خانه / شهدای مسجد / 23-شهيد محمدعلي زماني نيا / وصیتنامه شهید محمدعلی زمانی نیا

وصیتنامه شهید محمدعلی زمانی نیا

بسمه تعالی

وصیتنامه برادرشهید محمدعلی زمانی نیا

 

رب اغفرلی و لوالدی و لمن دخل بیتی مؤمنا و للمؤمنین و المؤمنات و لا تزد الظالمین  الا تباراً .

ایپروردگار من بیامرز مرا وپدر ومادر مرا وکسی را که داخل شد در خانه من با ایمان ومؤمنین ومؤمنات را ومیفزای ستمکاران را مگر هلاک. «نوح آیه ۳۰»      

باسپاس بی کران به درگاه مقدس حضرت ذات حق وسلام ودرودبه تنها انسان کامل تاریخ پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)وسلام و درود به مولای متقیان حضرت امیر المومنین علی (ع) و به فرزندان پاک و مطهرش ازحضرت حسن و حسین مظلوم گرفته تا تنها منجی آخر الزمان حضرت مهدی موعود (عج) ، سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی روح و روانم حضرت امام خمینی(دامت افاضاته)، سلام و درود به شهدای به خون خفته اسلام ، سلام به امت بپا خاسته و مسلمان ایران و سلام و درود به پدرو مادر گرامی و تنها دلسوزان زندگانیم . در گیرودار این دنیای پر مکر و فریب چقدر مشکل است از زندگی پرحیله جدا شدن و بخود پرداختن و بالاخره، ای انسان دنبال چه هدفی هستی ؟ چه چیز تو را خوشحال می کند؟ سر انجام چه خواهی شد و هدف از زندگیت چیست ؟ بهر صورت نمی دانم چه مطالبی بعنوان وصیت به روی کاغذ بیاورم، ولی با این حال قلم ناتوان خویش را بر روی کاغذ میکشم شاید بتوانم با این نوشته نا قابل عرض ارادتی حضور درگاه پر ارج و مقام الهی بنمایم .

 اینجانب محمد علی زمانی نیا مسلمان و شیعه اثنی عشری ، معتقد به وحدانیت ذات مقدس الهی و وجود روز جزا و بعثت رسولان گرامی خدا از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) هستم و شهادت می دهم که بعد از حضرت محمد (ص )دوازده رهبر و امام پاک و معصوم صـاحب ولایت امر هستند و اینکه حضرت صـاحب الزمان (عج) در غـیبت بسر می برنـد و یـک روزی قـیام  میکنند و به اذن خدای بزرگ ، جهان راپر ازعدل ودادمی نمایند .

 امت قهرمان ایران، خوب گوش کنید خداوند بزرگ مقام، به شما نعمات بسیار زیادی داده است اگر شکر آنها را بجا آورید افزون خواهند شد و گر نه مطمئن باشید در برابر ناسپاسی این نعمات بزرگ به عذاب خدا دچار خواهید شد . بزرگترین این نعمتها امام والامقام و حکومت پر عدل جمهوری اسلامی است .

 شما تا هنگامی که اهل دین و ایمان هستید و پیرو رهبر بزرگوارتان هستید و مداوم در صحنه حضور و پایه محکمی برای این جمهوری هستید، پیروز و سعادتمند هستید . پس خوب چشمهایتان را باز کنید که خدایتان از شما چه میخواهد . مبادا اعوذ بالله پشت به خدا کردن.

 مباد ناسپاسی این همه نعمات بیکران ،مباد سرپیچی از کوچکترین فرمان امام که به خدای عزوجل سوگندروز قیامت گرفتار خواهید شد و شما می دانید گرفتاری قیامت یعنی چه ؟

 پس تقاضای من از شما این است که پیوسته پیرو دین اسلام بوده و از خدا و دستورات قرآن غافل نباشید . دوستان و برادران عزیز و بزرگوارم ، هرگز مباد سستی و کاهلی در بین شما که آفت عبادات است. در سنگر بحق اسلام ، مساجد و جلسات قرآن حضور بیشتری داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین مکان برای مبارزه با شیطان و نفس است.

  دوستانم تا می توانید در جبهه های نورانی به انوار الهی حضور پیدا کنید تا بفهمید که چقدر خودتان را     ساخته اید . برادران مسجد صاحب الزمان (عج) شاید خودتان بدانید که من چقدر به شما ها علاقه داشته و دارم ، فکر می کنم این دوستی و جمع شما یکی از نعمات الهی است که خداوند به شما ها عطا کرده ، قدر این دوستی را بدانید و سپاسگزاری این نعمت هارا بجا آورید ، بوسیله حضور بیشتر در نماز جماعت و مساجد و جلسه قرآن.

 برادران مهربانم زیاد نماز بخوانید ، بسیار وقتتان را در کنار قرآن بگذرانید و با خودتان کار کنید که مبارزه با نفس بس مشکل و پر زحمت است ، این نفس انسان همانند اسب چموشی است که پیوسته می خواهد انسان را بر زمین بکوبد ، آنچنانکه دیگر توان بلند شدن را نداشته باشد ، بهترین راه رام کردن این نفس تقوی است و داشتن تقوی ساده نیست ، زحمت دارد ، رنج و نـاراحتی دارد ، هیچگاه از رنج و زحـمت فرار مکنید که تمام رنجها و مصیبتها در روزقیامت است .

عزیزانم؛ هرگز مسجد وجلسه قرآن را ترک مگوئید که بخدای بزرگ سوگند که دین شما از اینها ریشه گرفته است. خیال نکنیدتقوی وایمان دور از شمایند، همین جلسات قرائت قرآن هستند که انسان رابه درجات متعالی میرسانند، پس بهوش باشید و از غفلت دوری کنید که شعار شیطان است . سعی نمائید تمام هم و کوشش خویش را برای کسب معنویت و علم بکاربرید و زیاد گریه کنید که در روز قیامت روسفید خواهید شد.

 یک تقاضا از شما دارم و آن اینکه اگر انشاء الله موفق به کسب مدال پر افتخار شهادت شدم همه تان در تشییع جنازه ام حاضر و هنگام خاکسپاری شهادت دهید که خدایا از این بنده ات جز خیر وخوبی چیز دیگری ندیدیم سپس برایم دعا و قرآن بخوانید . در پایان از شما خواهش دارم که اگر از من رنجشی دارید مرا عفو کنید . موفق [و] پیروز باشید.

 پدر و مادر گرامی ام شما خیلی حق بگردن من دارید از شما معذرت می خواهم که گذشته از اینکه حق شما را ادا نکردم برایتان بسیار رنجها آفریدم . امیدوارم که مرا ببخشید.

مادرمهربان ودلسوزم هیچ اذیت مباش، فقط توکل به خدای بزرگ کن و ناراحتی را از خود دورنما که در روز قیامت نزد حضرت فاطمه زهرا (س) رو سفید باشی چونکه او نیز مادر دو شهید غرقه بخون است . مادر رنج دیده ام بسیار افتخار کن که پسرانت را در راه رضای خدا داده ای و خواهش دارم که لباس سیاه نپوشیدو از جیغ زدن و ناله های بلند دوری کنید که خدا را به خشم نیاورید .

پدر بزرگوار و مهربانم ، واقعا" از شما خجالت می کشم که نتوانستم یار و یاورت بعد از محمد حسین باشم بهر حال امید وارم که صبر را پیشه خودکنی وبرطبق قوانین خداعمل نمایی وازمن نیزراضی شوی.

خواهرم(مادر رضا) : از اینکه برادر دلسوزی برایت نبودم مرا ببخش و همچون حضرت زینب (س) صبر کن که خدا یار و کمک کار شماست . خواهر مهربانم انشاء الله سعی کن که فرزندانت را خوب تربیت کنی . برادرم ،علیرضا ،خوب بخودت برس و زندگیت را با معنویت شیرین کن ،تو لااقل سعی کن به پدر و مادرم کمک کنی و فرزند لایقی برای آنها باشی ، خوب توجه کن که مسئولیت سنگینی بعهده داری ،به برادران و خواهرانت خـوب برس . از ایـنجا دست بابا [پدر بزرگ] و دایه ام را می بوسم و سـلام به تمامی اقوام و فامیل می رسانم ،امیدوارم تمامی شما موفق وپیروز وسربلند باشید.

 آرزوی سعادت برایتان از خدای منان خواستارم . ضمنا به برادران واستادان گرامی وخوبم به برادران رضا سنگری- حاج علی راجی- علی ریسمانباف وحاج عبدالحسین شاحیدر سلام گرم می رسانم . خدا یار و یاورتمامی شما باد  .                                                                                                                                

خدایا، خدایا ، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

یامقلبالقلوب و الابصار و یا مدبراللیل والنهار و یا محول حول والاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال

بندهخدا محمدعلی زمانی نیا

۱۹/۱۲/۶۳

همچنین ببینید

نقش نهضت حسین(ع)

ان الحسن مصباح الهدی و سفینه النجاه حسین چراغی است دشمن شکن و کشتیرانی است …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *