خانه / اخبار / اخبار دزفول / امام جمعه دزفول بر یافتن بازار جدید فروش محصولات شهرستان تاکید کرد + تصاویر

امام جمعه دزفول بر یافتن بازار جدید فروش محصولات شهرستان تاکید کرد + تصاویر

مسئولان جهاد کشاورزی ، اداره دامپزشکی ، امور عشایری ، امور اراضی ، تعاون روستایی ، منابع طبیعی و نظام مهندسی کشاورزی دزفول با “حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی” امام جمعه این شهر در محل دفتر ایشان دیدار ، و حجت الاسلام قاضی دزفولی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس جهاد کشاورزی  ، سال زراعی جاری را از نظر بارندگی و شرایط کشت مناسب ارزیابی نمود که با وجود سطح تولید مطلوب با بازار فروش مناسبی روبرو نبوده و کشاورزی را در سطح شهرستان با تهدید روبرو ساخته است .

در ابتدای این دیدار ، مدیر جهاد کشاورزی دزفول با ارائه گزارشی از بازار محصول استراتژیک گندم افزود:از ۱۵۰هزار تن گندم تولیدی در دزفول قریب به ۱۰۵هزار تن آن توسط مراجع رسمی خریداری شده که در نوع خود رکوردی کم نظیر است .

زارعی احیای مجدد چغندر قند در سطح شهرستان با ۲هزار هکتار زمین را از دیگر اقدامات این اداره خوانده و تصریح کرد:علاوه بر اهمیت چغندر قند از نظر تولید شکر،این محصول زراعی سبب کنترل آفات و افزایش بهره وری خاک خواهد شد که با احیای این محصول از هر هکتار ۷۰ تن برداشت محصول صورت گرفته که با عیاری بسیار بهتر از گذشته (نزدیک به ۱۴/۵) و حتی در بعضی از کشت ها تا ۱۷ نیز عیار سنجی شده که در حد معجزه برای شهرستان دزفول می باشد .

وی با اشاره به تاسیس محل پرورش حشرات مفید در سطح شهرستان گفت:مبارزه بیولوژکی با آفات کشاورزی در دستور کار این اداره قرار گرفته و با توجه به اینکه محصولات کشاورزی دزفول از نظر ملی با توجه ویژه ای روبروست نباید با کم لطفی برخی از همشهریان برای استفاده سموم کشاورزی آن را با چالش مواجه ساخت .

این مقام مسئول در ادامه استفاده از آلاینده های محصولات زراعی دزفول را از نظر اداره استاندارد کشور زیر حد مجاز خوانده و افزود:ما از محصولات کشاورزی خود مطمئن هستیم و با توجه به وجود رقبای کشوری ، رسانه های محلی به کشاورزی شهرستان آسیب نرسانند.

زارعی همچنین درپایان خواستار حمایت امام جمعه دزفول از برای احداث کارخانه جدید چغندر قند و یا احیای کارخانه های موجود شد

سپس امام جمعه دزفول ضمن خیرمقدم به کارکنان و زیرمجموعه های این اداره و تبریک اعیاد شعبانیه ، منتظر واقعی را اشخاصی دانست که از تلاش و کوشش باز نمی مانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی افزود : با توجه به اینکه حکومت جهانی است پس باید در عرصه هایی چون سیاست ،فرهنگ، اجتماع و اقتصاد جهانی تفکر نموده و آمادگی های لازم لحاظ گردد.

وی ضمن ابراز خرسندی از گزارش مهندس زارعی و شکر خدای متعال به سبب نزول برکت به این منطقه ، اظهار داشت:کشور باید در مسیر پیشرفت قرار گیرد و کشاورزی از پشتوانه  های بخش اقتصادی است از این رو باید فناوری های روز را به کمک بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول به کار گرفتن ظرفیت های روز را از راهکارهای به فعالیت رساندن ظرفیت ها دانسته و خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی از زنجیره هایی تشکیل شده که هرکدام مفقود شود به آن آسیب خواهد رساند لذا باید به فکر رقابت در بازار بوده و هیچ نقطه ای را از نظر دور نگذاشت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی پشتوانه ی علمی و تحقیقاتی را لازم برای برنامه های این اداره خوانده و افزود:تکنولوژی و فناوری باید به کار گرفته شود تا با ادغام تجربه به آن افزایش در تولیدات صورت گیرد به همین منظور باید همایش های مختلف علمی برای کشاورزان و دست اندرکاران این بخش برگزار گردد.

وی در پایان با اشاره  به غنی بودن شهرستان و کشور از نیروهای انسانی افزود: اگر در تولید علم به حدنصاب برسیم فشار غربیان دیگر کارگر نخواهد افتاد و خداوند به همت جمعی کمک بیشتری خواهد .

jahadkeshavarzi.zarei00002

jahadkeshavarzi.zarei00003

jahadkeshavarzi.zarei00004

jahadkeshavarzi.zarei00001

روناش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجد دز

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *