خانه / شهدای مسجد / 26-شهيد مسعود شاحيدر / شهید مسعودشاحیدر- هر لحظه یک توپ

شهید مسعودشاحیدر- هر لحظه یک توپ

دومین ماه سال جدید (اردیبهشت). مردم دزفول ماه اردیبهشت امسال را زیر موشک و توپ بودند ، چه ماهی بود ، ماهی خون آلود ، لحظه ای آسایش نداشتیم . طوری بود که نمی دانستیم که آیا لحظه دیگر زنده ایم یا نه . بله دو روز اول ماه را گذراندیم. روز سوم شروع شد مورخ ۳/۲/۶۰ ساعت ۸:۲۷ دقیقه کم یک توپ . شب ساعت ۹:۲۷ دقیقه کم باز یک توپ . ساعت ۹:۳۰ باز یک توپ (ما در دعای کمیل بودیم). ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه باز یک توپ دیگر . باز نیمه شب یکی یا دوتا که یکی از آنان درست بر سقف پمپ بنزین خورد که با عث از کار افتادن آن شد.

روز ۸/۲/۶۰ من با چند تن از بچه های دیگر با آقای سنگری جلسه ای بر پا کرده بود روز آخر جلسه ما بود که فقط من و یکی دیگر از بچه ها بودیم آن روز بحث در باره خداشناسی بود به آخر جلسه رسیدیم ساعت ۱:۲۵ دقیقه کم ظهر بود که باز شروع به پرتاب توپ کرد . جلسه اتمام یافت توپ پشت توپ ، نه یکی ، نه دو تا ، به فاصله یک یا دو دقیقه تا اینکه به عدد آخر رسید ،۲۵ تا. باز دوباره ساعت دو و ربع کم شروع شد و بیش از چهارده توپ دیگر پرتاب کرد. دیگر پایان یافته بود. طبق خبر از تلویزیون و مردم گفته شده که بیش از چهارتن کشته و بیش از پانزده تن مجروح شده است که بیشتر این توپ ها در اطراف بیمارستان افشار افتاده بودند . فقط یکی در بیمارستان . شب آنروز باز از ساعت ۴:۲۵ دقیقه کم صبحگاهی شروع کرد و بیش از ۷ یا ۸ تا بلکه هم بیشتر پرتاب کرد که دو تای آن موشک بود.

در روز ۹/۲/۶۰ باز در ساعت ۵ که من آنروز خواب بودم باز صدای دومین گلوله من بیدار شدم . ما چون دیگر مانند روزهای قبل انتظار گلوله می کشیدیم فوراً برادرم مرا صدا زد و گفت که برویم زیر زمین . او رفت ولی من ماندم که تعداد توپ ها را شمارش کنم تا اینکه بعدد ۹ رسیدم . بعد از آن دوباره بالا آمدند .

بله زندگی ما دزفولی ها با توپ شروع و با موشک ختم می شد . همه ناراحت ، عده ای اظهار ضعف دولت می کردند، عده ای تقصیر را به گردن امام می انداختند. هر کجا که می رفتی بحث بود این دولت خوبه یا بد. نفت نیست ، برنج نیست ، روغن نیست، پودر نیست، همه چی کپنی شده کی بشه آب خوردن هم کوپنی . . .   . بله عده ا ی این حرف ها را می زدند عده ای دیگر شکر خدا را بجا می آوردند .

و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس والثمرات و بشر الصابرین.

و ما شما را از طریق خوف و گرسنگی و کمبود مالی و جانی و بهره های زندگی به آزمایش در می آوریم بر کسانی که در میدان آزمایش و عمل صبور و شکیبایند بشارت ده.  بقره – ۱۵۵

بله درست صدق بر این زمان . سپس بار خدایا بما صبر و استقامت عطا کن تا بتوانیم در مقابل این مشکلات مقاومت کنیم.

 

همچنین ببینید

رهروی ایستاده بر راهی سرخ -فراز هایی از دفتر برادر شهید مسعود شاحیدر

وقتی به آبی آسمان می اندیشم وسعت روح و اندیشه شهدا که یکرنگ و زلال …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *