خانه / شهدای مسجد / 43-شهيد علي مشتاق دزفولي / وصیتنامه شهید علی مشتاق دزفولی+تصویر

وصیتنامه شهید علی مشتاق دزفولی+تصویر

بسمه تعالی

وصیتنامه شهید علی مشتاق دزفولی

رب اوزعنی ان اشکر نعمتی التی انعمت علیه و علی والدی و ان عمل صالحاً ترضاه و ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین.    ((سوره نمل آیه ۱۹ ))

پروردگارامرا توفیق عنایت فرمای تا نعمت ترا شکرانه بجای آورم ، نعمتی که به من و به پدر و مادرم عنایت فرمودی  و توفیق عنایت فرمای تا کاری شایسته انجام دهم که تو را خشنود سازد و به رحمت خود مرا در زمره بندگان صالحت درآور.  

اینجانبعلی مشتاق بنده حقیرخدا شهادت می دهم که خداوند یکی است و او عادل است و دارای صفات کمال است و ۱۲۴ هزار پیامبر برای راهنمایی بشرفرستاده که اولین آن حضرت آدم و آخرینش حضرت خاتم (ص) می باشد و همچنین امامت دوازده امام که از سلاله پاک رسول الله می باشند که اولینشان حضرت امیر المؤمنین و آخرینشان حضرت حجه ابن الحسن العسکری است وآخر روزی خواهد آمد و جهان را مالامال از عدل می کند به خود قبولانده ام ، شهادت می دهم که وعده ای که خداوند داده در روز قیامت تحقق می یابد و آن روز خوب از بد شناخته می شود و به حساب همه ما رسیدگی می کنند ، صحنه زندگی آزمایشگاه انسان است . شادیها ، غمها ، داشتنها ، از دست دادنها ، جنگها وصلحها همه و همه خوانهایی هستند که انسان در امتحان دشوار خویش پیش رو دارد.

 چه بسیار رهروان و مدعیانی که در این راه ماندند و پوسیدند و با توجه به مصلحت طلبی و صحنه پردازی از صحنه عمل گریختند و در امتحان باختند و چه بسیار مردمانی که در راه هدفشان جان را باختند.

 زمین به این بزرگی ، آسمان به این پهناوری ، جهان به این وسعت دیگر برایم جایی ندارد ، دیگر وقت سفرآمده ، چه خوش است بوئیدن عطرخوش یار ، چه خوش است درکام دوست غوطه ورشدن ،چه خوش است پذیرفتن دردورنج به جان. عمرم ظرفی بود که بالاخره به پایان می رسید ولی چه خوش است پایان یافتنی باشد که با دست خویش تقدیمش کرده باشم. حال که فقط فراق و دوری فرا رسیده ، انسان به گذشته ها نظر میکند می بیند هیچ ندارد ، اینک من خجالت می کشم که با دست خالی در محضر باری تعالی حاضر شوم و اینک خون سرخم را برای پاک کردن قلب سیاهم هدیه می کنم ، باشد که مورد توجه پروردگار قرار گیریم و خدا توجهی به ما کند.

 انسان هر چه در دنـیا باشد بیشتر رنگ دنیا را بخود می گیرد ، بقدری که دل کندن از دنیا برایش بسیار سـخت است. تا آنجا که می توانید از آلودگی ها و ناپاکیها دوری کنیدکه در هنگام مرگ هراسان نباشید ، مانند کسانی باشید که باگامهای اول ، مرگ در را به رویش باز میکند و او را در بر میگیرد ومرگ برایشان جز افتخار چیزی نیست . میهمانان چند ساله دنیا ، حال که باید از دنیا رفت پس چه بهتر که شهادت را بر مرگ ترجیح دهیم .

 برادران بیاییم تا از طلب کردنش شروع کنیم و به عاشق شدنش برسیم تا او ما را بکشد وپیش خود ببرد . بهشت را نمی خواهیم ، بلکه خودش و رضایتش را میخواهیم ، نه برای بهشت بلکه برای رسیدن به خودش، تنها و تنها می خواهیم که به او برسیم که کمال صفات در ذات مقدسش است.آن صفاتی که باید تا آنجا که وسعمان میرسد خود را به آن بیاراییم .

 دوستان و برادرانم:  هر کس در دنیا می آید آخر رخت سفر می بندد و دنیا مانند پلی است که جای توقف در آنجا نیست ، ایستادن در آن برای انسان غیر ممکن است .

برادرانو خواهران ؛ بیایید علی شوید در محراب ، بیایید حسین شوید در عاشورا ، بیایید زینب شوید در میان اسیران ، بیایید سجاد شوید در میان عبادت .

 خلاصه بیایید عاشق شوید و با دو بال علم و ایمان به سوی پروردگار خویش پرواز کنید ، پروازی با روحی که نشانه آگاهی وشناخت باشد ، پروازی که هر لحظه انسان را به اوج میرساند، پروازی که انسان را از بدیها وارسته میکند. نمی دانم تا کی انسانها میخواهند کافر وناسپاس باشند ، تا کی می خواهند راه شیطان را ادامه دهند . آیا دیگر وقت توبه و انابه نگشته ، دیگر وقت دوری از گناه وپلیدی نشده است ؟

برادرانو خواهران ! مسلمان شوید، مسلمانی مؤمن ، مؤمنی عابد ، عابدی سرکش ، سرکشی خاموش،  ساکتی متواضع ، متواضعی پیروز ، پیروزی سعادتمند و بالاخره آنقدر با خود کار کنید تا عاشق وادی نور شوید .

برادرانو خواهرانم! به کسی بپیوندید که نام او ، شنیدن سخنان او ، روح گرم پر خـروش او ، اراده و عـزم آهـنین او ، استقامـت و شـجاعت او ، روشـن بینی و ایـمان جوشان او که زبانزد خاص و عام است یعنی جان جانان و نور چشم و عزیز ملت ایران، امام امت ،حسنه ای است که خداوند به قرن ما عـطا کرده و به هیچ وجه خط امام را خالی نگذارید که سعادت شما در پیروی از فرامین امام واسلام است.

 برادران مسجد : شاید شما به وظیفه خطیر و حساسی که در این جامعه دارید پی نبرده باشید ، ولی شما امید اسلام هستید . برادرانم تا در محدوده ای هستید که زمینه رشد و بالا رفتن برای شما مستعد است ، ساکن نباشید واز سکون دوری گزینید تا آینده روشنتان  را ، روشنتر کنید . ایمان ، باور ، یقین واطمینان را در خود تقویت کنید تا عملتان جهت یابد ، اراده تان استواری ، دستهاتان پرقدرت ، اندیشه تان زایائی ، گامها تان پویائی، نگاهتان سرشار از محبت وبینایی ، قلبتان کانون عشق و آشنایی ، زبانتان زمزمه سرود رهایی و وجودتان خدایی شود. همیشه خود را در دریای امواج بیندازید و به سوی ساحلی که امید انسانهاست حرکت کنید پیشرو قافله عشق شوید و انسانها را به سوی ساحل ببرید.

باری دوستانم ، زندگی در حالی که با شما بودم برایم خوش بود. ولی خوشتر از آن را می توان یافت ، ازشما
می خواهم که اگر حقی بر گردن من دارید یا آن را طلب ویا عفو کنید.

 و اما تو ای مادر مهربانم ، شاید این قلم نتواند ذره ای از مهر و محبت تو را بر ورق بیاورد ولی قلبم به راحتی گواه و شاهد لطافت روحت میباشد . تو در این دنیا بسیار رنج کشیدی و رنج دوری من تو را بسیار متأثر خواهد کرد نیک میدانم که تو به این مسأله خوب واقفی که هر انسانی روزی می آید و روزی میرود . مادرم روز رفتن من فرا رسیده و هیچ نمی توانیم در امر خداوند اشکال بگیریم که این خود گناه بزرگی است. در هر صورت شما را به صبر و عمل صالح فرا میخوانم .

برادرانو خواهرانم !

 آن هنگام که در جوار شما و خانواده ام بودم بجز نیکی و خوبی از شما  هیچ ندیدم  وشما ، برادران و خواهران خوبی برایم بودید و از شما خواهش دارم که هرگونه ناراحتی که از من دارید مرا ببخشید  واز صمیم قلب میگویم که در طول زندگیم شما را بسیار دوست داشته ام و بارها افتخار به خانواده خود کرده ام .خداوندا چنان کن که عاشقانه ، صادقانه و خالصانه عمل کنیم و جز رضای تو نجوییم و جز صراط نپوییم .

بنده خدا علی مشتاق دزفولی  

آبادان ۱۳/۱۱/۱۳۶۴- 

 

همچنین ببینید

خاطرات شهید مشتاق

یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۶۴                             بسمه تعالی دیگر روز انتظار تمام شد دیگر وقت عمل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *