خانه / اخبار / اخبار دزفول / انتقاداتی به شهرداری دزفول و ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت احداث پروژه فتح المبین

انتقاداتی به شهرداری دزفول و ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت احداث پروژه فتح المبین

انتقاداتی به شهرداری دزفول و ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت احداث پروژه فتح المبین

ابراهیم عظیمی مقدم * روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود .

انتقاداتی به شهرداری دزفول و ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت احداث پروژه فتح المبین

صرف نظر از حجم و محل اعتبار پیش بینی شده و همچنین زمان شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور ، و ضمن احترام به تصمیمات و سیاست های تعیین شده شورای محترم اسلا

در روناش بخوانید :

ابراهیم عظیمی مقدم * – روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود . صرف نظر از […]

ابراهیم عظیمی مقدم * روناش : اخیرا بنرها و زمزمه هایی در مورد احداث بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال استان خوزستان (فتح المبین) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر دزفول دیده و شنیده میشود .

انتقاداتی به شهرداری دزفول و ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت احداث پروژه فتح المبین

صرف نظر از حجم و محل اعتبار پیش بینی شده و همچنین زمان شروع عملیات اجرایی پروژه مذکور ، و ضمن احترام به تصمیمات و سیاست های تعیین شده شورای محترم اسلامی و شهردار محترم دزفول ، ذکر نکاتی چند در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت این پروژه پر هزینه ، بنظر لازم می آید :

۱- محل اجرای این پروژه حقیقتا در بسیاری از اوقات شبانه روز دارای ترافیک حاد و بغرنج و پیچیده ای نیست ، اتفاقا در بالا دست آن یعنی تقاطع شریعتی (زیرگذر) ، وضعیت ترافیک بدتر است .

۲- تلاش همه گروه ها و انجمن ها و صاحب نظران و همچنین اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، در شرایطی که مردم خوزستان بویژه مردم شریف دزفول که در سالهای اخیر با ریزگردها و دود و سوخت خودروهای بی کیفیت مواجه هستند ، باید بر ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از سرویس ها و حمل و نقل عمومی و حفظ سلامت و شادابی مردم متمرکز گردد .

۳- توزیع متوازن خدمات عمومی ، مثل : ایجاد بازارچه ها و مجتمع های تجاری ، پزشکی ، درمانی و غیره ، در نقاط مختلف شهر ، با مشوق های لازم و تخفیف ویژه برای متقاضیان احداث اینگونه واحدها ، بمنظور صرفه جویی در وقت ، جلوگیری از ترافیک ، ایجاد آرامش و رفاه و کاهش آلودگی های ناشی از تردد بی رویه خودروهای شخصی ، لازم می باشد .

۴- ایجاد دسترسی های مختلف و مناسب در نقاط پر جمعیت و متراکم شهر ، و تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه و همچنین تعریض معابر موجود ، همان چیزی است که در سال های اخیر در بعضی از نقاط شهر اتفاق افتاده است .

۵- همیشه یک روش و تمرکز و توجه بر یک طرح ، قطعا جوابگو و مشکل گشا نبوده و نیست . همانطور که زیرگذرهای احداث شده اخیر ، بدلیل تقلید از سایر مناطق و عدم توجه به شرایط و موقعیت و عرض خیابانها ، و بصورت ناقص اجرا کردن ، خیلی موفقیت آمیز و جوابگو نبوده ، و به همین علت تا کنون دستخوش تغییر شده اند .

۶- با توجه به شرایط ، و در حالیکه تقریبا سطح تمامی خیابان های شهر ، پر از چاله چوله بوده و بسیار نامناسب و هر سال میلیاردها ریال به خودروهای مردم ضرر میرسانند ، دزفول فاقد کمربند سبز بوده و از نظر فضای سبز و پارک های جنگلی که می توانند در تلطیف و مساعد کردن هوا موثر باشند ، خلا” جدی وجود دارد .

در زمانی که روزانه صد ها تُن زباله در بیابان پخش و یا دفن میگردد ، و به طریق دیگری محیط زندگی و منابع این شهر را آلوده میکند ، آیا اینها اولویت های دیگری نیست که در این شرایط و بحران مالی شهرداری ها باید مورد توجه قرار گیرد ؟

* کارشناس مسائل عمرانی و مسئول سابق دفتر عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول

.

اخبار مرتبط :

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *