خانه / اخبار / اخبار دزفول / برداشت ۲۰۰ میلیون از بودجه مرکز فرهنگی دزفول با چه مجوزی ؟!

برداشت ۲۰۰ میلیون از بودجه مرکز فرهنگی دزفول با چه مجوزی ؟!

 برای اطلاع از آخرین وضعیت تکمیل پارک موزه دفاع مقدس دزفول در گفتگویی با سرهنگ پاسدار محمدرضا صفارپور مسئول موزه دفاع مقدس روند ساخت و تجهیز این موزه را توضیح داده است و از مدیریت شهری بشدت انتقاد نمود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت و ساز عمرانی پارک موزه اشاره و گفتند: ساخت و ساز عمرانی حدود ۸۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۵ درصد باقی مانده است. مشکل اصلی اعتبار است که این را هم مسئولین استان و هم فرماندهان و فرزندان دزفول در دوران دفاع مقدس باید کمک کنند. هر جای کشور که موزه دفاع مقدس به بهره برداری رسید شک نکنید فرماندهان دوران دفع مقدس آن شهر تلاش کردند، اعتبار آوردند و در آن نقطه موزه را راه اندازی کرده اند.

وی گفت: زمین پارک موزه دفاع مقدس دزفول ۱۶۰۰۰ متر مربع است که از این متراژ حدود ۴۰۰۰ متر مربع بنای ساختمانی، ۱۰۰۰مترمربع پارکینگ و ۱۱۰۰۰ مترمربع می شود.

محمدرضا صفارپور به بی مهری مسئولین شهرستان نسبت به پارک موزه دفاع مقدس اشاره و با انتقاد از عملکرد مدیریت شهرستان تصریح کرد: متأسفانه مجموعه مدیریتی شهرستان خوب حمایت نمی کنند. امسال با پیگیری که اداره کل در استان داشته حدود یک و نیم میلیارد اعتبار برای تکمیل ۱۵ درصد باقی مانده از ساخت و ساز عمرانی اختصاص داده شده ولی متأسفانه برخی از متولین شهری به صلاح دید خود و بدون مشورت با ما ۲۰۰ میلیون آن را به جای دیگری داده اند در حالی که چندین برابر این اعتباری که با پیگیری مرکز جذب شده بود، هزینه داریم.

وی ادامه داد:. مسئولینی که باید حمایت می کردند علاوه بر اینکه اعتباری به ما نداده اند از اعتبارمان نیز کم کردند.به خوب و بد آن کاری نداریم. اما به هر حال، ما این را برای مرکز فرهنگی گرفتیم ولی متأسفانه بجای تقویت مرکز، آن را تضعیف کردند یعنی با کاهش همین ۲۰۰ میلیون، کار یک سال دیگر به عقب می افتد.

صفارپور به پروسه موزه آرایی اشاره و خاطرنشان کرد: در مرحله تکمیل پروژه عمرانی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد باقیمانده که اگر حمایت مسئولین شهرستان و استان صورت بگیرد و موزه تکمیل گردد بعد از آن آماده شروع پروسه موزه آرایی هستیم. اگر اعتبار امسال به ما برسد، پروژه عمرانی را تکمیل می کنیم و پروژه موزه آرایی را آغاز می کنیم.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دزفول در ادامه تدوین سناریوی موزه آرایی را مورد اشاره قرار داده و افزود: یک سری فعالیت ها در رابطه با موزه آرایی آغاز شده، شورای راهبردی زیر نظر تعدادی از کارشناسان برای تدوین سناریو موزه آرایی تشکیل شده که از اوایل امسال مطالعات بر روی موزه در حال اجراست که در چند روز آینده کارهای اولیه سناریوی انجام می شود و آماده کار هنری است.سناریو که تکمیل شد وارد مرحله کار هنری می شود. یعنی به این صورت که سوژه ها به چه صورتی در کجای موزه جانمایی بشود.

صفارپور به تفاوت های سبک موزه دفاع مقدس دزفول و سایر موزه های دفاع مقدس در کشور اشاره و گفت: سبک مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، با جاهای دیگر مثل خرمشهر، همدان و یا کرمان فرق می کند. سایر سوژه ها تجهیزات محور و آثار محور است ولی موزه مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، اَثر محور است. سعی می کنیم موزه هایمان را با آثار هنری فاخر نمایش بدهیم تا اینکه عین چیزی را به نمایش بگذاریم. از مسائل عینی هم استفاده می شود لی تِم غالب موزه دزفول، آثار هنری خواهد بود.

منبع : دزفول امروز

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *