس برای من تیله بیاورد به جای آن به او کتاب می دهم و سپس تیله ها رامی شکست به طوری که برای بچه های جلسه تیله بازی یک ضد ارزش شده بود و این مکانیسم تشویقی جالبی بود که شهید به کار می برد.

یکی دیگر از مکانیسم های دیگر شهید این بود که چون می دانست بچه ها به شیرینی و بسکویت علاقه دارند به آنها بسکویت می داد، البته شبی که می خواست به بچه ها شیرینی و یا بسکویت بدهد مشخّص نمی کرد و این باعث تنوع در جلسه می شد که شهید تا چه حد به نکات تربیتی حساس بودند و دقت می نمودند .

شهید شخصیت بارزی داشت و مطالعه بسیاری در زمینه های اجتماعی،فرهنگی وسیاسی داشت و اهل تحلیل بود و چون اولین شهید شهرستان دزفول بود اثر خاصی بر روی بچه های مسجد داشت .

همچنین ببینید

زندگینامه شهید کریم راجی-شماره ۱

بسم رب الشهداء و الصدیقین   نام پدر : احمد     تاریخ تولد ۱۳۴۱     شماره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *