خانه / اخبار / اخبار دزفول / خلبان تیزپرواز ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول درگذشت + زمان تشییع و ختم + ۲ عکس قدیمی

خلبان تیزپرواز ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول درگذشت + زمان تشییع و ختم + ۲ عکس قدیمی

به گزارش خبرنگار روناش ، امیر سرتیپ دوم خلبان “عبدالکریم عصاره” از خلبانان نامی ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری ، در بیمارستان بعثت تهران دار فانی را وداع گفت .

پیکر پاک وی دوشنبه دوم تیر ماه ۱۳۹۳ راس ساعت ۹ صبح از درب منزل ایشان واقع در دزفول – کوی اندیشه ، روبروی امید ۲۶ مقابل مجتمع مسکونی اندیشه به طرف گلزار بهشت علی این شهرستان تشییع می گردد .

خلبان تیزپرواز ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول درگذشت + زمان تشییع و ختم + ۲ عکس قدیمی

همچنین مراسم ختم این عزیز بزرگوار از ساعت ۱۸ تا ۲۰ همان روز در مسجد شهید مسعود توتونچی دزفول واقع در کوی گلستان (پانصد دستگاه) برپا می گردد . شایان ذکر است مراسم زنانه هم همزمان در همان محل انجام می پذیرد .

مدیر و کارکنان پایگاه خبری «روناش» درگذشت این آزادمرد سرافراز را تسلیت عرض می نمایند .


“محمد حسین درچین” پس از دریافت خبر این ضایعه دردناک ، در وبلاگ چمدان آبی مطلبی را تحت عنوان از  «آسمان تا آسمان …» منتشر نموده که در پی می آید :

ما ز بالائیم و بالا می رویم

دیروز به دنبال تماسی تلفنی خبردار شدم که یکی از خلبانان پیشکسوت ایرانی و دزفولی که البته در این سال ها ریاست فرودگاه دزفول را نیز عهده دار بود ، دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافته است .

آری ، سخن از سرتیپ خلبانی است که دلاوری ها و پرواز هایش در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز فراموش نمی شود . وی از بچه ها و نیروهای دوست داشتنی دزفول بود و دلش همواره برای دزفول و کار برای دزفول می تپید . از ابتدای جنگ با او در پایگاه چهارم شکاری دزفول آشنا شدم ؛ خصوص زمانی که اینجانب ریاست دبیرستان شهید بابائی پایگاه چهارم شکاری دزفول را به عهده داشته و با ایشان از نزدیک در حل مشکلات و مسائل دبیرستان در ارتباط بودم .

خلبان تیزپرواز ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول درگذشت + زمان تشییع و ختم + ۲ عکس قدیمی

امیر سرتیپ دوم خلبان عبدالکریم عصاره در این اواخر مردانه با مرگ دست و پنجه نرم می کرد ولی از آنجا که مرگ سرنوشت محتوم آدمیست دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست .

لازم به توضیح اینکه ایشان در ایام هشت ساله ی دفاع مقدس ، در گردان ۱۱ شناسایی مهرآباد عضویت داشتند و بعد ها نیز خدمات ارزشمندی را برای این مرز و بوم به انجام رساندند.

برای هر عملیاتی نیاز به در دست داشتن اطلاعاتی است که تیز پروازان این گردان با فانتوم های خود و البته بدون هیچگونه وسیله ی دفاعی به قلب دشمن می زدند و با هواپیماهای خود (RF-4) از مواضع آن ها عکس گرفته و به پایگاه خود باز می گشتند . تصورش هم سخت است که بدون هیچ ، بله بدون هیچ وسیله دفاعی ، دریغ از یک تیر به سمت دشمن حرکت کردن و از سدّ پدافند آن ها عبور کردن و بازی با جان خود برای حفظ جان هزاران تن دیگر در خط مقدم جبهه ها !

ولی این کاری است که دلاوران گردان ۱۱ شناسایی نیروی هوایی به راحتی و البته با ایمان به قدرت لایزال الهی و برای حفظ حریم آسمانی این قطعه از زمین انجام می دادند .

خلبان تیزپرواز ۸ سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول درگذشت + زمان تشییع و ختم + ۲ عکس قدیمی

شادی روحش صلوت

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *