خانه / اخبار / اخبار دزفول / شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان؟!

شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان؟!

چند روز پیش که توفیق دیداری تقریبا کاری با جناب آقای حاج سیدحسن آقای خمینی در جماران بی امام داشتم وچندتن از دوستان هم درخدمت ایشان بودند،عرض شد، امروز صبح که با خودم تاملی داشتم پرسشی تازه به ذهنم رسید وآن اینکه وقتی در رساله امام آمده است مصرف بی جای آب وبرق وگاز و.. که سرمایه عمومی ملت است، علاوه بر حرمت شرعی ،ضمان هم دارد، یعنی  فرد باید خسارت اسراف  خود را در منابعی که متعلق به همه مردم است وبنحوی عمومی است ،بدهد وکفایت نمی کند چنین فرد اسرافگری بگوید درست است که مثلا در مصرف آب اسراف کرده ام ولی پولش را می پردازم ،با این وضعی که این دولت غیرکریمه برای مردم  در زمینه اقتصاد ومعیشت مردم درست کرده و دارایی آنها بعداز سالها زحمت وکار وتلاش به ثلث یا کمتر از ثلث رسیده تکلیف سرمایه های از دست رفته مردم چیست؟ با این سقوط قیمت ریال در برابر دلار وغیر دلار و بالا رفتن نرخ سکه و ارز،چه کسی جوابگوی این همه  کاستیها در دارایی های مردم است؟چه کس یا کسانی به لحاظ شرعی پاسخگوی ازدست رفتن اموال آنها دراثربی تدبیری هستند؟
این روزها همه، وبویژه ائمه جمعه ای که سالها برکاستیهای بی شمار دولت لب فروبسته بودند با برشمردن علل گرانی واظهار نگرانی از این وضع بسیاربد اقتصادی از بی تدبیری دولت ونا کارآمدی سیاستهای اقتصادی آن سخن می گویند.
آیا صرف مقصردانستن دولت وبرشمردن بی تدبیریهای دولتمردان دراین باره، کفایت می کند؟
جالب این است که در این شرایط بسیاربد اقتصادی جناب رییس دولت پس از گذشت ۷ سال، تازه به این فکررسیده سری به زندان اوین بزند وجالبتر والبته تاسف بارتر از آن، این است که مقامات قضایی این بازدید رییس دولت را به مصلحت نمی دانند!
امروز دررسانه ها خواندم حجت الاسلام آقای سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه در باره احمدی نژاد گفته ما درباره ایشان علم غیب ندانستیم! یعنی که درانتخاب وحمایت و جمع آوری رای برای ایشان بخطا رفته ایم!
این سخن هم از آن حرفهای عجیب است!
به جناب سعیدی باید گفت:
شما به علم غیب چه نیازی داشتید قربان!
ایشان که یک شبه وارد این عرصه نشد که برای امثال شماها  با آن همه شاخکهای اطلاعاتی اطرافتان آدم شناخته نشده ای باشد !
سابقه دوره دانشجویی وعملکرد پس از انقلابش در فرمانداری واستانداری اردبیل و مهمهتراز همه درشهرداری تهران معلوم بوده وهست
اینکه چه باعث شد شماها این سوابق را نبینید، ومانند بعضی دیگرهمه اعتبارتان را پشت سرایشان بگذارید ،خدا می داند.
باورکنید اگرمی گذاشتید اصلاح طلبان می آمدند الآن شما و امثال شما نه این خجلت و ندامت را از آن انتخاب تلخ داشتید ونه ملت و کشوراین حال و روز و وضع را.
خوب، گیریم که الآن درمورد ایشان همانند قبل فکر نمی کنید  و وی را مناسب اداره کشورنمی دانید وندانید .  گیریم پس از این همه سال تازه به صحت حرفهای دلسوزان و اصلاح طلبان در مورد ایشان رسیده اید ،اکنون،گفتن این گونه سخنان که در آن نشانی از توبه  و ندامت بی آنکه به زبان آورده شود، دیده می شود، چه دردی را دوا می کند؟
جامعه ازسعیدی وامثال آقای سعیدی انتظاردیگری غیراز حرف زدن دراین باره دارد.
چه کسی دراین حقیقت تردید داشته و دارد که ایران، تاوان بزرگی با این انتخاب داد. تاوانی که این روزها بعضی از ابعاد آن روشن تر شده و هنوز دیگر ابعاد آن روشن نشده است.
عجیب است هنوزبعضی نمی خواهند به صراحت ازاشتباهشان دراین باره حرفی بزنند و مسولیتهای آن را بپذیرند.
این دوستان چه بخواهند وچه نخواهند باید بپذیرند که به هر میزان که در روی کارآوردن احمدی نژاد درکشورسهم داشته اند ، والبته بنظرمن سهم کمی نبوده است ،سخت بخطا رفته اند وباید درصدد جبران این بی تدبیری یا اشتباه خود باشند. البته امیدوارم فرصت جبرانی برای اشتباه آنان مانده باشد!
نمی دانم، شاید صلاح کار ملک وملت را به دعا حوالت داده باشند.
اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بحضور ولیک وعجل له الفرج والنصرواجعلنا من احسن انصاره واعوانه

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *