خانه / اخبار / اخبار دزفول / حذف هدیه رهبری به مردم دزفول کلید خورد ! + جوابیه مدیرکل

حذف هدیه رهبری به مردم دزفول کلید خورد ! + جوابیه مدیرکل

 

حذف هدیه رهبری به مردم دزفول کلید خورد ! + جوابیه مدیرکل

به گزارش روناش ، “وبلاگ پلاک دزفول” متعلق به “انصار حزب الله” این شهرستان طی مطلبی انتقادی نوشت :

رادیو دزفول در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به همت فرزندان دزفول جهت اطلاع مردم از وضعیت جنگ و جبهه راه اندازی شد و با حمایتهای به دریغ مرحوم آیت الله قاضی دزفولی و تاکید رهبر معظم انقلاب در سفرشان در سال۱۳۷۵ به دزفول به تثبت رسید.

این رادیو که اخبار شمال خوزستان را منعکس می کند؛ رادیو دزفول در طول خدمت توانسته است که در بین همشهریان و هم استانی های خود، شهرهای دزفول ، اندیمشک، شوش مورد استقبال قرار گیرد و در جشنواره های کشوری رتبه های قابل توجهی قرار گیرد.

این رادیو از بدوتاسیس تاکنون بارها توسط استان نشینان تهدید به جمع آوری و محدود شدن برنامه ها شده است ؛ و این آرزوی ۳۳ساله ی مسئولان صداوسیمای خوزستان است که این رادیو از دزفول جمع شود! و معلوم نیست که این رادیو جای چه اشخاصی در استان را تنگ کرده است و یا نام دزفول به ضرر چه اشخاصی است که تا این حد ستیز ۳۳ ساله دارند و هرگز از این کینه کم نمی شود .

حذف هدیه رهبری به مردم دزفول کلید خورد ! + جوابیه مدیرکل

در زمان حیات حضرت آیت الله قاضی یکبار قصد جمع اوری دفتر رادیو دزفول را داشتند که آیت الله با قدرت و شجاعت اعلام کرد: «مگر از نعش من رد بشوید که بگذارم رادیو را از دزفول جمع آوری شود».

همچنین نقل می کنند: حضرت آیت الله قاضی دزفولی –امام جمعه فقید دزفول- در جلسه ای با حضرت آیت الله خامنه ای(رئیس جمهوروقت) گلایه مردم را از این تصمیم مطرح کردند و حضرت آقا ضمن تاکیدبر ماندگاری این رسانه در دزفول در پاسخ گفتند : دزفول از نظر استعداد نیروی فرهنگی و تولیدات رسانه ای یک شهر منحصر به فرد است . هم شاعر دارد هم ادیب و هم نخبه در سایر زمینه ها لذا می تواند رادیو را در تولید تامین کند . 

رهبر معظم انقلاب در خصوص توانایی بچه های دزفول در خصوص تولید برنامه در رادیو فرمودند: من یادم مى‌آید که چندین سال قبل در زمان ریاست جمهورى ، براى شرکت در یک مراسم نظامى به دزفول رفته بودم ؛ اوقات جنگ بود و دزفول هم وضع خیلى خاصى داشت . در دزفول به من گفتند که ما مى‌توانیم یکى دو ساعت در روز برنامه‌سازىِ رادیویى کنیم ؛ بعد گویا مى‌خواستند این را به ما نشان بدهند که مى‌توانند؛ واقعاً هم نشان دادند . من در آن فاصله‌اى که آن‌جا بودم ، چند نفر آمدند و برنامه‌ى خود را اجرا کردند ؛ اجراهاى بسیار خوب و قوى ؛ مضمونها و محتواهاى بسیار خوب ؛ قالبهاى هنرىِ بسیار خوب ؛ مقاله‌هاى ادبىِ بسیار زیبا .  

در زمینه‌ى مقاله‌هاى ادبى و شعر و این حرفها ، رودربایستى هم با کسى ندارم ؛ اما آن برنامه اى که اجرا شد ، انصافاً خوب بود ؛ در حدى که با این برنامه‌هاى معمولى که رادیوى ما پخش مى‌کند ، قابل مقایسه نبود ؛ این در حالى بود که دزفول شهر کوچکى هم است ؛ ولى معلوم بود که نویسنده‌ى خوب دارد ، مجرىِ خوب دارد ، هنرمند دارد ، خوش‌صدا دارد که این برنامه را قشنگ اجرا کند و انسان از حرف زدنش لذت ببرد .بنابراین ، از این عناصر محلى حتماً استفاده بشود(فرمایشات معظم له درتاریخ  ۱۳۷۰/۱۲/۷)

 اخیراً شنیده شده است که که مسئولان صداوسیمای خوزستان به بهانه کوچک سازی سازمان ، در اولین اقدام قصد محدود کردن این رادیو و نهایتاً جمع آوری آن دارند ، در این خصوص به دفتر رادیو ابلاغ شده است که برنامه های تولیدی را حذف کنند و قسمت خبر نیز جمع آوری و به استان نقل مکان کنند!!

از این طریق به مدیرکل خوزستان و مسئولان استان اعلام نماییم : اگر مایل به تحصن و اعتراض عمومی مردم صبور دزفول در برابر آن اداره هستید ، این اقدام را انجام دهید، آقای مدیرکل فضای متشنج به نفع هیچ کس نیست و این ظلم آشکار به مردم شمال خوزستان است !  یقیناً چیزی عایدتان نخواهد شد . این رادیو یادگار شهدا و هدیه ی رهبری عزیز است که به مردم مقاوم دزفول اهداء شده است.

طبق شنیده ها مسئولان ارشد شهرستان به شدت با این تغییرات در رادیو دزفول مخالفت کرده اند و لذا از یکایک مسئولان ذی ربط دزفول می خواهیم با قاطعیت مانع این اقدام شوند و بدانند که مردم در کنار آنان هستند و هر گونه کوتاهی و اهمال را نخواهند بخشید و نگذارند این آرزوی ۳۳ ساله استان نشینان محقق شود.


اما مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان شامگاه امروز (دوشنبه) در واکنش به این مطلب ، گفت : خبر تعطیلی رادیو دزفول کذب است

مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: رادیو دزفول یکی از بخش‌های فعال و ارزشمند صدای خوزستان است و خبر تعطیلی آن که در برخی رسانه‌های محلی منتشر شده صحت نداشته و کذب محض است.

به گزارش روناش ، مسلم رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: صدا و سیمای خوزستان هیچ گونه برنامه برای تعطیلی رادیو دزفول ندارد.

حذف هدیه رهبری به مردم دزفول کلید خورد ! + جوابیه مدیرکل

وی افزود: رادیو دزفول یکی از بخش‌های فعال و ارزشمند صدای خوزستان است و خبر تعطیلی آن که در برخی رسانه‌های محلی منتشر شده صحت نداشته و کذب محض است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: این درحالی است که صدا و سیما برنامه‌های متنوعی برای ارتقای و گسترش رادیو دزفول دارد.

وی با گلایه از این گونه بداخلاقی‌ها اظهار داشت: این گونه اخبار در سالی که بنام همدلی و همزبانی است سبب تأسف است و این رفتارها مسبب تفرقه و کدورت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سابقه رادیو دزفول بیان کرد: این مرکز رادیویی یک پایگاه ارزشی برای نشر معارف اسلامی است که توسعه آن مورد تأکید صدا و سیمای مرکز خوزستان است.

رحیمی تصریح کرد: صدا و سیمای خوزستان در توسعه و نشر ارزش‌های اسلامی پیشرو بوده و دلیلی ندارد مرکزی که اذان و معارف اسلامی پخش می‌کند را تعطیل کند.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *