خانه / اخبار / اخبار دزفول / نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد شهرستان دزفول برگزار گردید + عکس

نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد شهرستان دزفول برگزار گردید + عکس

 صبح دوشنبه پنجم خرداد به دعوت روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول جلسه ای در سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه حبیب الله آصفی معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول ، فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ، محمد آذرکیش مدیر انجمن دوستداران توسعه ی صنعت گردشگری دزفول و نمایندگانی از سازمان های غیردولتی در حوزه های محیط زیست ، گردشگری و میراث فرهنگی ، روانشناسی و هنر حضور داشتند .

آصفی در ابتدا با تبریک روز دزفول و ارج نهادن به مقاومت مردم این شهر ، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مسائل شهرستان دزفول و هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد  ( NGO ) ذکر کرد .

در ادامه آذرکیش معرفی جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی دزفول را در سطح ملّی مورد تاکید قرار داد . وی افزود برای این منظور به حمایت نهادهای دولتی و شورای فرهنگی شهرستان نیازمندیم .

تابنده پور مسئول انجمن موسیقی در بخشی از سخنان خود ، برگزاری کنسرت ها وحمایت از هنرمندان را از وظایف انجمن موسیقی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد شرایط مناسب و دعوت از هنرمندان حوزه ی موسیقی ، بتواند رضایت خاطر شهروندان را فراهم آورد . وی افزود برگزاری کنسرت هایی بدون موانع و مزاحمت ، به حمایت مسؤلین شهری نیاز دارد .

شلاگه به نمایندگی از « انجمن حامیان طبیعت دز » در سخنان خود حفاظت از تالاب ها و گونه های نادر جانوری و گیاهی را از اهداف اساسی دوستداران طبیعت ذکر کرد و افزود که حفاظت از محیط زیست ، نیاز به آموزش دارد . وی کمبود بودجه و نداشتن مکان برای برگزاری جلسات هم اندیشی و آموزشی را از مشکلات اساسی سازمان های مردم نهاد ذکر کرد .

منبع:روناش

نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد شهرستان دزفول برگزار گردید + عکس

لیلا آرپن فر ، عضو انجمن روانشناسی آسیب های اجتماعی ، در بخشی از سخنان خود ، وجود بعضی از افسردگی ها را در بین جوانان ، ناشی از شرایط فرهنگی موجود در جامعه ذکر کرد . وی حمایت کافی از فعّالیّت های فرهنگی ، توجه بیشتر به هنر و ورزش و تاسیس پارک های اختصاصی برای بانوان را از نیازهای اساسی دزفول برشمرد .

مریم عینی ، مسؤل گروه رکن الهدی ، مستقر در شهر شمس آباد ، « تشکیل اتاق فکر» را پیشنهاد داد که در آن مکان ، کارشناسان حوزه های مختلف بتوانند با بررسی مشکلات و ارائه ی راه کارهای مفید ، در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشارکت داشته باشند . گفتنی است نمایندگان حوزه ی روانشناسی که در این جلسه حضور داشتند از گروه های مردم نهادی هستند که در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تلاش در جهت آموزش خانواده ها با بهزیستی همکاری دارند.

ایمان میرزایی از هنرمندان حوزه ی تئاتر در سخنان خود ، تاثیر هنر را در حل بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی مورد تاکید قرار داد و افزود که بسیاری از مهارت های حفظ محیط زیست و حتی آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را می توان با کمک هنر نمایش به جامعه آموزش داد . وی هنر درمانی را در جوامع پیشرفته از راه های مقابله با مشکلات روحی – روانی برشمرد .میرزایی نبودن انجمن نمایش را در شهر دزفول یکی از مشکلات این رشته هنری ذکر کرد و از مسؤلین خواست که به هنر و هنرمندان توجه بیشتری داشته باشند .

نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد شهرستان دزفول برگزار گردید + عکس

در پایان آصفی فرماندار دزفول ، ضمن تشکر از حضور اعضای سازمان های مردم نهاد ، اظهار امیدواری کرد که در جلسات بعدی ، مسؤلین مربوط به هر حوزه در اینگونه نشست ها برای پاسخگویی به پرسش های اعضا حضور داشته باشند .

وی در پاسخ به خواست اکثریت اعضای سازمان های مردم نهاد ، مکانی را برای تشکیل این جلسات پیشنهاد دادند که این سازمان ها بتوانند جلسات هم اندیشی و آموزشی خود را در آن محل برگزار کنند .

آصفی برگزاری دوره ای نشست های هم اندیشی را برای پیشبرد اهداف سازمان های مردم نهاد ، مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد که بخشی از مسائل مطرح شده در این جلسه را ، پس از بررسی در جلسات بعدی پاسخ خواهیم داد .

* فاطمه سادات اشرفی زاده – روناش

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *