خانه / اخبار / اخبار دزفول / ورود نمادین کاروان امام رضا (ع)

ورود نمادین کاروان امام رضا (ع)

مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) در شلمچه ، بهبهان و دزفول

به گزارش روناش ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) درشلمچه، بهبهان و دزفول برگزار می‌شود

بهگزارش روناش و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیخوزستان ، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر با اشاره به سالروز ورود امام رضا(ع) به خاک ایران اظهار کرد: مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) ازمرز شلمچه به ایران روز چهارشنبه، ۱۳شهریورماه در شلمچه برگزار می‌شود

.

 

ویبا بیان این که ورود کاروان حامل امام رضا(ع) به‌صورت نمادین از شلمچه بهخوزستان، ویژه ‌برنامه این مراسم است، افزود: مهم‌ترین برنامه در اینجشنواره، حرکت نمادین کاروان متشکل از ۲۰۰نفر از زن و مرد و کودک همراه باشتر و اسب خواهد بود که در کجاوه و پیاده از نقطه مرزی در شلمچه وارد خاکایران می‌شوند.

سرپرستنمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان با اشارهبه این که برنامه رسمی افتتاح جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مسجدشهدای شلمچه صورت می‌گیرد، گفت: دو برنامه ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان و دزفول نیز برگزار می‌شود.

ویتصریح کرد: با توجه به نظر مورخان مبنی بر اقامت امام رضا(ع) در منطقهارجان بهبهان و ثبت قدمگاه حضرت در این منطقه از سوی میراث فرهنگی، برنامهورود نمادین امام رضا(ع) را در این شهر نیز خواهیم داشت.

سپهرافزود: مراسم باشکوهی در منطقه ارجان که در ۱۰کیلومتری بهبهان واقع شدهاست از سوی مسئولان این شهرستان جهت اجرا پیش بینی شده است.

مدیرکلفرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری ویژه برنامه دیدار نمادین امامرضا(ع) با حضرت محمد بن موسی(ع) برادر آن حضرت در شهرستان دزفول اشاره کرد وگفت: کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به شهرستان دزفول با طی مسافتی ازمرکز شهر، سوار بر اسب و شتر وارد حرم حضرت سبزقبا، برادر امام رضا(ع) دردزفول خواهند شد و دیدار نمادین آن دو حضرت اجرا خواهد شد.

ویبا بیان اینکه این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،استانداری خوزستان و بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی خرمشهر برگزار می شود،افزود: سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان،استاندار خوزستان، شعرخوانی شاعر برگزیده جشنواره دهم و کلنگ‌زنی دروازهولایت (به عنوان ورود تشیع به میهن اسلامی) از جمله برنامه‌های مراسم ورودنمادین کاروان امام رضا (ع) در شلمچه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به همزمانی دهه کرامت و هفتهدفاع مقدس به برنامه‌های مرتبط در این زمینه اشاره کرد و افزود: برنامهشعرخوانی و مداحی امام رضا(ع) و شهدا، در بسیاری از مراکز شهرهای استان ازجمله دزفول، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، هویزه و بستان برگزار می‌شود.

منبع: روناش

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *