خانه / اخبار / اخبار دزفول / حرکت کند غلطک‌ های آسفالت در شهر (دزفول)

حرکت کند غلطک‌ های آسفالت در شهر (دزفول)

اصلی‌ترین عامل وضعیت نابسامان خیابان‌ها و معابر شهری دزفول، حفاری گسترده طرح فاضلاب و ترمیم غیرکارشناسی نوارهای حفاری توسط مجریان این طرح به نظر می‌رسد و تردد در خیابان‌های این شهر را به دلیل وجود چاله‌های متعدد و فرسودگی آسفالت، به کاری سخت برای شهروندان بدل کرده است. لکه‌گیری آسفالت‌ها نیز در طی این سال‌ها به‌گونه‌ای صورت گرفته که نه تنها بهبودی حاصل نکرده، بلکه در بسیاری از موارد، وضعیت را بدتر کرده است.

این وضعیت آزاردهنده آسفالت، ضمن واردکردن خسارت به خودروها و بالابردن احتمال تصادفات رانندگی، به جلوه دزفول در چشم گردشگران و مسافران نوروزی ضربه وارد کرده و اصلاح سریع این وضعیت به ویژه در خیابان‌های اصلی شهر، به یکی از مهم‌ترین مطالبه شهروندان تبدیل شده است.

با آغاز فعالیت شورای چهارم و انتخاب شهردار جدید، در جلسات ارائه برنامه کاندیداهای تصدی مسئولیت شهرداری دزفول، به وضعیت آسفالت این شهر انتقاداتی جدی وارد کردند، اما باوجود وعده‌ها و انتشار خبرهای پرتعداد در رسانه‌ها با محتوای پیشرفت این طرح، همچنان تغییرات چشمگیری حاصل نشده است.

حرکت کند غلطک‌ های آسفالت در شهر (دزفول)

«محمدعلی دوایی‌فر»، شهردار سابق دزفول در ماه‌های پایانی مدیریت ۶ ساله خود در این شهر، در هفدهم اردیبهشت‌ ۱۳۹۲، طی گفتگویی با سایت محلی «روناش»، از آغاز طرح «نهضت آسفالت» در هر ۳ منطقه این شهرداری به منظور سهولت در امر تردد و همچنین رفاه شهروندان خبر داده بود. وی همچنین اشاره کرده بود که نهضت آسفالت در معابری انجام خواهد گرفت که عملیات فاضلاب آن‌ها به طور کامل از سوی آبفای دزفول انجام شده و نیاز به حفاری مجدد نباشد.اما به نظر می‌رسید که این طرح به طور جدی پیگیری نمی‌شود که مدتی بعد آن نیز دزفول شاهد تنش‌هایی پس از تحلیف شورای چهارم و انتخاب شهردار جدید این شهر بود و عملا پیگیری و انجام این طرح متوقف شد.

در انتظار خبری خوش

با گذشت ۴ ماه از صدور حکم و آغاز فعالیت شهردار جدید، بار دیگر سخن از نهضت آسفالت به میان آمد تا خبری خوش باشد برای شهروندان دزفولی که از بدی وضعیت آسفالت این شهرستان به تنگ آمده بودند.

«محمدرضا کرمی‌نژاد»، شهردار فعلی که در هنگام ارائه برنامه به شورای شهر، وضعیت آسفالت این شهر را یادآور سال‌ها پیش از اعلام وعده اصلاح آن توصیف کرده بود، در فروردین ماه ۱۳۹۳، در گفتگویی با ایرنا، از آغاز مجدد طرح نهضت آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، روند آسفالت خیابان‌های شهر دزفول با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد که برای اجرای روکش آسفالت خیابان‌ها در روزهای اخیر ۳ هزار تُن قیر باصرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خریداری و خیابان‌های اصلی و خیابان‌هایی که عملیات حفاری آب و فاضلاب، مخابرات، گاز و تلفن آن‌ها به پایان رسیده، در اولویت روکش‌گذاری آسفالت قرار خواهد گرفت.

شهردار دزفول ۲ ماه بعد یعنی در خرداد ماه ۹۳ نیز با بیان خرید بیش از ۵ هزار تُن قیر در ماه‌های گذشته، از ادامه این طرح در معابر شهری با تمام قدرت و توان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار متر مربع از معابر شهر، زیر پوشش بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع آسفالت قرارگرفته و به سرعت روکش‌سازی سایر معابر در حال انجام است.

در تیرماه ۹۳ نیز، شهردار دزفول در جمع تعدادی از خبرنگاران، یکی از مطالبات اصلی مردم از شهرداری را آسفالت خیابان‌ها عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۳ هزار تُن قیر خریداری شده و تاکنون ۱۲۰ هزار متر مربع روکش آسفالت صورت گرفته، که قرار است در مرحله دوم ۶ هزار تُن قیر دیگر خریداری، تا سطح بیشتری از خیابان‌ها آسفالت شود.

کرمی‌نژاد در ادامه سخنان خود در این نشست، باز هم از تسریع در آسفالت خیابان‌ها خبرداد و ضمن اشاره به جلسه خود به اتفاق نماینده دزفول در وزارت کشور، اظهار کرد: در این جلسه مسئولان دولت قول قیر یارانه‌ای را به شهرداری دزفول داده‌اند که در صورتی که تا ۲ هفته دیگر این قول عملی شود، شهروندان دزفول شاهد تسریع در آسفالت خیابان‌ها خواهند بود.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، با تاکید بر نگاه یکسان به همه مناطق برای نهضت آسفالت، اولویت را با خیابان‌هایی دانست که بیشترین مشکل و خرابی را دارند که پس از جمع‌بندی توسط شهرداران مناطق، لیست‌بندی شده و برای اجرا به سازمان عمران ارائه می‌شوند.اما در عمل و در اندک زمانی که این طرح با شتاب پیگیری می‌شد، شاهد سنگینی وزنه بخش‌های شمالی شهر بودیم و البته گفتنی است که در مناطق جنوبی به دلیل طولانی‌شدن طرح اصلاح فاضلاب، امکان انجام آسفالت وجود نداشت و در تعداد قابل توجهی از خیابان‌های جنوب شهر، به علت کنده‌کاری‌ها، تردد غیرممکن شده بود.

کمیته فنی انجام نهضت آسفالت تشکیل می‌شود

شهردار دزفول در گفتگو با خبرنگار «همشهری»، درباره پروژه نهضت آسفالت در سال جدید گفت: در سال جاری ۸۰۰ هزار مترمربع روکش‌گذاری می‌شود و علاوه بر آن، جاده‌هایی را در برنامه داریم که باید امسال آن‌ها را به طور کامل آسفالت کنیم.

کرمی‌نژاد افزود: همچنین امسال کمیته فنی آسفالت تشکیل می‌شود تا مسیرها و خیابان‌هایی که مشکل بیشتری دارند در اولویت قرار بگیرد.

وی به هزینه‌های این پروژه هم اشاره کرد و گفت: آسفالت و روکش‌کردن خیابان‌ها هزینه بالایی دارد، به طوری که هر متر مربع آسفالت، بیش از یک میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد، اما خوشبختانه امسال قیمت آن چند درصد کم‌تر شده است.

تاخیر در تحویل قیر و لیست خیابان‌های اولویت‌دار

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری دزفول نیز در این باره به خبرنگار «همشهری» گفت: قرار بود تا شهرداری همانند سال گذشته قیر خریداری کرده و در اختیار ما قرار دهد تا ما نیز کار را آغازکنیم.«رجب‌علی فولادنژاد» افزود: همچنین بنابوده تا لیست اسامی خیابان‌هایی که عملیات حفاری در آنان به پایان رسیده و در اولویت هستند،‌ از سوی مناطق سه‌گانه اعلام و از طریق معاونت فنی شهرداری دزفول نیز در اختیار ما قرار داده شود.

وی تصریح کرد: تاکنون قیر و لیست اسامی خیابان‌ها در اختیار سازمان عمران قرار نگرفته است.

حال باید باز هم منتظر ماند و دید که «آسفالت سالم»، در چه زمانی به طور کامل اجرایی خواهد شد، تا جلوه‌ای دیگر به این شهر بخشیده و موجب رضایت درصد بالایی از شهروندان شود و به روند توسعه عمرانی و زیربنایی دزفول نیز سرعت بخشد.

 منتشره در وبسایت روزنامه همشهری مورخ شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *