خانه / جلسه جوانان / 1377 / ۱۳۷۷-گزارش جلسه سرگروه ها

۱۳۷۷-گزارش جلسه سرگروه ها

ساعت شروع: ۸:۰۵ –  تاریخ: ۱۲/۷/۷۷- مکان اتاق جلسه

قرائت قرآن: آقای حیات زاده مقداری از آیات قرآن را تلاوت کردند. بقره ۲۵۵ الی ۲۵۷

صحبت های جلسه

ابتدای جلسه آقای فیاض نژاد حدیثی از آمام علی (ع) درمورد لذت ها و شهوت ها خواندند. بعد درمورد مطالب ذیل صحبت کردند:

تغییر گروهای جدید: که اصل آن به خاطر این بود که کیفیت جلسه بالاتر برود و گروه های قبل گروه های تفریحی بودند و فقط برای تفریح با هم گرم بودند و ما دو گروه از دست رفته داشتیم و الان همه گروه ها یک سطح شده اند. آقای فیاض یک برنامه مسابقه والیبال پیشنهاد دادند بعد آقای سفید زاده و دیگر سرگروهها نظرات خود را دادند و گفتند اگر مسابقه فوتبال باشد بهتر است. و کم و کیف آنرا گفتند. بعد آقای سفید زاده صحبت کردند و گفتند اگر کسی مشکلی دارد بفرماید که هیچ کدام از برادران سؤالی را مطرح نکردند بعد خود ایشان گفتند که برادران بیایند و یک بازنگری نسبت به گروه کنند و اگر ضعف داشتیم آنها را رفع کنیم.

کارتان را با بچه های جدید گروه شروع کنید و تلاش کنید تا بهتر بتوانید با آنها کار کنید و چون باید هر کس برنامه خاص خودش را اجرا کند لازم به شناخت بچه هاست.

ما باید سلیقه های آنها را بشناسیم و بعد آنها را جهت داده و پیشرفت بدهیم تا احساس حقارت نکنند و سرکش نشوند و این انرژی های جوانها در جاهای دیگر به غیر از مسجد صرف نشود.

ما همیشه می خواهیم از نظر معنوی بچه ها را بسازیم و همه برنامه هایی که قبلاً برای گروه ها بود و الان هم همان هاست و اینها هم خیلی تکراری شده است و ما می توانیم روش های جدیدی بسازیم و الان موقعیت ها فرق کرده و با این موقعیت هایی که فرق کرده باید برنامه ها را وفق دهیم.

می توانیم بشینیم و حالات آنها را بنویسیم و آنها را در پرونده ها بگذاریم تا اگر کسی بعداً خواست بتواند استفاده کند و هیچ کاری بدون دردسر نیست و زمان می خواهد و باید سرگروه ها شوخی های زننده نکنند و خودشان را بگیرند اگر سرگروهی برنامه ای اجرا کرد و موفق بود برنامه را به بقیه گروها ابلاغ کند تا آنها هم بتوانند از این برنامه استفاده کنند. جلسه سرگروهها باید مثل جلسه گروهی باشد تا بتوانیم بچه ها را درک کنیم  و بچه ها سؤالاتشان را بکنند و نگذارند بماند.

همچنین آقای فیاض گفتند که جلسه آینده تغییراتی در برنامه های جلسه خواهیم داد و برنامه تفسیر دوشنبه و سه شنبه احکام آقای مشیری است.

شعار هفته: دعای سمات

ساعت پایان ۸:۵۰

همچنین ببینید

۱۳۷۷-سفرنامه اردوی تابستانه مشهد مقدس

بسمه تعالی تابستان سال  1377  است و جلسه جوانان مسجد صاحب الزمان (عج)  قرار است …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *