خانه / نشریه / انتظار موعود / یهودى با اخلاق پیامبر (ص) مسلمان مى شود

یهودى با اخلاق پیامبر (ص) مسلمان مى شود

حضرت امام موسى بن جعفر علیهما السلام از پدران بزرگوارش از امیرالمومنین علیه السلام روایت مى کند: شخصى یهودى چند دینار از رسول خدا صلى الله علیه وآله طلب داشت، اداى آن وام را از حضرت درخواست کرد ، پیامبر صلى الله علیه وآله فرمود : نمى توانم طلبت را بپردازم، یهودى گفت: تا نپردازى تو را رها نمى کنم، حضرت فرمود: در این صورت کنارت مى نشینم و کنار او نشست تا جایى که نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و صبح را همان جا خواند.

اصحاب رسول خدا صلى الله علیه وآله در مقام تهدید و ترساندن او برآمدند ، حضرت به آنان نظر انداخته، فرمود: مى خواهید در حق او چه کنید؟ گفتند: اى رسول خدا ! یک یهودى تو را این گونه نزد خود حبس کند؟ حضرت فرمود: پروردگارم مرا به ستم بر اهل ذمه و غیر اهل ذمه مبعوث ننموده است.

هنگامى که روز به نهایت رسید، یهودى گفت: «اشهد ان لا اله الاّ اللّه و اشهد انّ محمّداً عبده و رسوله» و بخشى از ثروتم را در راه خدا  بخشیدم، اى پیامبر! به خدا سوگند! در حق تو این سخت گیرى را روا نداشتم جز اینکه ببینم تو همان کسى هستى که در تورات وصف شده اى؟ من در تورات در وصف تو خوانده ام: محمّد بن عبداللّه محل ولادتش مکه و محل هجرتش مدینه است. درشت خوى و خشمگین و فریادزن نیست وسخنش را به زشت گویى وگفتارش را به فحش نمى آلاید. من به وحدانیت خدا و نبوت تو شهادت مى دهم و این ثروت من است، در آن به قانونى که خدا نازل کرده است فرمان بران.

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

همچنین ببینید

چند روایت معتبر از داستان ولادت امام مهدی (عج)

روایت حکیمه خاتون، عمه ی مکرمه امام حسن عسگری علیه السلام مرحوم شیخ صدوق، در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *