خانه / اخبار / اخبار دزفول / هشدار فرمانداردزفول درباره ذبح دام

هشدار فرمانداردزفول درباره ذبح دام

فرماندارشهرستان دزفول درباره ذبح دام در معابر عمومی این شهر در آستانه فرا رسیدن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی هشدار داد.

به گزارش دزفول تایمز،مهندس”عبدالرضااحسانی نیا”درگفت وگوباخبرنگارما اظهار داشت: سلامت غذایی نقش بسیار مؤثری در سلامت انسان دارد که در این راستا سلامت فرآورده‌های غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: تامین سلامت فرآورده‌های غذایی از وظایف مهم مسئولان است و مسئولان ذی‌ربط باید بکوشند این مهم را ارتقاء دهند.

احسانی نیا با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه‌های دام ارتباط مستقیمی با سلامت غذایی دارد خاطر نشان کرد: کشتارگاه دام از جمله مکان‌هایی است که به طور مستقیم با سلامت و جان مردم در تماس است و باید تمهیداتی در آستانه فرا رسیدن ایام عاشورا و تاسوعای حسینی اتخاذ شود تا در صورت وجود مشکل کشتاردرقسمت‌های مختلف سطح شهر ، در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

فرمانداراین شهرستان ادامه داد: نظارت بر وضعیت کشتارگاه‌های دام و بهداشتی کردن این کشتارگاه‌ها از نکات بسیار مهمی است که مسئولان امر باید به این مهم توجه کافی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ایام محرم بر لزوم ساماندهی وضعیت ذبح دام‌های ویژه قربانی و نذورات در این ایام تاکید کرد.

احسانی نیا با اشاره به اینکه گوشت قرمز از یک سو یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده پروتئین بدن است و از سوی دیگر محیطی بسیار مناسب برای رشد و تکثیر انواع میکروب‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این صورت مصرف آن می‌تواند موجب انتقال بسیاری از بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان شود.

فرماندارشهرستان دزفول درپایان گفت: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی توسط دستجات عزاداری، مساجد و تکایا برای تهیه غذا برای عزاداران، به تمام شهروندان توصیه می‌شود به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و … و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری  کنند.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *