خانه / اخبار / اخبار دزفول / افتخاری دیگر به نام دزفول

افتخاری دیگر به نام دزفول

عبدالکریم خاضعی نیا * – روناش : یکشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۲ به مناسبت هفته جهانی استاندارد ، مراسمی با عنوان ” گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از برترین های استاندارد استان خوزستان در سال ۱۳۹۲ ” از طرف اداره کل استاندارد استان خوزستان در هتل پارس اهواز برگزار گردید .

alt

در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد ، تعدادی از شرکت های تولیدی که فعالیت های خود را بر مبنای رعایت مبانی استاندارد ملی ، انجام داده بودند ، مورد تجلیل قرا گرفتند .

در میان شرکت های برگزیده که مفتخر به دریافت برترین تولید کننده ، نشان استاندارد در تولید محصول انواع مرکبات سالم و بدون باقیمانده ی سموم شیمیایی گردید ، نام شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول می درخشید .

شرکتی که اکنون ، با عنایات الهی و زحمات فراوان پرسنل و مدیریت خود ، تنها شرکت در استان خوزستان است که تا کنون با پشت سر گذاردن انواع آزمایشات دشوار ، که در مجهزترین آزمایشگاه های کشور انجام می گردند ، موفق به کسب این مهم گردیده است .

بنده به عنوان نماینده این شرکت و به نیابت از پرسنل و مدیریت و همه ی تولید کنندگان بخش کشاورزی و بهتر است بگویم همه ی مردم شهرم ، دزفول عزیز و دوست داشتنی ، افتخار حضور در این جلسه را داشتم ، و خدا می داند وقتی نام دزفول در سالن همایش طنین یافت بسیار خرسند شدم .

البته لازم به ذکر است برخی از تولید کنندگان عزیز محصولات زراعی و باغی شهرستان دزفول بحمدلله تا کنون توانسته اند محصول سالم تولید نمایند که متاسفانه این امر ، اطلاع رسانی مناسب نداشته است .

بی تردید برای تحقق آرمان های متعالی انسانی و اسلامی و نیل به توسعه ی پایدار انسان محور ، یکی از مهم ترین موضوعات دستیابی به غذای سالم و بدون باقیمانده سموم شیمیایی است .

امروزه دیگر بالا بردن میزان تولید در واحد سطح در عین اهمیت ، شاخص ترین ملاک افزایش بهره وری نیست ، بلکه افزایش تولیدات محصولات گیاهی به هر قیمتی و با استفاده از هر نوع سم و کود شیمیایی ، اگر چه از لحاظ کمی خوب است ، ولی در نهایت موجب سرازیر شدن انواع بیماری ها و بخصوص انواع سرطان ها می شود ، که متاسفانه گریبان گیر مردم ما نیز شده است ، که به تعبیر برخی از پزشکان متخصص ، گسترش و ویرانگری آن به شدت سونامی است !

حفظ سلامت جامعه وظیفه ای همگانی و از واجبات است ، و به هیچ وجه نباید دستخوش سودجویی ها ، بی تدبیری ها ، وظیفه ناشناسی ها و منفعت طلبی ها گردد .

به نظر می رسد یکی از مهم ترین و موثرترین راه هایی که جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه ، پیش روی ماست ، پیشگیری در مبداء تولید محصولات غذایی و جلوگیری از تولید محصولاتی که دارای مقدار بالایی باقیمانده سموم شیمیایی هستند و در کنار آن حمایت از تولید و تولید کنندگان مواد ارگانیک ، سالم و دارای نشان استاندارد می باشد .

به همکارانم در شرکت کشت و صنعت شهید رجایی که جهت نیل به این مهم تلاش فراوان نموده اند تبریک می گویم ، و البته از آن ها می خواهم تا با پیگیری های لازم تمام تولیدات زراعی خود را اعم از گندم ، ذرت ، کلزا ، شبدر ، ماش و … را نیز زیر تیغ تیز استاندارد قرار دهند تا انشاءالله این حرکت با ارزش ناتمام و ابترنماند .

از دیگر همکاران شاغل در کشت و صنعت های دیگر و کشاورزان و باغداران زحمتکش و تلاشگرنیز انتظار می رود اگر تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نداده اند ، از همین حالا شروع کنند ، که انشاءالله دزفول در کسب این افتخار نیز پایتخت تولید محصولات ارگانیک ، سالم و استاندارد گردد .

از مسئولین محترم مربوطه نیز مصرانه تقاضا دارم این امر مهم را جدی بگیرند و از تولید کنندگان این محصولات حمایت نمایند .

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *