خانه / نشریه / انتظار موعود / وظایف منتظران ظهور امام مهدی علیه‌السلام

وظایف منتظران ظهور امام مهدی علیه‌السلام

 

منتظرانی که آرزوی یاوری امام مهدی علیه‌السلام احیاگر دین اسلام را دارند، لازم است خود را به این صفت آراسته کرده و زمینه را برای ظهور آن منجی عالم فراهم کنند.

امام خمینی(ره) در این خصوص می‌فرماید: همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان‏شاءاللَّه تهیه شود.(۱۰)

مقام معظم رهبری می‌فرماید: ما آن وقتی می‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود (ارواحنا فداه) زمینه باید آماده بشود، و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: "والله لتمحصن" و "والله لتغربلن"(11) این تمحیص و این امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولی عصر (ارواحنا فداه) با آن مواجه هستند همان امتحان تلاش برای حاکمیت اسلام است. برای حاکمیت اسلام باید کوشش کنید، ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند. (۱۲)

آن روزى که این انقلاب به پیروزى رسید، وضع اسلام در دنیا این نبود که امروز هست؛ خیلى متفاوت بود. آن روزى که این نهضت شروع شد، وضع اسلام و دین و دیندارى در داخل همین کشور هم این نبود که شما امروز مشاهده مى‌کنید؛ دین، غریب و مظلوم و منزوى بود؛ از دین برائت مى‌جستند؛ حتّى دیندارها از دیندارى خجالت مى‌کشیدند! وضع فرهنگ غیردینى -بلکه ضد دینى- به جایى رسیده بود که بزرگترین تعریف دینى از یک جوان این بود که بگویند فلان جوان نمازخوان است! همه چیز به سمت دورى از اسلام و دورى از خدا بود. در و دیوار این کشور را به گناه آلوده کرده بودند. بعضى از ظواهر محفوظ بود؛ اما از بواطن دین، از روح دین، از حرکت عمومى به سمت هدف‌هاى دین خبرى نبود؛ و این در ایران بود که مردمش یکى از متدین‌ترین مردمان مسلمان در کشورهاى گوناگون بودند. در بعضى کشورهاى دیگر اسلامى، وضع مثل این‌جا بود؛ در بعضى جاها هم وضع بدتر بود. سران کشورهاى اسلامى یادشان نمى‌آمد که مسلمانند! در مجامع سیاسى و رسمىِ اسلامى، چیزى که مطلقاً به یاد کسى نمى‌آمد، این بود که یک حرکت و یک تظاهر اسلامى انجام بگیرد، یا از یک تظاهر ضد اسلامى جلوگیرى بشود؛ اصلاً چیزى به عنوان اسلام مطرح نبود…

امروز کار به جایى رسیده است که دشمنان اسلام و دین -منظور، دشمنان فردى و شخصى و اعتقادى نیست؛ دشمنان سیاسى است؛ آنهایى که دیندارى مردم را سدى در مقابل اطماع و هوس‌ها و شهوات خود مى‌بینند- از گسترش دین در سطح عالم، به عنوان یک پدیده‌ى خطرناک یاد مى‌کنند.

ما که هنوز به اهداف خودمان نرسیده‌ایم؛ ما که هنوز با آن صحنه‌ى عظیمى که از گسترش تفکر اسلامى پدید مى‌آید و خداى متعال در آیات قرآنى آن را ترسیم کرده است -که "لیظهره على الدّین کلّه و لو کره المشرکون"- خیلى فاصله داریم. راه، همین راه است: راه جهاد، راه تلاش، راه علم و عمل، راه اخلاص، راه صفا، راه ذکر و توجه به خدا، راه توسل به اهل‌بیت، راه زنده نگهداشتن یادگارها و ارزشهاى اسلامى؛ نه فقط در دل و ذهن، بلکه حتّى در عمل؛ اینهاست که ما را به نتایج خواهد رساند.(۱۳)

امام خمینی در این باره می فرماید : ما با خواست خدا، دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می‌شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی است، به سیطره و سلطه و ظلم جهان‌خواران خاتمه می‌دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ هموار می‌کنیم.(۱۴)

منبع:رجانیوز

همچنین ببینید

چند روایت معتبر از داستان ولادت امام مهدی (عج)

روایت حکیمه خاتون، عمه ی مکرمه امام حسن عسگری علیه السلام مرحوم شیخ صدوق، در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *