شهادت امام علی (ع)

 

 بسمه تعالی

روز شهادت است روز عزاست روز علی(ع) است بله روزی بیاد ماندنی که تا شیعه جان دارد درد این روز را فراموش نمی کند. هر جا می روی سخن از علی (ع) است. هر جا نگاه می کنی نوشته علی(ع) است هر جا نظر می کنی پرچم سیاه علی(ع) است…

 بله علی(ع) ابر مردی است والا مقام، شجاع، مقاوم، صابر، مجاهد، متواضع، کاردان، با دیانت، باسیاست مردی است عزیز برای خدا و پیامبر، مردی شجاع برای انسانهای پست و دنیا گرفته.

انسان اگر شب تا صبح اشک پشت سر هم اشک ریزد بطوری که دیگر آبی نباشد که برای علی(ع) بریزد کم گریه کرده اگر خون اشک ریزد باز هم نتوانسته مظلومیت علی علیه السلام را درک کند.

علی علیه السلام را هنوز هیچ کس بجز رسول گرامی و الله نشناخته، علی علیه السلام را هیچ کس نشناخته. ما می توانیم علی علیه السلام را مظهر تمام خوبی ها و صفات عالی قرار دهیم اگر انسان خوب تأمل کند می بیند تمام صفات امامان در علی علیه السلام یک جا جمع شده زیرا علی (ع) هم امام بود و هم دانا بود و هم با تقوا بود و هم شجاع و نترس بود و هم شهید شد و خیلی صفات دیگر، علی(ع) مردی بود که تاریخ دیگر مانند او را نخواهد دید او اولین مسلمان بود او برادر پیامبر بود و داماد پیامبر بود او درب خانه اش به مسجد باز بود او ناله ها داشت که در شب در چاه تمام درختان دور و برش را با سوز دعایش به ناله وا می داشت.

علی (ع) ابر مرد تاریخ، شجاعترین شجاعان، صابرترین صابران، با تقواترین با تقوایان، مجاهد ترین مجاهدان، مقاوم ترین مقاومان، شکر گزارترین شکر گزاران، مظلومترین مظلومان، فقیرترین فقیران، دردمندترین دردمندان، مستضعف ترین مستضعفان، آزادترین آزادگان، کاردان ترین کاردانان، باسیاست ترین سیاست مداران، با دیانت ترین دیانت داران، متواضع ترین متواضعان، عزیزترین عزیزان نزد رسول اکرم و خداوند می باشد و ما هرچه در باب علی (ع) بگوئیم باز کم گفتیم، ولی یک درد بزرگ شیعه را گرفته که متأسفانه ما که علی (ع) را اماممان می دانیم هیچ از علی (ع) نمی دانیم هیچ نمی دانیم چه کشیده تا به این جا رسیده و…

به امید شناختن کامل علی (ع)(۲۱ رمضان)

سه شنبه ۲۱ خرداد (۲۱ رمضان شهادت امام علی علیه السلام)

همچنین ببینید

خاطرات شهید مشتاق

یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۶۴                             بسمه تعالی دیگر روز انتظار تمام شد دیگر وقت عمل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *