خانه / اخبار / اخبار دزفول / تجلیل ازدو نویسنده دفاع مقدس دزفولی

تجلیل ازدو نویسنده دفاع مقدس دزفولی

به گزارش روابط عمومی موزه دفاع مقدس تهران ، مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌ آثار تألیفی حوزه ایثار و مقاومت چهار شنبه ۱۴ بهمن در تالار خلیج‌فارس باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد

در این مراسم، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با ارائه آماری از کتاب‌های چاپ شده در کشور گفت: تاکنون با نگاهی به آثار چاپ شده در کشور در می‌یابیم که حدود ۸۴۰ هزار عنوان کتاب نوشته شده است که در این میان ۱۰ هزار اثر متعلق به دفاع مقدس بوده است. این آمار در مقایسه با کتاب‌هایی که در رشته‌های مختلف به چاپ رسیده است، بسیار ناچیز است و تنها حدود یک درصد از این بخش را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اگرچه همه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف می‌توانند راهگشا باشند اما کتاب دفاع‌مقدس صرفا برای آشنایی با یک تاریخ را به همراه ندارد بلکه اینگونه کتاب‌ها، آشنایی با ارزش‌های بسیار گرانبهای تاریخ‌ساز را به ما یادآور می‌شود. از همین رو برای آنکه ناشرین را برای چاپ بیشتر این کتاب‌ها ترغیب کنیم باید بیش از پیش از آن‌ها پشتیبانی کنیم. در همین راستا مجموعه باغ موزه دفاع مقدس تنها در بخش کتاب‌های ترجمه شده ۱۵ عنوان کتاب را در دست ترجمه دارد. در دیگر بخش‌ها نیز کتاب‌های دیگری نیز موجود هستند.

سردار خضرایی با اشاره به اینکه از ناشرین دفاع مقدسی به صورت همه جانبه حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای چاپ کتاب‌های اینچنینی و پشتیبانی از این جنس کتاب‌ها از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد چرا که در دفاع مقدس الهامات سراسر نوری قرار دارد که برای نسل جوان بسیار روشنگر خواهد بود. اگرچه در این بین برخی از کتاب‌ها به نحوه اجرای تاکتیک‌های نظامی در عملیات‌ها پرداخته است اما احساس می‌کنیم باید محورهای پرداختن به موضوع دفاع مقدس را وسعت ببخشیم. به عنوان مثال می‌توان در معرفی شهدا، سیره و زندگی آن‌ها نیز که ابعاد اخلاقی بسیاری در این گونه کتاب‌ها نهفته است، نقش ایفا کنیم. بنابراین اگر الگوهای دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنیم قطعا بر روی آن‌ها اثرگذار خواهد بود و می‌تواند جوامع اسلامی را نیز سیراب کند.

وی خطاب به ناشرین دفاع مقدس گفت: امروز نقش شما، نقش مقتل‌نویسان امام (ره) در هزاره بعد از امام حسین (ع) است چرا که همه آنچه در دفاع مقدس رخ داد، برگرفته از الگو و نمونه عاشورا است. راه پیشروی شما بسیار طولانی، گرانقدر و تحقیقی است برای همین بار دیگر می‌گویم از هیچ کمکی در این موضوع دریغ نخواهیم کرد چرا که مجموعه باغ موزه دفاع مقدس علاوه بر موضوعات نمایشی و دیداری در این مجموعه، منابع دست اول بسیاری دارد که اطلاعات خوبی در آن نهفته است.

سردار خضرایی با اشاره به گفته‌های سفیر ایتالیا در ایران گفت: روزی یکی از دوستانم که از فرماندهان دوران دفاع مقدس است از سوی بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران فراخوانده شد. او به آنجا رفته بود تا به سفیر ایتالیا که موضوع پایان‌نامه دکترایش درباره شهادت در اسلام یا جمهوری اسلامی ایران بود،‌ کمک کند. سفیر ایتالیا به او گفته بود "اگر موضوع شهادت را در فرهنگ‌مان داشتیم بر فرهنگ اروپا استیلا پیدا می‌کردیم" با توجه به این گفته‌ها باید بگویم غرب و بسیاری از جوامع اروپایی حتی به جعل، سعی در این دارند که به ملت‌شان مفاهیمی مانند شهادت و ارزش‌های اینچنینی تعریف کنند تا بر روی آن‌ها اثرگذار باشد. این در حالی است که حتی آن‌ها در جبهه ناحق و باطل حضور داشتند و حتی متجاوز نیز بوده‌اند اما برای زنده نگه داشتن همین فداکاری‌های سربازان‌شان نیز بسیار خوب عمل می‌کنند و موزه‌های فراوانی دارند.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *