خانه / نشریه / چهار سوي علم / نگاهی به تبلیغات جعلی برخی نشانهای معروف

نگاهی به تبلیغات جعلی برخی نشانهای معروف

نگاهی به تبلیغات جعلی نشان های مشهور تجاری در کشور

مردم قربانی سودهای کلان شرکت ها

 

 بازار مارک و برند در کشوران در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است و بازار مصرف داخلی مردم توجه بسیار زیادی به نوع برنده های محصولات مختلف در بازار معطوف شده است . شرکت های تجاری تلاش بسیاری می کنند تا از راهکار های گوناگون استفاده کرده و مارک محصول خود را به عنوان یکی از معتبر ترین برنده های آن نوع محصول در بازار جا بیندازند تا از این طریق بتوانند سود بیشتری نرا نصیب خود کنند . اما در این میان متاسفانه بسیاری از شرکت ها و برند ها

با فریب افکار عمومی مردم و توسل به تبلیغات دروغین می خواهند هر طور شده اقبال عمومی مردم را به دست بیاورند در حالی که این دروغ های آشکار تنها به حیثیت حرفه ای این شرکت های لطمه می زند .

 یکی از این مارک ها در صنعت بهداشتی مارک "اوه" است که این نام مدت ها در تبلیغات تلویزیونی خود ادعا میکرد تحت لیسانس شرکت پیتراندجورج انگلستان است و تحت لیسانس این شرکت محصولات خود را برای مردم عرضه می کند .اما اخیرا خبرنگار ما در لندن کسب اطلاع کرد که شرکت پیتر اند جورج یک شرکت صوری است که آقای مهدی فضلی مدیرعامل شرکت گلرنگ خودش در انگلستان ثبت کرده و اصلا هیچ وجود خارجی نداشته و در واقع هیچ تولیداتی ندارد. در واقع کارخانه ای در کار نیست و فقط یک نام تجاری به نام اوه وجود دارد که شرکت گلرنگ تولید کننده آن است اما با تعویض نام و جعل یک نام خارجی برای فروش بیشتر بازار مصرف مردم را با فریب هدف گرفته است . طبق بررسی ها کلیه محصولات این نام در شرکت پاکشو در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کرج تولید نمی شود و تنها با یک درج نام لیسانس شرکت انگلیسی روانه بازارها می شود.

این گزارش می افزاید البته ظاهرا شرکت تولیدی گلرنگ کار را به همین مارک و برند ختم نکرده است و برای اینکه بازار مصرف را به قبضه خود در آورد به طور کل همین شیوه تبلیغات دروغین و تبلیغ روی شرکت های خارجی که اصلا وجود خارجی ندارند را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این راه برنده های دیگری همچون ( سافتلن ، مریت ، اسپیف ، مرسی ، نانسی ، هوم پلاس ، اکتیو و از همه مهم تر کرم های مای(  myرا تولید می کند . این محصولات که مشتری را به دام اشتباه مصرف مارک های خارجی در محصولات بهداشتی آرایشی می اندازد با تبلیغات وسیع خود هر کدام خود را نماینده یک برنده معتبر خارجی می دانند در حالی که همه اینها توهماتی است که مدیران رده بالای این شرکت صنعتی برای مردمم در تبلیغاتشان به وجود آورده اند و در این میان هم متاسفاننه کوچکترین نظارتی بر روی این تبلیغات صورت نگرفته است .

به طور مثال در خصوص کرم های پر فروش مای که خانم ها استفاده بسیار زیادی از آن دارند تبلیغ بسیار زیادی روی این موضوع صورت گرفته است که این کرم ها  تحت لیسانس شرکت کهل اند کوهل آلمان تولید می شود در حالی که این شرکت هم وجود خارجی ندارد و این کرم ها بدون هیچ لیسانس خارجی در منطقه سلفچگان قم تولید میشود.
شرکت کهل اند کوهل یک شرکتی صوری است که توسط مهدی فضلی ، مدیر شرکت گلرنگ ثبت شده است و کوچکترین فعالیت تولیدی ندارد .حال چگونه شرکت گلرنگ این شرکت های صوری را به راحتی دستمایه سواستفاده از مردم قرار داده است معلوم نیست.

البته گلرنگ در این میان ظاهرا تنها نیست و بازار تولید و مصرف کشور ظاهرا بی در و پیکر تر از آنی است که نظارت درستی روی آن شود . به طور مثال اخیرا چند وقتی است نمایندگی های شرکت تفال جای خود را به نمایندگی محصولات شرکت دسینی می دهند . پیگیری های خبرنگار ما نشانی می دهد که شرکت تفال مدتی است تولید محصولات تفال را در کشورمان متوقف کرده است و اکنون تنها محصولات فرانسوی الاصل این شرکت وارد بازار می شود اما آقای جورابی که نمایندگی تفال را در ایران داشته با ثبت یک شرکت صوری به نام دسینی در دوبی آرام آرام محصولاتی با نام دسینی را وارد ایران کرده و مردم هم به خیال یکی بودن این محصولات با محصولات شرکت تفال آن را خریداری می کنند اما غافل از اینکه این محصولات تولید بی کیفیت کشور چین است که وارد کشور شده و به بسته بندی دسینی به دست خریداران می رسد. این محصولات تقلبی در شهری به نام شین زن در کشور چین تولید شده و با مارک تقلبی به دست خریداران ایرانی می رسد . اگر در شبکه جهانی اینترنت به دنبال نشانی شرکت اصلی دسینی باشید تنها به یک آدرس اینترنتی می رسید که کوچکترین نشانی و تلفن سازنده در آن موجود نیست و پیگیری های ما نشان می دهد این دامین سایت جعلی توسط فردی ایرانی به نام آرام غریبی به ثبت رسیده است .

 

به هر حال موضوعی که به خوبی روشن است این است که اقدام این دو شرکت و احتمالا شرکت های دیگری از این دست مصداق سواستفاده کامل از مردم و یک کلاهبرداری عینی است چرا که مردم متاسفانه با اعتماد به نام های جعلی خارجی که این شرکت ها روی آن مانور می دهند اقدام به خرید محصولات آن ها می کنند غافل از اینکه این تبلیغات و نام ها تنها یک ابزار برای فریب آن ها و قبضه بازار توسط صاحبان این شرکت ها است . در این میان مسئولان دستگاه های نظارتی به خصوص سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید وارد این موضوع شده و جلوی این کلاهبرداری های بزرگ از مردم را بگیرد و نگذارد شرکت ها مردم را قربانی سودهای خود کنند .

برگرفته از سایتhttp://www.bultannews.com

همچنین ببینید

گلی که موجب حیرت‌دانشمندان شد+عکس

دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *