ابراهیم عظیمی مقدم * – روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود .
صرف نظر از حجم و محل اعتبار پیش بینی شده و همچنین زمان شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور ، و ضمن احترام به تصمیمات و سیاست های تعیین شده شورای محترم اسلا…
در روناش بخوانید :
ابراهیم عظیمی مقدم * – روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود . صرف نظر از […]
ابراهیم عظیمی مقدم * – روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود .
صرف نظر از حجم و محل اعتبار پیش بینی شده و همچنین زمان شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور ، و ضمن احترام به تصمیمات و سیاست های تعیین شده شورای محترم اسلامی و شهردار محترم دزفول ، ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت این پروژه پر هزینه ، بنظر لازم می آید :
۱- محل اجرای این پروژه حقیقتا در بسیاری از اوقات شبانه روز دارای ترافیک حاد و بغرنج و پیچیده ای نیست ، اتفاقا در بالا دست آن یعنی تقاطع شریعتی (زیرگذر) ، وضعیت ترافیک بدتر است .
۲- تلاش همه گروه ها و انجمن ها و صاحب نظران و همچنین اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، در شرایطی که مردم خوزستان بویژه مردم شریف دزفول که در سالهای اخیر با ریزگردها و دود و سوخت خودروهای بی کیفیت مواجه هستند ، باید بر ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از سرویس ها و حمل و نقل عمومی و حفظ سلامت و شادابی مردم متمرکز گردد .
۳- توزیع متوازن خدمات عمومی ، مثل : ایجاد بازارچه ها و مجتمع های تجاری ، پزشکی ، درمانی و غیره ، در نقاط مختلف شهر ، با مشوق های لازم و تخفیف ویژه برای متقاضیان احداث اینگونه واحدها ، بمنظور صرفه جویی در وقت ، جلوگیری از ترافیک ، ایجاد آرامش و رفاه و کاهش آلودگی های ناشی از تردد بی رویه خودروهای شخصی ، لازم می باشد .
۴- ایجاد دسترسی های مختلف و مناسب در نقاط پر جمعیت و متراکم شهر ، و تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه و همچنین تعریض معابر موجود ، همان چیزی است که در سال های اخیر در بعضی از نقاط شهر اتفاق افتاده است .
۵- همیشه یک روش و تمرکز و توجه بر یک طرح ، قطعا جوابگو و مشکل گشا نبوده و نیست . همانطور که زیرگذرهای احداث شده اخیر ، بدلیل تقلید از سایر مناطق و عدم توجه به شرایط و موقعیت و عرض خیابانها ، و بصورت ناقص اجرا کردن ، خیلی موفقیت آمیز و جوابگو نبوده ، و به همین علت تا کنون دستخوش تغییر شده اند .
۶- با توجه به شرایط ، و در حالیکه تقریبا سطح تمامی خیابان های شهر ، پر از چاله چوله بوده و بسیار نامناسب و هر سال میلیاردها ریال به خودروهای مردم ضرر میرسانند ، دزفول فاقد کمربند سبز بوده و از نظر فضای سبز و پارک های جنگلی که می توانند در تلطیف و مساعد کردن هوا موثر باشند ، خلا” جدی وجود دارد .
در زمانی که روزانه صد ها تُن زباله در بیابان پخش و یا دفن میگردد ، و به طریق دیگری محیط زندگی و منابع این شهر را آلوده میکند ، آیا اینها اولویت های دیگری نیست که در این شرایط و بحران مالی شهرداری ها باید مورد توجه قرار گیرد ؟
* کارشناس مسائل عمرانی و مسئول سابق دفتر عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول
.
اخبار مرتبط :