خانه / اخبار / اخبار دزفول / مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر

مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان) به نقل از مجد دز، به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و عید غدیر خم و در راستای نهادینه ساختن اندیشه ولایی و تعمیق باورهای دینی و تاریخی جامعه ، مسابقه کتابخوانی بزرگ غدیر از کتاب ” بیعت غدیر چرا شکسته شد “ اثر آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری وامام جمعه موقت اهواز توسط ستاد غدیر دزفول و همکاری روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان دزفول برگزار می شود.
علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند کتاب و سوالات مربوط به آن را از کتابسرای رشد، کتابفروشی چمران ،فروشگاه حرم و کتابفروشی معراج تهیه و تا پایان وقت اداری سه شنبه ۷ آبان ۹۲ پاسخ نامه را به دفتر امام جمعه دزفول یا اداره ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی تحویل دهند .
به ۱۴ نفر از شرکت کنندگانی که موفق به پاسخگویی صحیح شوند به قید قرعه جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.
جوایز برندگان این مسابقه عبارتند از :
۳ کمک هزینه ی سفر زیارتی به کربلای معلی
۳ کمک هزینه ی سفر زیارتی به مشهد مقدس
۸ سکه طلا
تاریخ قرعه کشی و اهدای جوایز:۱۰آبان ماه ۹۲ در مصلی امام علی علیه السلام شهرستان دزفول
________
معرفی کتاب :
«بیعت غدیر چرا شکسته شد؟» عنوان کتابی است به تألیف آیت‌الله دکتر محسن حیدری که به یکی از پرسش‌های مهم در مسأله بنیادین غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) پاسخ می‌گوید.
این کتاب پس از اشاره به وقایع تاریخی صدر اسلام در زمینه ولایت حضرت علی(ع) با بیعت غدیر سخن آغاز می‌کند و در ادامه از بیعت سقیفه سخن به میان می‌آورد.
کتاب نامبرده پاسخگوی یکی از پرسش‌های مهم در مسأله بنیادین غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که عنوان کتاب (چرا بیعت غدیر چرا شکسته شد) گویای آن است.
مهم‌ترین عوامل شکستن بیعت غدیر از نظر مؤلف در ۵ محور؛ مرجعیت همه جانبه قریش برای مردم جزیره‌العرب، کینه‌های قریش نسبت به امیرالمؤمنین، سطحی بودن ایمان اکثریت جامعه اسلامی، جریان فکری انحرافی مبتنی بر عدم تعبد و اجتهاد در مقابل نص و جریان نفاق در مدینه و اطراف آن معرفی‌ شده‌اند.
مؤلف کتاب «بیعت غدیر چرا شکسته شد؟» در مقدمه چنین آورده است: مکتوبی که در پیش رو دارید، جهت پاسخگویی شفاف و مستند با بررسی جامعه‌شناسانه تاریخی شرایط و اوضاع فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن دوران به رشته تحریر درآمده است.
این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. فصل پایانی کتاب با عنوان شکوه‌های امیرالمؤمنین(ع) به ویژگی‌های پیچ تاریخی امت اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) از زبان حضرت علی(ع) می‌پردازد و این انحرافات را شامل؛ حرکت ارتجاعی به فرهنگ جاهلیت، هلاک شدن به وسیله عوامل پنهانی، بکارگیری جریان نفاق توسط غاصبان ولایت، قطع رحم پیامبر(ص)، کنار گذاشتن اهل‌بیت(ع)، منشأ بودن غاصبان خلافت برای گناه‌ورزی و گمراهی و پیروی از مسلک فرعونی دانسته است.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *